مرغ یکی از مواد خوراکی لذیذی است که در غیاب گوشت قرمز می‌تواند انتخابی عالی برای تهیه انواع غذاهای خوش رنگ و لعاب باشد. دراین میان گاهی می‌توان با استفاده از مرغ به سرعت غذاهایی خوشمزه درست کرد که به ویژه توجه کودکان بدغذا را هم به خود جلب می‌کنند. پس اگر دوست دارید اشتهای کودک‌تان را تحریک کنید یا برای یک موقعیت خاص به فکر سرو غذایی فوری اما دلپذیر هستید با ما در ۷۲۴پرس همراه شوید تا دو دستور تهیه ساده و فوری غذا با مرغ را مرور کنیم.

به دنبال یک غذای حاضری هستید که درکمترین زمان ممکن آماده شده و در عین حال خوشمزه باشد؟ خوراکی خوشمزه‌ای که با کمترین مواد لازم تهیه شود و در وقت و انرژی‌تان صرفه جویی کند؟ پس مرور این مطلب را از دست ندهید.

طرز تهیه کتلت مرغ

کتلت مرغ یا شنیتسل برشته شده- 724press.com

دستور تهیه این غذا درست به روش تهیه شنیتسل مرغ شباهت دارد.

مواد لازم

  • ۴ عدد سینه مرغ پوست کنده و بدون استخوان
  • نمک کوشر
  • دانه فلفل سیاه تازه و آسیاب شده
  • ۳ عدد تخم مرغ بزرگ، هم زده
  • یک پیمانه آرد کامل
  • ۲ و ۱/۴ پیمانه پودر سوخاری
  • ۳/۴ پیمانه پنیر پارمسان تازه و رنده شده
  • ۳ قاشق غذاخوری رنده‌ی پوست لیمو ترش
  • نصف قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
  • برش‌های لیمو برای تزئین
  • روغن گیاهی برای سرخ کردن مرغ

    طرز تهیه

کتلت مرغ با برش پرتقال- 724press.com

با استفاده از یک چاقوی تیز، سینه مرغ را از وسط به دو نیم تقسمی کنید. حال هر تکه را بین دو پلاستیک قرار داده و روی تخته آشپزخانه قرار دهید. حالا با استفاده از یک بیفتک‌کوب آن را بکوبید تا سطح آن کمی مسطح شود. بعد از اینکه تمام سینه‌های مرغ آماده شد، نوبت مزه دار کردن است. نمک و فلفل سیاه سابیده شده تازه را روی هر دو طرف سینه مرغ بپاشید

مطلب مرتبط: طرز تهیه ساندویچ‌ مرغ باربیکیو با سالاد کلم و سیب

در مرحله بعد یک کاسه گود را انتخاب کرده و تخم مرغ‌ها را داخل آن شکسته و خوب هم بزنید. دو ظرف مناسب دیگر را نیز آماده کرده و در یکی آرد سفید معمولی و در دیگری آرد سوخاری را به همراه پنیر پارمسان، رنده پوست لیمو و پودر فلفل قرمز  بریزید و هم بزنید و سپس کنار بگذارید.

حالا نوبت آماده کردن کتلت‌ها است. بهتر است این مرحله از آموزش ۷۲۴پرس دات کام را برای هر تکه سینه به صورت جداگانه تکرار کنید. در ابتدا سینه را داخل ظرف آرد سفید زده، بعد آن را داخل تخم مرغ زده شده بزنید و درنهایت آن را داخل ظرف مخلوط آرد سوخاری بیندازید و با دست کمی فشار دهید تا همه طرف آن از آرد سوخاری پوشیده شود. به عقیده گروهی بهتر است بعد از آماده شدن تمام سینه‌های مرغ، آن را مدتی در یخچال یا جای خنک بگذارید تا آماده سرخ کردن شود.

کتلت مرغ با سالاد خیار- 724press.com

درنهایت یک ماهیتابه مناسب را روی حرارت متوسط گاز قرار داده و دو قاشق غذاخوری روغن در آن بریزید. سپس سینه‌های مرغ را داخل ماهیتابه چیده و هر دو طرف آن را به خوبی سرخ کنید تا به رنگ قهوه‌ای مایل به طلایی درآید. برای سرخ شدن هر طرف دو الی سه دقیقه کافی است. اگر روغن بیشتری برای سرخ کردن نیاز دارید، آن را به ماهیتابه اضافه کنید.

بعد از تمام شدن می‌توانید سینه‌های مرغ را روی حوله کاغذی قرار بدهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. درنهایت کتلت مرغ را با برش‌هایی از لیموی تازه به همراه هر نوع سالاد یا مخلفات دلخواه دیگر سرو کنید. نوش جان

طرز تهیه کوردن بلو

کوردن بلوی برشته شده- 724press.com

یکی دیگر از غذاهای فوری لذیذی که می‌توان با مرغ تهیه کرد، کوردن بلو است.

مواد لازم

  • ۴ عدد سینه مرغ، پوست گرفته و بدون استخوان
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۸ قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه
  • ۶ ورق پنیر سوئیسی یا هر نوع پنیر دلخواه دیگر
  • ۴ ورق کالباس یا ژامبون
  • نصف پیمانه آرد سوخاری یا خرده نان

طرز تهیه

سرو کوردن بلو با لیمو- 724press.com

 ابتدا فر را روشن کرده و درجه را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت معادل ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. سینی مخصوص فر را با مقداری روغن مخصوص پخت و پز چرب کنید. 

حالا نوبت آماده کردن گوشت سینه مرغ است. سینه های مرغ را با بیفتک کوب بزنید تا نرم و باز شده و به ضخامت دلخواه برسد. حالا هر دو سمت آن را نمک و فلفل بپاشید تا مزه دار شود. سینه مرغ را روی تخته قرار داده و سپس یک ورق پنیر سوئیسی را روی هر سینه مرغ قرار دهید. در ادامه یک ورق ژامبون را روی هر تکه پنیر قرار دهید. حالا نوبت پیچیدن مرغ است. سینه مرغ را رول کرده و با استفاده از خلال دندان محکم کنید. 

مطلب مرتبط: طرز تهیه بال مرغ سوخاری در فر

سینه‌های مرغ آماده شده را داخل سینی فر چیده و مقداری خرده نان روی هر کدام بریزید. سینی را داخل فر قرار داده و به مدت ۳۵ دقیقه یا تا زمانی که رنگ آن دیگر صورتی روشن نباشد، بپزید. سینی را از فر خارج کنید، حالا دو تکه پنیر باقی مانده را نصف کرده هر نصفه را روی یک سینه مرغ قرار دهید. سینی را دوباره داخل فر بگذارید و برای سه الی ۵ دقیقه دیگر یا تا زمانی که پنیر آب شود، بپزید. درنهایت موقع سرو خلال دندان را خارج و کوردن بلو را با هر نوع سس دلخواه یا مخلفات دیگر سرو کنید. نوش جان

کوردن بلو با پنیر- 724press.com

نکته: فراموش نکنید این غذا به خاطر داشتن پنیر باید گرم و سریع سرو شود. همچنین در صورت تمایل می‌توانید به جای استفاده از فر، کوردن بلوها را مثل کتلت مرغ داخل آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری زده و سپس سرخ کنید. 

 به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم این دو طرز تهیه سریع و خوشمزه با مرغ مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. فراموش نکنید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را با ما در ۷۲۴پرس درمیان بگذارید.