اگر از انواع غذاهای سرخ کرده و فست فودهای خوش آب و رنگ خوش‌تان می‌آید، قطعا دست رد به سینه کورن داگ نخواهید زد. اگر از تماشای ویدیوهای فود اسمر یا غذا خوردن اسمر لذت می‌برید، حتما با اسم و شکل ظاهری کورن داگ آشنا هستید. نوعی فست فود فوری و خوشمزه که با هات داگ درست می‌شود. در ادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا دستور خانگی تهیه سریع و آسان کورن داگ را مرور کنیم.

غذاهای سوخاری و ترد معمولا طرفداران بسیاری دارد. به همین مناسبت بدنیست گاهی تنوع ایجاد کرده و به جای سوخاری‌های معمول به سراغ امتحان کردن غذاهای جدید برویم. کورن داگ یکی از این خوراکی‌های لذیذ است که ارزش امتحان کردن را دارد. البته فراموش نکنید غذاهای سرخ شده چندان برای سلامت بدن مفید نیستند، پس در تهیه و مصرف آنها جانب احتیاط را نگه دارید.

اما برای شروع به چه موادی برای تهیه این خوردنی ترد و دلپذیر احتیاج داریم؟

مواد لازم

کورن داگ با سس خردل- 724press.com

  • ۱ پیمانه آرد
  • ۳/۴ پیمانه آرد ذرت زرد رنگ
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر
  • ۲ قاشق چایخوری نمک
  • ۳/۴ قاشق چایخوری پودر بیکینگ پودر
  • ۱/۴ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • یک و نیم پیمانه باترمیلک (اگر به باترمیلک دسترسی ندارید می‌توانید از شیر کامل هم استفاده کنید)
  • ۳ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
  • یک عدد تخم مرغ بزرگ
  • روغن گیاهی برای سرخ کردن
  • ۱۲ عدد هات داگ با قطر متوسط 
  • نشاسته ذرت
  • سیخ چوبی مناسب با اندازه هات داگ
  • سس خردل (به دلخواه)

طرز تهیه

کورن داگ- 724press.com

برای شروع یک کاسه مناسب انتخاب کرده و مواد خشک شامل آرد، آرد ذرت، شکر، نمک، بیکینگ پودر و جوش شیرین را داخل آن ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. حالا نوبت اضافه کردن کره آب شده، باترمیلک و تخم مرغ است. تمام مواد را به خوبی بهم بزنید تا یک دست شوند. یک لیوان یا ظرف مناسب را انتخاب کرده و مایه فوق را داخل آن بریزید تا کار آغشته کردن هات داگ‌ها راحت‌تر انجام شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دو پیش غذای لذیذ و فوری

در این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس دات کام، نوبت آماده کردن هات داگ‌ها است. سیخ چوبی را از میان هات داگ به دقت عبور دهید؛ بهتر است دنباله سیخ چوبی به اندازه کافی بلند باشد تا هنگام سرخ کردن با مشکل مواجه نشوید. همچنین اگر دوست دارید کورن داگ شما پنیری باشد می‌توانید از قبل هات داگ‌ها را آماده کرده و یک ورق پنیر موزارلا یا پنیر دلخواه خود را دور آن پیچیده و داخل فریزر بگذارید تا خودش را بگیرد و هنگام غلتانده شدن در مایه کورن داگ، جدا نشود.

کورن داگ با سیب زمینی سرخ کرده- 724press.com

یک قابلمه مناسب را روی گاز قرار داده و روغن گیاهی را به میزان کافی داخل آن بریزید. فراموش نکنید اگر روغن کم باشد، موقع سرخ کردن کورن داگ‌ها به مشکل برخواهید خورد. اجازه دهید روغن به خوبی گرم شده و دمای آن تقریبا به ۳۵۰ درجه سانتیگراد برسد. حالا ابتدا هات داگ را داخل نشاسته ذرت غلتانده و سپس داخل ظرف محتوی مایه کورن داگ فرو کنید و کمی بچرخانید تا مایه کاملا به اطراف آن بچسبد.

سپس کورن داگ را داخل روغن داغ فرو کنید و منتظر بمانید تا به خوبی سرخ شده و به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی دربیاید، این مرحله معمولا بین ۳ الی ۵ دقیقه طول می‌کشد. کورن داگ را از داخل روغن داغ بیرون آورده و روی حوله کاغذی بگذارید تا روغن اضافه آن گرفته شود. از آنجایی که آماده شدن همه کورن داگ‌ها کمی طول می‌کشد می‌توانید کورن داگ‌ها را قبل از سرد شدن داخل سینی گذاشته و آن را در فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد نگهداری کنید تا هنگام سرو گرم باشند.

کورن داگ با روکش مختلف- 724press.com

راه دیگر این است که در این مرحله کورن داگ‌ها را بدون سیخ چوبی داخل روغن سرخ کنید، درعوض هنگام سرو از سیخ چوبی استفاده کنید. همچنین می‌توانید کورن داگ را قبل از سرخ شدن داخل هر ماده و پودر دلخواه بزنید تا رویه ترد و برشته بیرونی آن چهره‌ای جذاب‌تر به خود بگیرد. درنهایت هنگام سرو کورن داگ را با سس خردل یا هر سس دلخواه دیگر سرو کنید. نوش جان

مطلب مرتبط: طرز تهیه کتلت مرغ و کوردن بلو

شما می‌توانید هات داگ‌ها را به دو قسمت مساوی برش زده و بدین ترتیب مینی کورن داگ آماده کنید که وعده‌ای مناسب و سریع به ویژه برای برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌های دوستانه است.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از این مرور کوتاه و همراهی با ما لذت برده باشید. نظر شما در مورد این میان وعده‌های کوچک و دلپذیر چیست؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.