انبه یکی از میوه‌های خوش عطر و طعم تابستانی است که علاقمندان بسیاری دارد. خوشبختانه برای مصرف انبه راه‌های متعددی پیش روی مصرف کننده قرار دارد که مصرف آن را حتی به مراتب جالب ‌توجه‌تر هم می‌کند. شما می‌توانید از آن در تهیه انواع دسر و شیرینی انبه استفاده کنید، اسموتی لذیذ انبه درست کنید، از آن در تهیه ترشی استفاده کرده یا تنها به خوردن آبمیوه آن اکتفا کنید. اما انبه به جز طعم و مزه خواص شگفت‌انگیز بسیاری برای سلامت انسان دارد که در ادامه در ۷۲۴پرس به مرور آنها خواهیم پرداخت.

تابستان فصل به بازار آمدن انواع میوه‌های خوش عطر و طعم است و انبه یکی از آنها است. درکنار طعم و مزه عالی، انبه از نظر سلامتی نیز دارای خواص و امتیازات بسیاری است که باعث شده به میوه‌ای محبوب تبدیل شود.

خواص انبه- 724press.com

انبه نه تنها پادشاه میوه‌ها است، بلکه همچنین بسته‌ای مغذی از انواع مواد مفید و ارزشمند همچون ویتامین و املاح است که از آن جمله می‌توان به ویتامین C، ویتامین A و ویتامین B اشاره کرد که همگی روی تقویت سیستم ایمنی بدن انسان تأثیرگذار هستند. همچنین ریسک ابتلا به بیماری سرطان را کاهش داده و قوای جسمانی را حفظ می‌کنند. وجود انواع آنتی اکسیدان دیگر امتیاز بی‌نظیر انبه است، به ویژه برای مردمانی که در عصر مدرن زندگی کرده و در طول روز با اثرات مخرب انواع رادیکال‌های آزاد روبرو هستند.

درادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا ببینیم انبه چه خواصی دارد و از چه راه‌های سلامت عمومی ما را بهبود می‌بخشد؟

حفظ سلامت دهان و دندان

انبه به صورت خام سبزی بسیار مغذی و قدرتمندی است که می‌تواند درمانی عالی برای حفظ تازگی تنفس و رفع بوی نامطبوع دهان باشد. این میوه همچنین از خونریزی لثه جلوگیری کرده و ریسک ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش می‌دهد؛ بنابراین اگر دوست دارید دندان‌هایی سلام و قوی داشته باشید، خوردن میوه انبه به صورت خام و نارس (انبه سبز) را فراموش نکنید.

آبمیوه و اسموتی انبه- 724press.com

 کمک به پیشگیری از ابتلا به انواع خاصی از سرطان

 انبه مملو از انواع آنتی اکسیدان‌های ارزشمندی همچون کوئرستین (quercetin)، فیستین (fisetin)، ایزوکوئرسیترین (isoquercitrin)، آستراگالین (astragalin)، اسید گالیک (gallic acid) و متیل گالات (methyl gallate) است. به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، همه این مواد قابلیت حفاظت از بدن شما در برابر بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان سینه، سرطان روده، سرطان پرستات و لوکمی یا سرطان خون را دارا هستند.

کمک به کنترل سطح کلسترول خون

انبه حاوی سطوح بالایی از ویتامین C، فیبر و پکتین است که باعث می‌شود این میوه تأثیری مثبت روی کنترل سطح کلسترول خون و پایین نگهداشتن آن داشته باشد.

کمک به پاکسازی پوست

دیگر فاید خوردن انبه، کمک به پاکسازی پوست آن هم به صورت عمقی است. همچنین مصرف انبه بدن شما را از درون نیز پاک کرده و عوامل مخرب، زیان آور و بیماری‌زا را دفع می‌کند. پاکسازی بدن درنهایت تأثیری چشمگیرتر روی کیفیت پوست شما داشته و درخششی خاص به آن می‌بخشد. پس اگر تمایل دارید پوستی صاف و بی عیب و نقص داشته باشید، حتماً جایی برای انبه در برنامه غذایی روزانه خود درنظر بگیرید.

برش انبه- 724press.com

کمک به کنترل بیماری دیابت

خوردن برگ‌های انبه راهی عالی برای کنترل بیماری قند یا دیابت است. بنابراین مردمی که از این بیماری رنج می‌برند باید پنج الی شش عدد برگ مانگو را درظرفی ریخته و بجوشانند. سپس برگ‌ها را در طول شب به حال خود رها کرده و صبح روز بعد آنها را داخل صافی ریخته و مایع حاصل را بنوشند. انبه همچنین دارای «ضریب گلیسمیک» (glycemic index) پایینی است؛ درنتیجه میانه روی در خوردن انبه مشکلی برای افراد مبتلا به دیابت ایجاد نکرده و به عبارتی باعث افزایش سطح قند خون آنها نمی‌شود.

کمک به قلیایی کردن بدن

از آنجایی که انبه میوه‌ای است غنی از موادی همچون تارتاریک اسید (tartaric) و اسید مالیک (malic acid) و همچنین مقادیر اسید سیتریک، درنتیجه می‌تواند باعث حفظ حالت قلیایی بدن شود.

راهی ایده‌آل برای کاهش وزن

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، انبه حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین و انواع املاح و مواد مغذی است. درنتیجه خوردن یک عدد انبه می‌تواند به تنهایی باعث ایجاد احساس سیری در فرد شود. همچنین این میوه مغذی حاوی مقادیر مناسبی فیبر است که هم به فرآیند گوارش و بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و هم در فرآیند سوزانده شدن کالری‌های ناخواسته جمع شده در بدن مفید است. این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا انبه مبدل به ماده خوراکی عالی برای کسانی باشد که به دنبال فرار از چاقی هستند. درنتیجه انبه یک ماده عالی برای یک رژیم غذایی کاهش وزن است.

انبه در رنگ های مختلف- 724press.com

میوه تقویت کننده قوای جنسی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید از انبه با عنوان میوه عشق نیز یاد می‌شود. این مسئله به خواص خاص این میوه در زمینه تقویت قوای جنسی برمی‌گردد. 

حفظ سلامت چشمان شما

انبه به جز ویتامین C دارای مقدار بالایی ویتامین A است که باعث می‌شود این میوه انتخابی عالی برای بهبود حس بینایی شما باشد. این میوه همچنین از بروز مشکلات دیگری همچون شب کوری و خشکی چشم‌ها نیز جلوگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: خوردن ۴ عدد بادام در روز چه معجزه‌هایی می‌کند؟

کمک به بهبود وضعیت گوارش و سلامت عمومی دستگاه هاضمه

آنزیم‌های موجود در انبه به عملیات شکستن پروتئین‌ها در بدن کمک می‌کنند. از سوی دیگر وجود فیبر بالا در انبه کمکی خوب برای حفظ سلامت سیستم گوارش و جلوگیری از بروز مشکلاتی همچون معده درد و دیگر بیماری‌های مرتبط با گوارش است.

انبه برش خورده و مقوی- 724press.com

جلوگیری از سکته قلبی

این میوه تابستانی مغذی به جلوگیری از سکته قلبی هم کمک می‌کند. خوردن این میوه باعث حفظ شادابی و سلامت شما می‌شود. این ابرمیوه قابل توجه را در طول تابستان به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید و هم خودتان را خنک نگاه دارید و هم بدن‌تان را درحالت آرامش و راحتی حفظ کنید.

کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن

انبه به جز ویتامین C حاوی انواع دیگری از کاروتنوئیدها است. همه این مواد مغذی ضروری برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری و مفید بوده و شما را قوی و سالم‌تر می‌کنند.

می‌توانید از انبه به عنوان یک اسکراب یا لایه بردار طبیعی استفاده کنید

صرف‌نظر از مصارف خوراکی، انبه می‌تواند یک لایه بردار عالی باشد که پوست بدن شما را نرم و لطیف می‌کند. شما می‌توانید مخلوطی از پوره انبه را به همراه مواد دیگری همچون شیر یا عسل استفاده کنید. مخلوط حاصل را به آرامی روی پوست بدن ماساژ داده و اجازه دهید برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست باقی بماند و سپس آن را بشورید و از نتیجه‌ی عالی آن، یعنی پوستی درخشان و خوش ظاهر لذت ببرید.

انبه تازه- 724press.com

تقویت تمرکز و بهبود قدرت حافظه

البته این خواص تنها فوایدی نیستند که از خوردن انبه نصیب شما می‌شوند. اگر از مشکلاتی در تمرکز یا نگهداری خاطرات رنج می‌برید، مصرف انبه را فراموش نکنید. این میوه نه تنها به تقویت تمرکز شما کمک می‌کند، بلکه اثرات مثبتی روی وضعیت حافظه شما برجای می‌گذارد.

حاوی مقادیر بالایی آهن

وجود مقدار بالای آهن در انبه باعث شده است که این میوه یک درمان طبیعی برای افرادی باشد که از بیماری کم خونی یا آنمی رنج می‌برند. از طرف دیگر با توجه به این امتیاز خاص، خانم‌ها بهتر است حتما انبه را در برنامه غذایی خود گنجانده و از طریق سطوح آهن و کلسیم موجود در بدن‌شان را افزایش دهند.
 

انبه زرد در سبد- 724press.com

به پایان این مطلب رسیدیم. نظر شما در مورد این میوه معجزه‌گر چیست؟ آیا انبه جایی در برنامه غذایی شما را به خود اختصاص داده است؟ شما چگونه از انبه استفاده می‌کنید؟ فراموش نکنید نظرات و دیدگاه‌های خود را با ما در ۷۲۴پرس درمیان بگذارید.