در دنیای خوراکی‌های خوشمزه انواع کیک، شیرینی، کلوچه و بیسکوییت بسیار پرطرفدار و مورد علاقه هستند. اما این روزها که محدودیت‌های کرونایی زندگی را برای‌مان سخت کرده است، چه چیز بهتر از اینکه شیرینی‌های خوشمزه را به صورت خانگی تهیه کنیم تا از سلامت آنها اطمینان حاصل کرده و از خوردن آن لذتی دوچندان ببریم. به علاوه شاید پخت شیرینی‌های خوش عطر و طعم بتواند فرصتی برای باهم بودن خانواده درکنار هم را فراهم کند. درادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه ماکارون به سبک فرانسوی را مرور کنیم.

شاید پیش از این هم اسم شیرینی ماکارون به گوش‌تان خورده باشد، شاید هم از علاقمندان ماکارون‌های گرد و رنگارنگ و خوش عطر و طعم باشید. اما آیا تا به حال به فکر پخت این شیرینی در منزل افتاده‌اید؟

ماکارون با تزئین گل بنفشه- 724press.com

در ادامه ۷۲۴پرس قصد دارد طرز تهیه نوعی ماکارون به سبک فرانسوی را با شما عزیزان مرور کند که جذابیتی دوچندان و طعمی فراموش نشدنی دارد. این طرز تهیه خاص به همراه نکات مهم و کلیدی در پخت این شیرینی به شما کمک می‌کند از چشیدن طعم این شیرنی لذتی فراوان ببرید. شیرینی که به سادگی در دهان آب شده و با ظاهر جذابش ذائقه‌تان را تحریک می‌کند.

مقاله مرتبط: طرز تهیه تارت انار

اما برای تهیه این شیرینی به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم برای بخش کلوچه مانند

شیرینی ماکارون فرانسوی- 724press.com

  • سفیده ۳ عدد تخم مرغ بزرگ، تقریبا معادل صد گرم- به دمای اتاق رسیده
  • ۱ و نیم پیمانه آرد بادام معادل ۱۴۰ گرم
  • یک و نیم پیمانه معادل ۹۰ گرم شکر گرانوله
  • یک پیمانه معادل ۱۳۰ گرم پودر قند
  • ۱ قاشق چایخوری معادل ۵ میلی‌لیتر عصاره وانیل یا پودر وانیل
  • ۱/۴ قاشق چایخوری پودر کرم تارتار

مواد لازم برای خامه کره‌ای یا خامه قنادی

  • یک پیمانه معادل ۲۲۶ گرم کره بدون نمک
  • ۵ عدد زرده تخم مرغ
  • نصف پیمانه معادل صد گرم شکر گرانوله
  • ۱ قاشق چایخوری وانیل
  • ۳ قاشق غذاخوری آب معادل ۳۰ میلی‌لیتر
  • به اندازه سرانگشت نمک

طرز تهیه ماکارون

ماکارون شکلاتی- 724press.com

در ابتدا کار را با آماده کردن خمیر ماکارون شروع می‌کنیم. برای این کار شکر گرانوله یا همان شکر قنادی را به همراه آرد بادام داخل یک کاسه مناسب بریزید و مخلوط کنید. اگر دوست دارید ماکارون بهتری تهیه کنید، بهتر است مخلوط حاصل را الک کرده و سپس داخل ظرف غذاساز ریخته و کمی بیشتر بهم بزنید. همچنین می‌توانید بعد از الک کردن با استفاده از همزن دستی هم کمی مواد را هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند و به اصطلاح گلوله‌هایی از آرد بادام یا شکر در آن باقی نمانده باشد.

سپس سفیده تخم مرغ که به دمای محیط رسیده است را داخل یک کاسه کاملا تمیز ریخته و با استفاده از همزن برقی به خوبی بزنید تا رنگش باز شده و پف کند. زمانی که حالت کف مانند به خود گرفت ابتدا یک سرانگشت نمک و در ادامه کرم تارتار را به آن اضافه کرده و کمی مخلوط کنید. در ادامه به آرامی شکر قنادی را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید (بهتر است در این مرحله سرعت همزن را کم کنید و اجازه دهید مواد به آرامی با هم مخلوط شوند). حالا اگر دوست داشته باشید می‌توانید رنگ خوراکی دلخواه خود را به مایه افزوده و در ادامه وانیل را به آن اضافه کنید.

حالا با استفاده از یک همزن دستی همین کار را تکرار کنید، هم زدن را تازمانی که مخلوط به خوبی شکل بگیرد ادامه دهید؛ به طوری که اگر کاسه محتوی سفیده تخم مرغ را برعکس کردید، چیزی از داخل آن بیرون نریزد و روی سطح همزن هم اشکال قله مانند سفیده پف کرده قابل مشاهده باشد.

شیرینی ماکارون با رنگهای شاد- 724press.com

همزن برقی را کنار بگذارید، اکنون یک سوم از مخلوط خشک را به این مایه اضافه کرده و با یک لیسک یا قاشق به آرامی با مایه سفیده مخلوط کنید. مراقب باشید در این مرحله هم زدن را به آرامی و با دقت انجام دهید، چون ممکن است جلوی پف کردن ماکارون را بگیرد. به همین ترتیب این مرحله را دو مرتبه دیگر تکرار کنید تا مایه شما حالتی شبیه گدازه آتشفشانی مایع پیدا کند و حتی بدون پخت هم از خود حالت پذیری نشان دهد.

در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، مایه حاصل را داخل یک قیف با سری مناسب و متوسط بریزید. اکنون آماده درست کردن ماکارون هستید. یک سینی فر مناسب را انتخاب و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید. بهتر است با استفاده از قلم‌مو مقداری کره آب شده را هم روی کاغذ بمالید. حالا با استفاده از قیف، خمیر را به صورت کپه ‌هایی دایره مانند روی سطح کاغذ روغنی قرار دهید. چند بار سینی را روی کانتر یا میز آشپزخانه بکوبید تا حباب‌های هوا از مایه خمیری خارج شود. اگر حبابی باقی ماند می‌توانید با استفاده از خلال دندان آن را از بین ببرید تا ماکارون بعد از پخت ظاهر دلفریب‌تری داشته باشد.

ماکارون خوشمزه- 724press.com

چهل دقیقه به آن زمان بدهید، سپس سینی را داخل فر قرار دهید. ماکارون‌ها را به مدت ۱۲ الی ۱۵ دقیقه با دمای ۳۰۰ درجه فارنهایت (معادل ۱۶۰ سانتی‌گراد) بپزید، توجه داشته باشید هر هفت دقیقه یک بار سینی را بچرخانید تا دما به همه جای آن به صورت یکنواخت برسد. بعد از بیرون آوردن از فر، سینی را کناری بگذارید تا به خوبی خنک شود. سپس ماکارون‌ها را از روی کاغذ روغنی جمع کنید.

طرز تهیه خامه قنادی یا خامه کره‌ای

شیرینی ماکارون و انواع توت- 724press.com

در یک قابلمه مناسب شکر و آب را با هم مخلوط کرده و شعله گاز را کم کرده و اجازه می‌دهیم شکر با آرامی در آب حل شود. سپس شعله را روی متوسط رو به زیاد گذاشته و صبر می‌کنیم تا این مایع به حالت جوشیدن برسد.

در ادامه زرده‌های تخم مرغ را با یک همزن دستی یا برقی به خوبی مخلوط می‌کنیم تا رنگ‌شان باز شده و فرمی کف مانند به خود بگیرد. با استفاده از یک دماسنج مخصوص پخت و پز دمای مخلوط آب و شکر را اندازه گرفته و آن را تا زمانی که شربت حاصل به ۱۴۰ فارنهایت (معادل ۱۱۵ درجه سانتیگراد) برسد، حرارت می‌دهیم. سپس یک باره از روی گاز برداشته و آن را به آرامی به ظرف حاوی زرده‌های تخم مرغ اضافه می‌کنیم.

مطلب مرتبط: کاپ کیک های جذاب کریسمسی

به همزدن ادامه می‌دهیم تا زمانی که کف ظرف خنک شود، سپس مخلوط زرده و شربت شکر را کنار می‌گذاریم تا به آرامی خنک شده و به دمای محیط برسد. حالا نوبت اضافه کردن قالب‌های کره است، قالب‌های کوچک کره را به محتویات ظرف اضافه کرده و اجازه می‌دهیم آب شود، سپس کمی دیگر کره اضافه می‌کنیم. بعد از کره نوبت اضافه کردن وانیل و نمک است. مایه را به اندازه‌ای هم می‌زنیم که درنهایت فرمی خامه‌ای مانند و لطیف پیدا کند. این مرحله معمولا پنج الی ۶ دقیقه زمان می‌برد. درنهایت در صورت علاقه می‌توانید مقداری رنگ خوراکی به خامه اضافه کنید.

ماکارون رنگی- 724press.com

باقی کار ساده است. خامه قنادی را داخل قیفی با سری مناسب ریخته و مقداری از آن را روی ماکارون می‌ریزیم. سپس یک ماکارون دیگر روی آن گذاشته و کمی فشار می‌دهیم تا بچسبند و بله، شیرینی خوشمزه شما آماده است. نوش جان

نکته: شما می‌توانید با استفاده از انواع رنگ‌های خوراکی یک سینی پر از ماکارون‌های خوش رنگ و لعاب تهیه کنید. همچنین می‌توانید به جای خامه آنها را با شکلات، مربا یا هر مخلوط و مایه دیگر پر کنید. به علاوه می‌توانید روی آنها را با مربا، اسمارتیز، شکلات یا هر خوراکی دلخواه دیگر تزئین کنید.

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از این مرور کوتاه و همراهی با ما در ۷۲۴پرس دات کامل لذت برده باشید. فراموش نکنید ما همچنان مشتاق شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان هستیم.