برگ کلم از جمله سبزیجات پرخاصیتی است که به خاطر خواصی که دارد نباید آن را نادیده بگیریم و چون در بسیاری از روزهای سال در دسترس‌مان است بهتر است به دنبال فرا گرفتن دستور تهیه‌هایی باشیم که بیشتر بتوانیم از این برگِ سبزِ پر فایده استفاده کنیم. به غیر از دو انتخاب دلمه و سالاد که بیشتر برای ما ایرانی‌ها کلم را پرکاربرد کرده، یکی دیگر از غذاهایی که می‌شود از برگ کلم در آن استفاده کرد، سوپ برگ کلم است. ۷۲۴پرس دات کام پیشنهاد خوبی برای سوپ امروزتان دارد. با ما همراهی کنید.

اگرچه برگ کلم سفت است و شاید به نظرتان انتخاب خوبی برای تهیه‌ی سوپ نباشد، اما اگر زمان مناسبی برای پخت و نرم شدن آن در نظر بگیرید نتیجه‌ی مطلوبی خواهید گرفت.

مطلب مرتبط: طرز تهیه ۲ سوپ خوشمزه پاییزی

در کل برای تهیه‌ی سوپ پر خاصیت کلم برگ زمان زیادی لازم ندارید، مواد لازم را آماده کرده و شروع کنید. در کمتر از یک ساعت سوپ گرم و پر ویتامینِ برگ کلم حاضر و آماده‌ی میل کردن است. توجه داشته باشید که مقدار مواد بیان شده در دستور برای ۲۵ نفر است؛ بنابراین می‌توانید مقدار مواد را به نسبت لازم کمتر کنید.  

سوپ کلم- 724press.com

مواد لازم

  • ۱ عدد کلم برگ متوسط، خرد شده
  • ۱ پیمانه کرفس خرد شده
  • ۱ پیمانه پیاز خرد شده
  • ۸ پیمانه آب
  • ۱ عدد عصاره‌ی گوشت
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل به مقدار دلخواه
  • ۶۸۰ گرم گوشت چرخ کرده
  • ۸۵۰ گرم گوجه‌فرنگی پوره شده
  • ۱ قاشق غذاخوری شکر قهوه‌ای
  • ۱/۴ پیمانه سس گوجه فرنگی

طرز تهیه

سوپ خوشمزه کلم و سبزیجات724press.com

۱. کلم برگ را به سایز دلخواه خودتان خرد کنید. اگر ریز خرد کنید زودتر می‌پزد اگر درشت‌تر از نگینی باشد در سوپ جلوه‌ی زیباتری دارد.

۲. پیاز را هم نگینی خرد کنید. اگر دوست ندارید پیاز در غذای‌تان دیده شود می‌توانید از پیاز رنده شده استفاده کنید.

۳. چند عدد گوجه‌فرنگی را رنده کنید تا مقدار پوره‌ی لازم برای سوپ فراهم شود. نگذارید پوست گوجه وارد پوره شود. پوره‌‌ی گوجه‌فرنگی را روی گاز بگذارید . کمی روغن به آن اضافه کرده و بگذارید کمی روی گاز بپزد تا نیازی نباشد منتظر پختن گوجه در داخل سوپ باشید. وقتی رنگ گوجه مطلوب شد آن را کنار بگذارید.

۴. گوشت چرخ کرده را با کمی روغن تفت دهید، اگر دوست داشتید کمی ادویه به آن اضافه کنید تا بوی گوشت گرفته شود. وقتی رنگ آن تغییر کرد روغن آن را خالی کرده و گوشت را کنار بگذارید.

۵. یک قابلمه روی گاز بگذارید و آب، کلم برگ خرد شده، کرفس و پیاز را در آن ریخته، درب قابلمه را گذاشته و اجازه بدهید با حرارت متوسط تا زمانی که مواد خوب نرم شوند، روی شعله بماند.

۶. وقتی مواد داخل قابلمه به اندازه‌ی کافی پخت، عصاره‌ی گوشت، نمک، فلفل، گوشت پخته شده و پوره‌ی گوجه فرنگی را اضافه کنید. وقتی مخلوط مود داخل قابلمه شروع به جوشیدن کرد شعله را کم کنید و اجازه بدهید برای ۱۰ دقیقه سوپ جا بیفتد.

۷. بعد از این وقفه شکر قهوه‌ای و سس کچاپ را داخل سوپ بریزید و ۱۰ دقیقه‌ی دیگر صبر کنید تا سوپ برگ کلم روی شعله بجوشد و طعم مواد به خورد هم برود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ هویج خامه‌ ای

سوپ کلم روسی724press.com

میزان مواد ارزشمند غذایی

۱ پیمانه سوپ حاوی ۸۰ کالری انرژی، ۳ گرم چربی، ۱۷ میلی گرم کلسترول، ۵۶۷ میلی گرم سدیم، ۶ گرم کربوهیرات (۳ گرم شکر،۲ گرم فیبر) و ۷ گرم پروتئین است.