اگر از رژیم‌هایی مملو از مواد گیاهی و پرخاصیت لذت می‌برید، اگر طرفدار میان وعده‌های ساده و لذیذ هستید و اگر عاشق دستورهای تهیه با انواع پنیرها هستید پس این خوراکی لذیذ مخصوص شما است. فنجانی تهیه شده از نان که با مخلوطی خوشمزه از اسفناج و آرتیشو پر و با پنیر پیتزا یا همان موزارلا تزئین شده است. درمرور دستور تهیه این خوشمزه‌ی دوست داشتنی با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید؛ میان وعده‌ای که شاید حتی کودکان شما را به خوردن سبزیجات علاقمند کند.

آرتیشو یا همان کنگر فرنگی گیاهی بومی مناطق جنوبی اروپا است که در ایران هم پرورش داده می‌شود، اسفناج هم که سبزی شناخته شده و پرخاصیت است که ارزش غذایی فراوانی دارد. بسیاری از مردم به این دو سبزی لذیذ و مغذی علاقه دارند و به همین خاطر استفاده از آنها در دستورهای تهیه مختلف در اقصی نقاط جهان امری متداول است.

میان وعده با کنگر فرنگی و اسفناج-سبزیجات- 724press.com

اگر از طعم این سبزیجات در کنار پنیر لذت می‌برید پس کیک یا نان‌های فنجانی لذیذ پر شده با مخلوط آنها را هم دوست خواهید داشت. اما برای تهیه این میان وعده ساده اما خوشمزه به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

مواد لازم

  • اسپری روغن مخصوص شیرینی پزی
  • سیصد گرم اسفناج تازه یا منجمد، خرد شده
  • یک فنجان مغز آرتیشو یا کنگر فرنگی خرد شده
  • ۱۱۳ گرم پنیر خامه‌ای، نرم شده
  • یک چهار فنجان خامه ترش
  • یک و نیم پیمانه پنیر موزارلای رنده شده به اضافه مقداری اضافه برای تزئین
  • ۲ حبه سیر، رنده شده
  • یک چهارم پیمانه پنیر پارمسان رنده شده
  • نمک و پودر فلفل سیاه تازه آسیاب شده
  • خمیر مخصوص نان- می‌توانید از انواع خمیرهای آماده یا تهیه شده از نانوایی استفاده کنید

طرز تهیه

میان وعده با آرتیشو و اسفناج- 724press.com

فر را از قبل روشن کرده و دمای آن را روی ۳۷۵ درجه تنظیم کنید. یک قالب مافین کوچک را انتخاب کرده و با کمک اسپری، آن را با روغن چرب کنید و کنار بگذارید.

اکنون یک کاسه بزرگ را انتخاب کرده و اسفناج، کنگر فرنگی، پنیر خامه‌ای، خامه ترش، پنیر پارمسال و موزارلا و حبه‌های سیر رنده شده را داخل آن ریخته و به خوبی به هم بزنید. به میزان دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید و کمی آن را بچشید. 

مطلب مرتبط: طرز تهیه پنکیک خوشمزه و مغذی با اسفناج

حالا سطحی مناسب را انتخاب کرده و آن را آرد پاشی کنید. خمیر آماده را روی سطح گذاشته و آن را را با کمک وردنه پهن کنید. اکنون اطراف خمیر را صاف کرده و با استفاده از چاقو یا کاتر مخصوص خمیر را به ۲۴ مربع یک اندازه برش بزنید. هرکدام از مربع‌های خمیری را برداشته و داخل قالب مافین بگذارید. حالا یک قاشق غذاخوری از مایه اسفناج را داخل هرکدام از خانه‌های مافین بگذارید. مقداری از پنیر موزارلای باقی مانده را روی هر کدام بپاشید.

قالب را داخل فر بگذارید و صبر کنید تا خمیر طلایی رنگ شده و پنیر ذوب شود. این مرحله تقریبا پانزده دقیقه طول می‌کشد. سپس قالب را از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

نان یا کیک فنجانی با مایه اسفناج و آرتیشو- 724press.com

نکته:

  • شما می‌توانید در کنار این سبزیجات از سبزیجات دلخواه دیگری مثل ذرت یا نخود فرنگی هم استفاده کنید. این دیگر به ذائقه و خلاقیت شما بستگی دارد که چطور این دستور تهیه را به نوعی مخصوص خود کنید.
  • اگرچه در تهیه این خوراکی لذیذ از خمیرهای آماده استفاده می‌شود، اما شما می‌توانید از خمیر فیلو هم برای تهیه آن بهره ببرید. تنها کافی است ورق‌های نان فیلو را یکی یکی پهن کرده و بین هر دو لایه را کمی کره بمالید و درنهایت مثل خمیر معمولی برش بزنید.
  • همچنین نان تست هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برای این کار با چاقو اطراف نان که کمی سفت و خشک‌تر است را برش زده و کنار بگذارید، سپس با استفاده از وردنه نان را کمی پهن‌تر کنید و در قالب بگذارید

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور این دستور تهیه و همراهی با ما در ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده‌ی شما عزیزان هستیم.