آناناس یکی از میوه‌های خوشمزه و مغذی است که حیف است جایش در برنامه غذایی روزانه ما خالی باشد. اگر دوست دارید آناناس را به شکی خاص برای مراسم و مهمانی‌های خود آماده کرده و از آن در تهیه انواع شیرینی و دسرهای لذیذ و خوشمزه بهره ببرید، در ادامه این مطلب ۷۲۴پرس را همراهی کنید.

سرو انواع شیرینی و دسرهای لذیذ در کنار انواع خوراک‌های ایده‌ای عالی برای برگزاری انواع مراسم و مهمانی است. دراین میان بسیاری از انواع میوه‌های خوشمزه برای تهیه این دسرها استفاده می‌کنند تا شیرینی لحظات دورهم بودن را با فواید میوه‌ها درهم آمیخته و نقشی کوچک در بهبود سلامت خود و اعضای خانواده داشته باشند.

دسر با آناناس و گیلاس- 724press.com

آناناس یکی از میوه‌های خوش عطر و طعمی است که به دلیل برخورداری از انواع آنتی اکسیدان، آنزیم، ویتامین و مواد مغذی دیگر می‌تواند انتخاب مناسب برای تهیه انواع دسر و شیرینی باشد.

مطلب مرتبط: خواص آناناس برای سلامتی انسان

درادامه ۷۲۴پرس به سراغ دو دستور تهیه ساده خواهد رفت که می‌توانند طعم آناناس را مهمان میز و سفره‌های شما کنند.

دسر آناناس کبابی و بستنی وانیلی

آناناس کبابی و بستنی- 724press.com

مواد لازم

  • ۴ برش آناناس
  • ۴ اسکوپ بستنی وانیلی یا هر بستنی با طعم دلخواه دیگر
  • شکلات رنده شده برای تزئین
  • سس شکلاتی یا هر سس با طعم دلخواه دیگر

طرز تهیه

همانطور که به سادگی می‌توان حدس زد دستور تهیه این دسر بسیار ساده و سریع است. کافی است ابتدا برش‌های آناناس را با حرارت بالا گریل کنید. برای گریل کردن هر طرف یک دقیقه زمان کافی است. حالا برش‌ها را در ظرف دلخواه قرار داده و به سرعت روی هر کدام یک اسکوپ بستنی بگذارید، سس شکلات ریخته و با میوه‌های خرد شده یا شکلات رنده شده تزئین کنید. نوش جان

مطلب مرتبط: طرز تهیه‌ چیز کیک

چیز کیک با برش‌های آناناس

چیز کیک آناناسی- 724press.com

مواد لازم

  • ۳/۴ پیمانه خرده بیسکوییت
  • ۲ قاشق غذاخوری کره ذوب شده
  • پنیر خامه‌ای که به دمای اتاق رسیده و نرم شده باشد
  • ۳/۴ پیمانه ماست یونانی ساده
  • ۲ عدد تخم مرغ برگر به اضافه یک عدد زرده تخم مرغ بزرگ
  • ۱/۴ پیمانه شکر
  • ۱/۳ پیمانه آب آناناس
  • یک قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • مقداری آناناس یا گیلاس خرد شده به دلخواه 

طرز تهیه

در ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۰۰ درجه تنظیم کنید. کف یک قالب مخصوص پخت را با فویل آلومینیومی پوشانده و لبه‌های آن را به حالا آزاد بگذارید تا بعد بتوانید دسر را به راحتی از قالب خارج کنید. قالب را کنار بگذارید.

در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، بیسکوییت خرد شده و کره را داخل یک کاسه متوسط ریخته و به خوبی با هم مخلوط کنید. مخلوط حاصل را داخل قالب از پیش آماده شده ریخته و به خوبی فشار دهید تا سطحی یکنواخت داشته باشد. درنهایت آن را به مدت هشت دقیقه بپزید و سپس قالب را از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه‌ی کیک موزی کاراملی

در یک کاسه بزرگ یا ظرف مخصوص همزن پنیر خامه‌ای را با دور تند به اندازه‌ای بزنید تا حالتی نرم و لطیف پیدا کند؛ چیزی در حدود یک دقیقه. سپس سرعت همزن را روی متوسط گذاشته و ماست را اضافه کنید و هم بزنید و درنهایت تخم مرغ‌ها و زرده تخم مرغ اضافی را ریخته و به خوبی مخلوط کنید. سرانجام شکر، آب آناناس و وانیل را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا مایه‌ای لطیف به دست آید. این مایه را روی مخلوط بیسکوییت و کره ریخته و به صورت یکنواخت پخش کنید و داخل فر بگذارید تا برای ۳۰ دقیقه یا تا زمانی که آماده شود، بپزد. برای امتحان می‌توانیدکمی قالب را تکان دهید؛ اگر مرکز آن حرکت نکرد، چیز کیک شما آماده است.

چیز کیک آناناس با تزئین گیلاس- 724press.com

قالب را از فر خارج کرده و برای نیم ساعت کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس آن را به مدت چهار ساعت داخل یخچال قرار دهید. البته اگر چیز کیک را از شب قبل آماده کرده و اجازه دهید تا صبح داخل یخچال بماند، نتیجه بهتر خواهد بود. 

بعد از آنکه کیک به اندازه کافی خنک شد، وقت بیرون آوردن آن از قالب است، از لبه‌های آویزان کمک گرفته و چیز کیک را از قالب بیرون آورده و به صورت مربعی برش بزنید. درنهایت می‌توانید روی آن را با خامه زده شده و تکه‌های خرد شده گیلاس و آناناس تزئین کنید. نوش جان

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم این دو دستور تهیه ساده و سریع را امتحان کرده و از فواید سلامتی آناناس نهایت بهره را ببرید. فراموش نکنید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ۷۲۴پرس درمیان بگذارید.