شاهی آبی یکی از سبزیجات مقوی و سرشار از مواد مغذی است که مصرف آن می‌تواند تأثیری قابل توجه بر کیفیت سلامت عمومی انسان داشته باشد. وجود انواع مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها باعث شده است این سبزی انتخابی مناسب برای کسانی باشد که به دنبال پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان، دیابت و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی هستند. درادامه با ما همراه باشید تا به مرور طرز تهیه سوپی خوشمزه و مغذی بپردازیم که از شاهی آبی در طبخ آن استفاده می‌شود.

شاهی آبی یا تره تیزک سبزی مغذی است که در موسم برداشت در بسیاری از مغازه و خواربار فروشی‌ها یافت می‌شود. ساقه‌هایش شاهی آب باید قطور باشد و برگ‌های آن شاداب و قوی باشند. برای تهیه این سوپ خاص بهتر است از سبزی‌های تازه و شاداب استفاده کنید. در مرور دستور تهیه این سوپ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مطلب مرتبط: فواید مصرف شاهی آبی یا تره تیزک

مواد لازم

سوپ شاهی آبی- 724press.com

  • ۳ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ فنجان پیاز سفید یا زرد، پوست کنده و خرد شده
  • نمک به میزان لازم
  • یک فنجان آب مرغ یا آب سبزیجات
  • نیم کیلو سیب زمینی، پوست کنده و به صورت نگینی خرد شده
  • ۶ فنجان آب
  • ۶ فنجان شاهی آبی تازه- برگ و ساقه را خرد کنید
  • نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • درحدود ۶ قاشق غذاخوری خامه ترش، برای ریختن داخل سوپ و برای تزئین 

طرز تهیه

سوپ تره تیزک- 724press.com

ابتدا کار را با پختن پیاز آغاز می‌کنیم. یک قابلمه بزرگ را روی حرارت گذاشته و ابتدا کره را داخل قابلمه بریزید. سپس پیازهای خرد شده را به کره اضافه کرده و اجازه دهید با حرارت متوسط سرخ شود تا زمانی که نرم و شفاف شود. در حدود پنج دقیقه زمان لازم است؛ سپس نمک را به پیاز اضافه کرده و بهم بزنید.

در ادامه آب مرغ، سیب زمینی‌های نگینی و آب را به قابلمه اضافه کنید و صبر کنید تا مواد سوپ به قل‌قل بیفتد. حالا شعله گاز را کم کرده و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید سوپ به آرامی بجوشد تا سیب زمینی‌ها پخته و نرم شود. این مرحله در حدود نیم ساعت زمان می‌برد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ هویج خامه‌ ای

حالا نوبت اضافه کردن شاهی آبی است. سبزی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم زده و اجازه دهید برای دو دقیقه بپزد. در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام،  شعله را خاموش کرده و با استفاده از گوشت‌کوب برقی محتویات قابلمه را به خوبی بهم بزنید تا کاملا نرم و یک دست شود. همچنین می‌توانید صبر کنید سوپ کمی از حرارت افتاده و سپس آن را داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و تا رسیدن به مایه‌ای لطیف و یک دست بهم بزنید. مراقب باشید که سوپ داغ را داخل ظرف غذاساز یا مخلوط کن نریزید و همیشه تنها نصف الی یک سوم ظرف را با سوپ پر کنید تا محتویات آن به بیرون ریخته نشده یا احیاناً ظرف نشکند.

سوپ شاهی آبی و سبزیجات- 724press.com

درنهایت مقداری دیگر نمک را برای طعم دار شدن به سوپ اضافه کنید، سپس نوبت اضافه کردن فلفل است. دوباره سوپ را بچشید و درصورت نیاز مقداری دیگر نمک و فلفل اضافه کنید. حال می‌توانید مقداری خامه ترش را داخل سوپ ریخته و کمی بهم بزنید یا می‌توانید مقداری از آن را نگاه داشته و هنگام سرو برای تزئین روی سوپ بریزید. درصورت تمایل می‌توانید از سبزیجات دیگری نیز در تهیه این سوپ استفاده کرده و ارزش غذایی آن را بالاتر ببرید. نوش جان

به پایان این مطلب رسیدیم، امیدوارم از مرور این دستور تهیه نیز لذت برده باشید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در ۷۲۴پرس درمیان بگذارید.