کویسادیلای لقمه‌های لذیذ تهیه شده از انواع مواد گوشتی یا سبزیجات است که با میزان کافی پنیر پوشانده و داخل فر برشته و ترد می‌شود. ایده‌ای عالی برای یک وعده‌ی غذایی سریع یا میان وعده‌ای سبک در کنار اعضای خانواده که می‌توان خستگی را از تن‌تان بزداید. در تهیه این خوراکی لذیذ از نان ترتیلا و پنیر به میزان دلخواه استفاده می‌شود؛ همچنین وجود سس سالسا عطر و طعم بیشتری به این غذا می‌بخشد. درادامه با ۷۲۴پرس در مرور طرز تهیه این لقمه‌های خوشمزه و فوری همراه باشید.

 اگر دل‌تان یک غذای خوشمزه، متنوع و البته راحت می‌خواهد، نگران نباشید. کویسادیلا انتخابی بسیار مناسب است که می‌تواند به بهترین شکل ذائقه شما را اقناع کند.

کویسادیلای گوشت و ذرت- 724press.com

اگر گشتی در فضای مجازی و به ویژه شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام زده باشید، قطعاً با غذاهای طبخ شده ملل مختلف آشنا شده‌اید. کویسادیلا یکی از این غذاها است که به انواع دیگر لقمه‌های سبک مکزیکی شباهت دارد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه اینچیلادا و سس سالسا

اما برای تهیه این لقمه‌های جذاب و فوری به چه چیزهایی نیازمندیم؟ با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه باشید.

مواد لازم

مرغ بریان روی منقل- 724press.com

  • ۱ عدد مرغ کامل بریانی یا کباب شده. گوشت مرغ را ریش ریش کنید
  • ۱ پیمانه سس سالسا
  • ۱ قاشق چایخوری پودر زیره سبز
  • ۱ قاشق چایخوری پونه کوهی
  • مقداری نمک
  • پنیر خامه‌ای به میزان دلخواه
  • هشت عدد نان ترتیلا
  • یک چهارم پیمانه کره آب شده
  • ۲ فنجان پنیر مونتری جک، موزارلا یا هرپنیر دلخواه دیگر

طرز تهیه

کویسادیلا با نان ترتیلا و سیب- 724press.com

فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سلسیوس) تنظیم می‌کنیم.

یک ماهیتابه بزرگ را روی شعله متوسط اجاق قرار داده و گوشت مرغ را به همراه سس سالسا، پودر زیره سبز، گونه کوهی و پنیر خامه‌ای را داخل آن ریخته و مقداری نمک روی آن پاشیده و بهم می‌زنیم تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند. صبر کنید تا پنیر خامه‌ای آب شود، سپس همه مواد را به خوبی هم بزنید تا مایه‌ای یک دست آماده شود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه غذای مکزیکی خوشمزه و سریع

یک طرف نان‌های ترتیلا را با کره چرب کرده و آنها را از همان سمت روی سینی مخصوص فر قرار دهید. یک سوم پیمانه از مخلوط مرغ و پنیر را روی نیمی از نان پخش کرده و نیم دیگر نان را روی آن تا کرده و درنهایت روی کویسادیلا را با مقداری پنیر اضافی تزئین کنید. سینی محتوی ترتیلاها را داخل فر قرار داده و به مدت ده دقیقه یا تا زمانی که نان‌ها برشته شده و رنگ قهوه‌ای ملایمی پیدا کنند، بپزید.

درنهایت سینی را از فر بیرون آورده و ترتیلاهای لذیذ را با مقداری پنیر، سس سالسا، کمی جعفری یا گشنیز خرد شده یا مقداری خامه سرو کنید. نوش جان

کویسادیلای پر پنیر با برش لیمو- 724press.com

این یک فست فود لذیذ و فوری است که می‌تواند به عنوان یک میان وعده دلپذیر توجه کودکان را نیز به خود جلب کند. همچنین شما می‌توانید داخل نان‌ها را با هر نوع ماده دلخواه پر کنید. به عنوان نمونه به جای مرغ می‌توان از گوشت یا انواع سبزیجات استفاده کرده و تنوع بیشتری به میز عصرانه بخشید.

به پایان این مطلب از ۷۲۴پرس دات کام رسیدیم. امیدواریم طرز تهیه کویسادیلای مرغ مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد. شما چه نوع فست فود و غذای آماده دیگری را بیش از بقیه دوست دارید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در ۷۲۴پرس دات کام نیز درمیان بگذارید.