پنکیک یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و متنوع است که طرفداران زیادی دارد. اگرچه پنکیک در واقع یک نوع شیرینی است اما خوشبختانه دست ما باز است تا آن را با اضافه‌کردن انواع مواد مفید همچون میوه یا سبزیجات مغذی‌تر کنیم. این کار به ویژه می‌تواند تنوعی دوست‌داشتنی به برنامه غذایی روزانه اضافه کند و به خصوص برای کودکانی که به اصطلاح بد غذا هستند و هرچیزی را نمی‌خورند، بسیار مفید است. درادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا دستور تهیه یک پنکیک خوشمزه با اسفناج را مرور کنیم.

پنکیک‌های گیاهی می‌تواند یک گزینه عالی برای صبحانه‌ای خوشمزه و سالم به خصوص برای کودکان نوپا باشد. این پنکیک‌های مقوی سرشار از مواد مغذی هستند و شما می‌توانید آن را با انواع شیرین کننده‌های طبیعی مثل عسل حتی مقوی‌تر هم بکنید. از طرف دیگر اگر دوست داشته باشید می‌توانید در کنار سبزیجات از میوه‌ها هم برای آماده کردن آنها استفاده کنید تا طعم‌شان دوچندان دلچسب شود.

پنکیک سبز- 724press.com

پس فراموش نکنید اگر عضوی از اعضای خانواده مثل کودکان عزیزتان تمایلی برای خوردن سبزیجات از خود نشان نمی‌دهد می‌توانید با صرف کمی وقت و چاشنی خلاقیت آنها را غیرمستقیم از فواید خوردن سبزیجات بهره‌مند کنید. نمونه‌اش پنکیک سبز تهیه شده با اسفناج که با سرو تخم مرغ در کنار آن می‌توانید به سادگی بخشی از نیاز روزانه بدن‌تان به پروتئین را هم مرتفع کنید. اما برای تهیه این پنکیک خوشمزه به چه چیزهایی احتیاج داریم؟

مواد لازم

پنکیک سبزیجات با تزئین ترایفل- 724press.com

  • ۲۴۸ میلی‌لیتر باترمیلک
  • ۱ عدد تخم‌مرغ همزده با اضافه مقداری تخم مرغ اضافه برای سرو کردن برای هر نفر در کنار پنکیک
  • ۲۰۰ گرم اسفناج
  • ۱۷۵ گرم آرد گندم سیاه (می‌توانید از آرد گندم کامل یا آرد گندم سبوس دار هم برحسب سلیقه و ذائقه‌ی خود استفاده کنید)
  • ۱ قاشق چایخوری آرد بیکینگ پودر بدون گلوتن
  • به اندازه سرانگشت پاپریکا
  • مقداری روغن گیاهی مناسب سرخ کردن

طرز تهیه

سرو پنکیک اسفناج با انواع توت- 724press.com

ابتدا مقداری آب داخل یک قابلمه مناسب ریخته و آن را روی حرارت بگذارید تا آب به جوشیدن بیفتد. درهمین حین باترمیلک و تخم‌مرغ هم‌زده را داخل ظرف غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید. وقتی آب به قل قل افتاد اسفناج را داخل یک آبکش ریخته و آن را روی قابلمه قرار دهید تا با حرارت آب رفته‌رفته رنگ آن عوض شده و حالت پژمرده به خود بگیرد. وقتی اسفناج به این مرحله رسید با پشت قاشق کمی آن را فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود، سپس اسفناج‌ها را هم به ظرف مخلوط‌کن یا غذاساز اضافه کرده و همه‌ی مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه‌ای یکنواخت و پوره مانند به دست بیاید. 

مطلب مرتبط: طرز تهیه شیرینی ماکارون به سبک فرانسوی

در گام بعد از این آموزش ۷۲۴پرس دات کام، همه مواد خشک را به اضافه یک قاشق چایخوری نمک داخل یک کاسه بزرگ ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید و درنهایت آنها را به ظرف محتوی پوره اسفناج اضافه کنید و به آرامی بهم بزنید. اگر مایه پنکیک شما کمی غلیظ بود می‌توانید یک قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کنید تا خمیر کمی شل شود. 

حالا یک ماهیتابه یا ظرف مناسب طبخ پنیکیک را روی شعله‌ی متوسط گاز قرار دهید. بهتر است از ظروف نچسب استفاده کنید که مجبور به استفاده از مقدار زیادی روغن نباشید. حالا با یک ملاقه کوچک مقداری از مایه را برداشته و آن را در مرکز ظرف بریزید تا به آرامی پخش شود. کمی صبر کنید تا پنکیک شروع به حباب زدن کند، در این مرحله پنکیک را زیرو رو کنید تا سمت دیگر آن هم برای یک الی دو دقیقه بپزد و آماده شود. همین مرحله را تکرار کنید تا همه پنکیک‌ها آماده شود.

پنیکیک تهیه شده با اسفناج- 724press.com

برای سرو می‌توانید یک الی دو عدد تخم‌مرغ را به صورت زرده شل یا نیمرو آماده کرده و روی پن کیک قرار دهید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید این پنکیک را با انواع توت، شربت افرا یا عسل سرو کنید. نوش جان

مطلب مرتبط: طرز تهیه مافین کدو حلوایی با دارچین

پن‌کیک یکی از لذیذترین شیرینی‌های مناسب سرو در هنگام صبحانه یا میان وعده است؛ به علاوه شما می‌توانید انواع مواد مغذی دیگر را به صورت مخلوط یا همراه با آن سرو کنید تا کودکان دلبندتان از انواع مواد سالم و مغذی در برنامه غذایی روزانه خود بهره‌مند شوند.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور این طرز تهیه و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما در میان بگذارید.