فصول سرد سال از جمله اوقاتی است که بسیاری از ما به یک کاسه سوپ گرم و لذیذ نه نمی‌گوییم. اگرچه تعدادی از انواع سوپ معمولا بیش از بقیه مورد توجه قرار دارند اما حیف است که گاهی دستور تهیه‌های جدیدتر را امتحان نکنیم. فرهنگی غذایی و جذاب که به ما فرصت استفاده کردن هرچه بیشتر از انواع سبزیجات مغذی و مفید را می‌دهد. دراین مجال با ۷۲۴پرس در مرور دستور تهیه سوپ گل کلم همراه باشید.

کلم یکی از سبزیجات بسیار مفید و مغذی است که به ویژه به دلیل نقش ارزشمندش در بهبود وضعیت سیستم ایمنی بدن ما، اهمیتی خاص دارد. اگرچه استفاده از کلم در تهیه انواع خوراک و سالاد مرسوم است، اما شاید ندانید که می‌تواند از گل کلم در تهیه نوعی سوپ خامه‌ای و لذیذ استفاده کرد.

اما برای تهیه این سوپ لذیذ به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

مواد لازم برای تهیه سوپ گل کلم- 724press.com

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۱ عدد پیاز متوسط- نگینی خرد شده
  • ۱ عدد ساقه کرفس- خرد شده
  • ۳ حبه سیر
  • ۱ عدد سیب زمینی بزرگ- پوست کنده و به چهار تکه برش بزنید
  • یک پیمانه آب مرغ
  • یک عدد گلم کلم- به دقت شستشو داده و خرد کنید
  • ۱ پیمانه در حدود یک لیتر آب
  • سرانگشت پودر فلفل قرمز برای مزه دار کردن غذا- درصورت تمایل می‌توانید مقدار آن را بیشتر کنید
  • نصف پیمانه خامه غلیظ
  • ۴ عدد بیکن- خرد شده
  • یک و نیم پیمانه خرده نان تازه
  • یک قاشق چایخوری رنده پوست لیمو
  • ۱ قاشق غذاخوری پنیر پارمسان
  • ۲ قاشق غذخوری جعفری خرد شده

طرز تهیه

طرز تهیه سوپ با گل کلم- 724press.com

در ابتدا یک قابلمه مناسب را روی شعله متوسط گاز قرار داده و روغن زیتون را داخل آن می‌ریزیم تا گرم شود. حالا نوبت اضافه کردن پیاز و ساقه کرفس خرد شده است. آنها را سرخ کنید تا زمانی که رنگ‌شان شفاف شود؛ این مرحله در حدود پنج دقیقه زمان می‌برد. در ادامه حبه‌های سیر و نمک را به محتویات قابلمه اضافه کرده و برای یک دقیقه دیگر سرخ می‌کنیم. سپس سیب زمینی، گل کلم خرد شده، آب مرغ و آب را هم به آن افزوده و بهم می‌زنیم.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ هویج خامه‌ ای

صبر کنید تا محتویات قابلمه به جوش آمده و قل قل کند؛ حالا شعله را روی حرارت کم گذاشته و اجازه دهید به آرامی بجوشد تا سیب زمینی و گل کلم‌ها نرم شود. برای امتحان می‌توانید کمی از سیب زمینی یا کلم را با کمک قاشق به دیواره قابلمه فشار دهید، اگر له شد یعنی سبزیجات به اندازه کافی پخته است.

سوپ سفید و خامه ای گل کلم- 724press.com

در گام بعد با استفاده از همزن یا گوشتکوب برقی مایه سوپ را به اندازه‌ای بهم بزنید تا نرم و یکنواخت شود. حالا شعله را کم کرده و پودر فلفل قرمز و کمی دیگر نمک اضافه می‌کنیم. می‌توانید سوپ را بچشید و درصورت نیاز ادویه دلخواه خود را به آن بیفزایید. حالا نوبت اضافه کردن خامه است؛ هنگام افزودن خامه محتویات قابلمه را مرتب بهم بزنید و خامه را هم کم کم اضافه کنید تا حالت بریده پیدا نکند.

طرز تهیه: طرز تهیه سوپ سالم و مقوی کرفس

بخش پخت سوپ این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، به پایان رسید؛ اکنون زمان آماده کردن بیکن است. بیکن‌ها را با کمی روغن روی شعله متوسط سرخ کنید تا ترد و برشته شوند. این مرحله در حدود هشت دقیقه زمان می‌برد. در ادامه بیکن‌های سرخ شده را روی دستمال حوله‌ای قرار دهید تا روغن اضافه آنها گرفته شود. خرده‌های نان را در همان ظرفی که بیکن را سرخ کرده‌اید بریزید و شعله را روی دمای کم گذاشته و خرده‌های نان را تا زمانی که برشته و ترد شوند سرخ کنید.

سوپ خامه ای گل کلم- 724press.com

حالا پنیر را به خرده‌های نان اضافه کنید و کمی بهم بزنید تا پنیر آرام آرام ذوب شود، در نهایت جعفری خرد شده و رنده پوست لیمو را به همراه بیکن به آن اضافه کنید و و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. درنهایت سوپ گرم را داخل ظرف مخصوص سرو ریخته و با مخلوط بیکن و پنیر تزئین کنید. نوش جان

نکته:

در صورت تمایل می‌توانید از انواع سبزیجات دیگر مثل هویج یا تره فرنگی در تهیه این سوپ بهره ببرید. همچنین می‌توانید مقداری از گل کلم را بدون پوره کردن کنار گذاشته و درهنگام سرو نهایی داخل ظرف سوپ بریزید.

سوپ کلم با تزئین بیکن برشته- 724press.com

ارزش غذایی:

این سوپ در مجموع حاوی ۹.۴ گرم پروتئین، ۳۳.۱ گرم کربوهیدرات، ۸ گرم چربی، ۱۸ گرم کلسترول، ۸۰۴ میلی‌گرم سدیم، ۶ گرم فیبر، ۶.۳ گرم قند و ۲۳۶.۳ کالری است

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور این دستور تهیه و همراهی با ما در ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.