این روزها به دلیل محدودیت‌های موجود و نگرانی بابت شیوع کرونا، بسیاری ترجیح می‌دهند به جای مراجعه به قنادی، خود در منزل دست به کار شده و انواع کیک و شیرینی‌های لذیذ را به صورت خانگی تهیه کنند. از طرف دیگر استفاده از انواع میوه و سبزیجات فصلی می‌تواند شیرینی‌های خانگی شما را به مراتب خوشمزه و البته مغذی کند. مافین‌ها از جمله شیرینی‌های جذابی هستند که بسته به مواد استفاده شده، طعم‌های گوناگون و جذابی را به علاقمندان ارائه می‌کنند. دراین مجال با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه مافین کدوحلوایی با دارچین را مرور کنیم.

مافین کدو حلوایی هم یک شیرینی خوشمزه و جذاب هست و هم می‌تواند یک گزینه عالی برای پذیرایی مهمانی و مجالس شما باشد، جایی که طعم دلنشین و عطر دلپذیرش خنده را بر لب عزیزان و دوستان شما خواهد آورد. دستور تهیه مافینی که امروز به معرفی آن خواهیم پرداخت نوعی مافین مرطوب و لذیذ است که انتخابی مناسب برای وعده صبحانه یا میان وعده کودکان به شمار می‌رود.

مافین کدو حلوایی ساده- 724press.com

مواد لازم

همانطور که از اسم این مافین مشخص است، کدو حلوایی یکی از مواد اصلی و مهم استفاده شده در این طرز تهیه است. خوشبختانه هنوز کدو حلوایی دردستر است، پس تا دیر نشده دست به کار شوید و این شیرینی و دسر لذیذ را برای خود و اعضای خانواده آماده کنید. البته به جز کدو حلوایی مواد مفید و ادویه‌های خوش بوی دیگری هم در تهیه این مافین به کار می‌روند که در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام به مرورشان خواهیم پرداخت.

مواد لازم برای تهیه مافین

  • ۳ و نیم پیمانه آرد کامل
  • یک و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
  • ۱ قاشق چایخوری نمک
  • ۲ قاشق چایخوری پودر دارچین دارچین
  • نصف قاشق چایخوری پودر جوز هندی
  • نصف قاشق چایخوری پودر زنجبیل
  • نصف قاشق چایخوری پودر میخک سابیده شده
  • ۲ پیمانه شکر
  • ۴ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق چایخوری وانیل
  • پوره کدو حلوایی
  • نصف فنجان آب

مافین کدو حلوایی با کرم - 724press.com

مواد لازم برای تاپینگ (رویه مافین)

  • نصف فنجان شکر قهوه‌ای
  • نصف فنجان آرد کامل
  • ۲ قاشق چایخوری دارچین
  • ۱/۴ فنجان کره بدون نمک ذوب شده
  • نصف فنجان گردو یا هر آجیل و مغز دیگر خرد شده- به دلخواه

طرز تهیه

طرز تهیه مافین- 724press.com

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۷۶ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. قالب‌های کاغذی مخصوص مافین/کاپ کیک را داخل سینی فر یا قالب مخصوص مافین بچینید.

در ابتدا یک کاسه بزرگ را انتخاب کرده و مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر، جوش شیرین، نمک و ادویه‌ها را داخل آن ریخته و به دقت مخلوط کنید. در یک کاسه بزرگ دیگر یا در کاسه مخصوص همزن روغن، شکر، تخم مرغ، وانیل و پوره کدو را مخلوط کرده و هم بزنید تا یک دست شود. در ادامه آب را به محتویات کاسه اضافه کرده و کمی دیگر هم بزنید. 

درحالی که به آرامی مایه فوق را مخلوط میکنید، مواد خشک را مرحله به مرحله به آن اضافه کنید و هم بزنید. این کار را تا اتمام محتویات کاسه ادامه دهید تا درنهایت مخلوطی نرم و لطیف به دست بیاید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه شیرینی ماکارون به سبک فرانسوی

اما برای درست کردن تاپینگ یا روکش استروزل در یک کاسه متوسط شکر قهوه‌ای، آرد، دارچین و مغزهای دلخواه را مخلوط کنید. کره آب شده را به آن اضافه کرده و به آرام هم بزنید تا به خورد هم بروند. مراقب باشید در هم زدن زیاده روی نکنید و اجازه دهید مقداری از مغزهای خرد شده به صورت تکه‌های کوچک در آن باقی بمانند.

مافین دورنگ- 724press.com

حالا نوبت ریختن مایه مافین در قالب‌های کاغذی است. در حدود نصف الی دو سوم هر قالب را با مایه مافین پر کنید. سپس بالای هر مافین یک قاشق غذاخوری تاپینگ استروزل بریزید. پس از اتمام کار سینی حاوی مافین‌ها را به مدت ۱۸ الی بیست دقیقه داخل فر بگذارید. البته این زمان برای مافین‌هایی با ابعاد متوسط در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر اندازه مافین شما بزرگ‌تر این این زمان را به ۲۵ الی ۲۸ دقیقه افزایش دهید. همچنین می‌توانید با فرو کردن یک خلال دندان داخل قسمت مرکزی مافین از پخت آن اطمینان حاصل کنید.

در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس (724press.com)، پس از پختن، سینی را از فر بیرون آورده و کنار بگذارید تا مافین خنک شود. درنهایت می‌توانید روی مافین را با خامه، شکلات رنده شده، چیپس شکلاتی، میوه‌های خرد شده یا هر خوشمزه دلخواه دیگر تزئین کرده یا در کنار آن کمی بستنی سرو کنید نوش جان

نکته:

می‌توانید به جای مافین، از این دستور تهیه برای پخت نان کدو حلوایی استفاده کنید. بدین صورت که خمیر حاصل را به صورت ۳ گلوله خمیری تقسیم و آن را داخل ظرف‌های مخصوص پخت نان که آن را با روغن چرب کرده و کمی آرد پاشی کرده‌اید، قرار دهید. خمیر را به مدت پنجاه الی ۵۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا نان شما آماده شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه‌ی نان ابری خانگی

با این میزان موادی که در تهیه این شیرینی خوشمزه استفاده می‌شود، می‌توانید تعداد زیادی مافین درست کنید. بنابراین اگر احساس می‌کنید در یک وعده نیازی به پخت این همه مافین ندارید، مواد اشاره شده را نصف کنید. همچنین می‌توانید نیمی از مایه را به صورت مافین و نیم دیگر را به صورت نان تهیه و سرو کنید.

مافین با چیپس شکلات- 724press.com

ارزش غذایی:

مافین کدو حلوایی شامل ۲۶۰ کیلوکالری انرژی، ‌۳۹گرم کربوهیدارت، ۴ گرم پروتئین، ۱۰ گرم چربی، ۷ گرم چربی اشباع، ۳۲ میلی‌گرم کلسترول، ۱۸۳ میلی‌گرم سدیم، ۸۳ میلی‌گرم پتاسیم، ۱ گرم فیبر، ۲۲ گرم شکر، ۱ میلی‌گرم آهن، ۳۵ میلی‌گرم کلسیم و ویتامین‌هایی همچون ویتامین A و C است.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مرور این مطلب و همراهی با ۷۲۴پرس دات کامل لذت برده باشید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان درمیان بگذارید.