اگر به دنبال داشتن اندامی زیبا و البته سلامت جسمانی هستید، حتما گاهی به سراغ انواع رژیم‌های غذایی رفته‌اید تا هم تناسب را به اندام‌تان برگردانید و هم سلامت عمومی بدن‌تان را حفظ کنید. دراین میان همیشه این سؤال برای بسیای از مردم پیش آمده است که سلبریتی‌ها یا همان چهره‌های معروف دنیای رسانه چگونه همیشه روی فرم هستند و در بهترین شکل خود ظاهر می‌شوند؟ در ادامه این مطلب ما را در ۷۲۴پرس همراهی کنید تا سری به یکی از این چهره‌های معروف دنیای موسیقی یعنی تیلور سوئیفت بزنیم و ببینم راز زیبایی و تناسب اندام او چیست؟

تناسب اندام در کنار جلوه‌ای جذاب که به ظاهر ما می‌بخشد، نقشی مهم در حفظ سلامت عمومی بدن ما هم دارد. کمتر کسی است که این روزها در مورد اثرات ارزشمند کاهش وزن و نگه داشتن بدن در وزنی ایده‌آل اطلاعاتی نداشته باشد. همچنین همه ما می‌دانیم که هر کیلو اضافه وزن چطور می‌تواند روی اندام‌های مختلف ما تأثیرات نامطلوبی برجا گذاشته و زمینه ساز بروز انواع مختلف بیماری‌ها از جمله مشکلاتی همچون دیابت، مشکلات قلبی و عروقی، کمردرد و.. شود.

تیلور سوئیفت-724press.com

براساس سنت قدیمی چه در دنیای فیلم و چه حتی در انیمیشن‌ها همواره شاهد تبلیغ بی سروصدای اندام‌های زیبا و خوش فرم بودیم و البته که بخش قابل توجهی از بازیگران و سلبریتی‌ها همواره این مهم را مدنظر قرار داده و خارج از دنیای فیلم یا صحنه‌های اجرای موسیقی همواره تناسب اندام خود را به رخ بیننده‌ها کشیدند. به همین خاطر جای تعجب نیست که بسیاری از خود می‌پرسند هنرمندان چگونه می‌توانند علیرغم مشغله‌های گوناگون اینگونه متناسب و خوش ظاهر باشند؟

مطلب مرتبط: راهنمای انتخاب رژیم غذایی سالم و مؤثر برای کاهش وزن

در طول سالیان گذشته بسیاری از افراد مشهور و چهره‌های شناخته شده به طرق مختلف در مورد رمز و راز سلامت و تناسب اندام خود صحبت کرده‌اند. اگرچه گروهی از آنها راجع به رژیم‌های غذایی و پاکسازی کننده بدن صحبت می‌کنند، گروهی دیگر به جای رنج دادن خود از طریقی بسیار اساسی و البته ساده سلامت خود را حفظ کرده‌اند. راز آنها تنها در دو چیز خلاصه شده است: برنامه غذایی مناسب و انجام حرکات ورزشی. درواقع این ساده‌ترین راهکاری است که با توجه ویژه به آن از دردسرهای چاقی خلاصی یافته و دیگر لازم نیست نگران کیلو کیلو اضافه وزن باشید.

تیلور سوئیفت در امریکن موزیک اواردز-724press.com

دراین میان خواننده مطرح و جوان آمریکایی تیلور سوئیفت هم استثنا نیست. او کار خاصی برای انجام دادن ندارد غیر از آنکه روش‌های مناسب با سبک زندگی خود انتخاب کرده و از تناسب اندام خود لذت ببرد. امری که متخصصان حوزه تغذیه را هم وادار به تحسین کرده است.

اگر بحث تناسب فرم و اندام به میان بیاید، سوئیفت خیلی ساده از کمک مربی مشهور سیمون دی لارو خالق متد و روش سیمون (Simone Method)، بهره برده است. این هنرمند برجسته و برنده چندین جایزه‌ی گرمی اشاره می‌کند که هرگز به دنبال لاغر شدن نبوده است. او می‌گوید هدف اصلی او از ورزش کردن این است که استقامت عمومی بدنش را بالا ببرد تا حین اجرا به نفس نفس زدن نیفتد. درمورد تغذیه و برنامه غذایی هم راهکار تیلور بسیار ساده است: پرهیز از هرگونه افراط در مصرف مواد خوراکی.

مطلب مرتبط: ۷ ورزش عالی برای از بین بردن چربی‌ های کل بدن

خب بیایید یک روز همراه این هنرمند باشیم و ببینیم برنامه غذایی روزانه او شامل چه چیزهایی است؟

صبحانه‌ای متشکل از همه چیز اما ساده

کرپ- ژامبون و تخم مرغ-724press.com

خب روز برای بسیاری از مردم با خوردن صبحانه آغاز می‌شود. سوئیفت هم زندگی فوق‌العاده شلوغ و پرمشغله‌ای دارد و به همین خاطر اگر گاهی تنها وقت کند به محض بیرون آمدن از رختخواب یک کاسه غلات صبحانه آماده کرده یا به سادگی یک بسته نان شیرینی باز کند، کسی نمی‌تواند او را سرزنش کند. امری که برخلاف تصور ما اصلا توجه سوئیفت را به خود جلب نمی‌کند.

او می‌گوید عاشق نشستن در آرامش و خوردن صبحانه است و دوست دارد خودش کرپ گندم سیاه درست کند آن را با ژامبون، پنیر پارمسان و یک عدد تخم مرغ سرخ شده میل کند. این صبحانه محبوب تیلور است. به همین خاطر او همیشه ژامبون، پنیر و تخم مرغ را به صورت آماده در یخچال نگهداری می‌کند تا بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن صبحانه مورد علاقه خود را آماده کند. البته که این صبحانه بدون یک لیوان آب میوه تازه فایده‌ای ندارد. سوئیفت همیشه همراه صبحانه یک لیوان آب پرتقال می‌نوشد.

انتخاب غذاهای سالم در طول هفته

ساندویچ ساده با نان مغز دار-724press.com

شاید صبحانه تیلور نتواند از دید شما عنوان یک وعده‌ی غذایی سالم را از آن خود کند، اما این خواننده در عوض در طول هفته سعی می‌کند از یک رژیم غذایی کاملا سالم و مغذی پیروی کند. البته باز هم فراموش نکنید که معنای تغذیه سالم ممکن است از دید افراد مختلف متفاوت باشد اما سوئیفت می‌گوید که وعده غذایی او در طول هفته شامل سالاد، ماست و ساندویچ است و البته که خبری هم از نوشیدنی‌های شیرین نیست.

سوئیفت همچنین به صورت ضمنی اعتراف می‌کند که اگرچه سعی می‌کند وعده‌های غذایی خود را به نسبت سبک نگه دارد، اما در عمل اعتقادی به پیروی از یک برنامه غذایی سفت و سخت ندارد. این خواننده در ادامه توضیح می‌دهد که دوست ندارد قوانین زیادی برای خود وضع کند که عمل کردن به آنها تنها دست و پایش را ببندد. او می‌گوید که عقل سلیم می‌گوید چه چیزهایی برای سلامت ما خوب است و مصرف چه مواد غذایی زیان آور است.

البته که این مسئله را بسیاری از ما هم می‌دانیم، اما واقعیت این است که بین دانستن سود و زیان یک چیز و پایبند بودن به اصولی که شما را از مصرف خوراکی‌های خوشمزه اما مضر دور نگه دارد، چیز دیگری است. بااین‌حال به نظر می‌رسد تیلور سوئیفت در برقرار کردن این توازن در زندگی خود موفق بوده است و ظاهر او به خوبی نشان می‌دهد که او تاچه حد از امتیازات این دوراندیشی و انظباط غذایی خود بهره‌ برده است.

مطلب مرتبط: ۱۵ توصیه متخصصان تغذیه برای کاهش وزن

داستان متفاوت آخر هفته‌ها

همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده-724press.com

ممکن است این خواننده محبوب موفق شده باشد به طریق سادگی وعده‌های غذایی مصرفی خود در طول هفته را حفظ کند، اما باور کنید داستان آخر هفته‌ها برای او هم متفاوت است. او با خنده در این مورد توضیح می‌دهد:

برخلاف طول هفته، آخر هفته برخلاف گفته‌های عقل سلیم عمل کرده و چیزهایی که برایم بد هستند را با اشتها می‌خورم.

درنتیجه آخر هفته دیگر خبری از سالاد و ماست و ساندویچ نیست و جای آنها را همبرگر و سیب زمینی سرخ شده می‌گیرد و البته که بستنی هم دسر محبوب او در این فهرست است.

شاید این دیدگاه کمی عجیب به نظر برسد که کل هفته را با مصرف غذاهای سبک و ساده بگذرانید و آخر هفته ناگهان سنت شکنی کرده و شروع به خوردن موادمضر کنید، اما باور کنید این روش چندان هم غیرمعمول نیست؛ به طوری که الیزابت پولیتی متخصص علم تغذیه و مدیر مرکز تناسب اندام و رژیم دانشگاه دوک هم براین مسئله صحه گذاشته و معتقد است اتفاقا رفتار تیلور خیلی هم قابل ستایش است. اینکه غذا دشمن ما نیست و ما باید گاهی هم از خوردن غذای‌مان لذت ببریم. مهم این است که باید روشی آگاهانه را در این مسیر درپیش گرفته و به دام افراط و تفریط نیفتیم. وگرنه گاهی بدنیست میل خود به شیرینی را با مزه مزه کردن یک کاسه بستنی برطرف کنید.

اشتیاق به مصرف غذاهای جنوبی

غذاهای جنوب آمریکا-724press.com

فرهنگ غذایی رایج در مناطق جنوبی آمریکا عموما به عنوان یک برنامه غذایی سالم شناخته نمی‌شود؛ چرا که مملو از مواد مضری همچون چای شیرین، بیسکوئیت‌های چرب کره‌ای، مرغ سوخاری و بسیاری از خوراکی‌های خوشمزه اما چرب و مضری است که البته مقاومت کردن در برابرشان هم چندان کار ساده‌ای نیست.

سوئیفت هم از این قاعده مستثنی نیست و ظاهرا از طعم غذاهای جنوبی لذت می‌برد. به ویژه زمانی که در آپارتمان خود در نشویل تنسی زندگی می‌کند، حتما از رستوران مورد علاقه‌اش ساندویچ مرغ و لیموناد سفارش می‌دهد. تیلور واقعا از طعم این غذاها لذت می‌برد و حتی با اشتیاق آنها را شرح می‌دهد.

نوشیدن مقدار زیادی آب

ریختن آب در لیوان-724press.com

شاید تیلور سوئیفت عاشق نوشیدنی‌های کافئین دار باشد، اما همیشه حواسش هست تا مقدار قابل توجهی آب مصرف کند. به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، او درگفتگویی با یک مجله در مورد خوراکی‌هایی که با خود به سفر می‌برد به سادگی پاسخ داد که همیشه مقدار زیادی آب در رختکن خود دارد. چون که او روزی ده بطری آب می‌نوشد، یعنی چیزی معادل یک و یک سوم گالن که میزان قابل توجهی است.

مطلب مرتبط: بدن ما روزانه به چه مقدار آب نیاز دارد؟

البته اگرچه به نظر می‌رسد این مقدار آب کمی بیش از نیاز مصرف متداول آب در طول روز است، اما درمجموع کار بدی هم نیست. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی مراکز پزشکی کلیه افراد می‌توانند تا روز هفت گالن را تحمل کنند، اما مراقب باشید که در طول یک ساعت بیش از یک لیتر آب نخورید تا فشار اضافی به کلیه‌ها وارد نشود.

تیلور عاشق باربیکیو و غذاهای گریل شده است

گوشت گریل شده در کنار گوجه و ذرت-724press.com

شاید شما هم این مسئله را شنیده باشید که فقط آقایان عاشق درست کردن کباب و گریل کردن مواد غذایی هستند. این مسئله اگرچه یک کلیشه جنسیتی است اما بدنیست بدانید طبق داده‌های موجود مردان دو برابر زنان به درست کردن کباب علاقه دارند و تنها ۱۹ درصد خانم‌ها دوست دارند این کار را امتحان کنند. رقمی عجیب که البته دهه‌ها است ثابت مانده است.

بااین حال این کلیشه در مورد تیلور صدق نمی‌کند؛ چرا که در بزرگترین افشاگری غذایی خود پرده از این راز برداشته و اعتراف کرد که از زمانی که متوجه شده است دستگاه گریل چطور کار می‌کند عاشق این کار شده است. البته این مسئله در ذات چیز بدی نیست چون شما می‌توانید بسیاری از مواد غذایی سالم را از طریق کباب کردن آماده کنید. مثلا مرغ و گوشت مرینیت شده، انواع سبزیجات مثل لوبیا، سیب زمینی، هویج، ذرت، قارچ و غیره و البته که تیلور عاشق درست کردن همبرگرهای کلاسیک به سبک کبابی است.

تیلور سوئیفت عاشق درست کردن غذاهای خانگی است

پاستا با میگو-724press.com

از آنجایی که این خواننده جوان طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مجله فوربز درآمد بسیار بالایی دارد، کمتر کسی انتظار دارد که او از عهده‌ی استخدام یک آشپز در خانه‌اش برنیاید. اما باور کنید تیلور به قدری از آشپزی لذت می‌برد که دوست دارد خودش این کار را انجام بدهد. او در گفتگویی در این مورد گفت:

من عاشق درست کردن یک وعده‌ی غذایی کامل هستیم. برای شروع با آماده کردن چای سرد شروع می‌کنم و در ادامه به سراغ پستو به همراه سس موزارلا و گوجه فرنگی می‌روم. من عاشق آشپزی کردن هستم، عاشق ریختن مواد مختلف داخل قابلمه و ترکیب کردن و هم زدن آنها.

او همچنین از عطر و طعم انواع ادویه‌ها لذت می‌برد و به ویژه به درست کردن مرغ کبابی علاقه دارد. از طرف دیگر درست کردن ماکارونی همراه با مرغ یا میگو یکی دیگر از علایق او است. او به قدری آشپزی کردن را دوست دارد که می‌گوید دوست داشت در مورد آشپزی خودش صحبت کند. او درخلال صبحت در مورد آشپزی یکی از دستورهای غذایی مورد علاقه خود را هم افشا کرد: ماهی برشته شده به همراه سس خردل.

لذتی همیشگی از مزه مزه کردن هوموس

هوموس-724press.com

‌دهه‌ها کمتر کسی عادت داشت به جز هنگام سفر به منطقه خاورمیانه، جای دیگری هوموس بخورد. بااین‌حال محبوبیت این خوراکی لذیذ این روزها به اندازه‌ای بالا رفته است که طبق اطلاعات موجود تخمین زده می‌شود این روزها دست کم ۲۵% درصد از مردم آمریکا در یخچال‌های خود این معجون لذیذ و خوشمزه را نگهداری می‌کنند و ظاهرا تیلور هم یکی از آنها است. او در پاسخ به یکی از سوالات مجله ووگ در مورد چیزی که همیشه باید در یخچال خود داشته باشید؟ به سادگی پاسخ داد: «هوموس»

مطلب مرتبط: طرز تهیه هوموس به سبک لبنانی

شاید برای‌تان کمی عجیب باشد که این سوپر استار عاشق هوموس است، اما باور کنید بسیاری دیگر از نام‌های بزرگ در عرصه هنر و حتی سیاست همچون لوسی هیل و هیلاری کلینتون هم وضعیتی مشابه دارند. بله هوموس به شکلی عجیب و غریب محبوب همه است. به طوری که حتی در بازه زمانی خاصی به پرفروش‌ترین کالای فروشگاهی هم تبدیل شده است.

محبوب‌ترین‌ها در فصل زمستان

گوشت کبابی در کنار هویج و لوبیا سبز-724press.com

فصل زمستان و سرمای هوا در کنار مواد غذایی و فصلی مخصوص این ایام از سال چیزهای مورد علاقه تیلور سوئیفت هستند. این خواننده در گفتگویی با «Bon Appétit» در این مورد اشاره کرد که زمستان فصل محبوب او است. چون مواد خوراکی، عطر و ادویه جات این فصل را دوست دارد، اینکه مردم با چه شدتی همه چیز را احساس می‌کنند و این چیزها چه احساساتی به آنها می‌بخشد.

تیلور می‌گوید:

در فصل زمستان من برای هرکسی که می‌شناسم نان کدو تنبل می‌پزم، همینطور کلوچه‌های زنجبیلی به همراه ملاس و شکلات داغ و چای درست می‌کنم.

ظاهرا جذابیت این فصل به اندازه‌ای است که حتی تیلور را هم به پرخوری کردن وادار می‌کند؛ به طوری که اشاره می‌کند همیشه مقدار رول دارچینی آماده یا یک ظرف خمیر کوکی آماده را جایی نگه می‌دارد. غذای مورد علاقه او هنگام ملاقات با مادرش، کباب پوشت است. همچنین او عاشق تافی‌های دست‌ساز مادرش است که از مخلوطی از شکر قهوه‌ای، چیپس شکلات و کره درست می‌شود.به همین خاطر اعتراف او به روزهای پرخوری و مصرف غذاهای پرکالری چیز عجیبی نیست، اما خوشبختانه او به طریق توان جبران این کالری‌های اضافه را دارد که همیشه زیبا و متناسب به نظر می‌رسد.

در یک نگاه کلی تیلور سوئیفت خواننده معروف جهانی فرق چندانی با ما ندارد. گاهی دوست دارد به فست فود و غذاهای پرچرب و شیرین ناخنک بزند، روزهایی از سال را به پرخوری کردن اختصاص بدهد و خودش را به پیروی نکردن از رژیم‌های سخت و دقیق پایبند نکند. بااین‌حال برنامه مرسوم او در مصرف وعده‌های غذایی سبک و سالم در طول هفته در کنار انجام حرکات ورزش سلامت و تناسب اندام او را حفظ کرده است.

تیلور سوئیفت و کیتی پری-724press.com

پس شاید این همان چیزی است که همه ما به آن احتیاج داریم، آگاهانه غذا خوردن، لذت بردن از غذا و درعین حال مراقبت از بدن و سلامت عمومی‌مان. فراموش نکنید ما غذا می‌خوریم که زنده بمانیم، نه زندگی می‌کنیم برای غذا خوردن. پس هم از طعم غذاهای مورد علاقه‌تان لذت ببرید و هم با یپروی از اصل تعادل در زندگی از نعمت سلامت در کنار تناسب اندام لذت ببرید.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از این مرور کوتاه و همرهی با ما لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.