فرا گرفتن و امتحان کردن یک خوراک جدید مخصوصاً اگر مواد اولیه‌ی آن در دسترس باشد و از نظر اقتصادی باری بر دوش‌مان نگذارد ایرادی که ندارد هیچ بلکه فایده هم دارد. مطمئناً خوراک لوبیا سفید و قارچ با سس گوجه فرنگی مارینارا یک خوراک گیاهی لذیذ و یک منبع خوب برای دریافت مواد غذایی ارزشمند است. ۷۲۴ پرس دستور تهیه‌ی این خوراک خوش طعم و پر فایده را برای شما آماده کرده است. با ما همراه باشید.

لوبیا سفید از جمله حبوباتی است که شاید سهم زیادی از مواد خوراکی مصرفی روزانه‌ی ما ندارد و به همین دلیل شاید خیلی زیاد فرصتی پیش نمی‌آید که بتوانیم از فواید بی‌شمار این دانه‌ی ارزشمندِ پروتئینی استفاده کنیم. به همین دلیل بهتر است پخت بعضی از خوراکی‌هایی که توجه خاصی روی این مواد از یاد رفته در بین  ما ایرانی‌ها دارند را امتحان کنیم.

خوراک لوبیا سفید-724press.com

خوبی امتحان کردن غذاهای جدید این است که هم از نتیجه‌ی کشت و زرع کشاورزانِ زحمتکش ایرانی استفاده می‌کنیم، هم یک منبع پروتئینی با بهای به صرفه‌تر برای تهیه‌ی مواد خوراکی روزانه‌مان درنظر می‌گیریم و در آخر اگر طعم نهایی آن به مذاق اعضای خانواده خوش بیاید خوش اقبالتر هم خواهیم بود.

مطلب مرتبط: طرز تهیه‌ یک غذای لذیذ با لوبیا

در بازار غله و حبوبات ایران شاید بتوان لوبیا سفیدهای مختلفی از انواع ریز تا درشت را پیدا کرد. به طور قطع لوبیا سفیدی با اندازه‌ی درشت‌تر که طعم واضح‌تری دارد در غذایی که ماده‌ی اصلیش لوبیا باشد جلوه‌ی بیشتری دارد، اما لوبیا سفیدهای ریزتر هم بی‌فایده نیستند. اگر چه در دستور اصلی این خوراک از لوبیای درشتی که برای تهیه‌ی خمیر لوبیا کاربرد دارد، نام برده شده اما مهم این است که این دانه‌ی گیاهی ارزشمند را ،چه ریز و چه درشت، برای آشپزی به کار ببریم پس نگران نباشید و از هرچه در اختیارتان بود استفاده کنید.

خوراک لوبیا-724press.com

 نکته‌ی قابل توجه در مورد این دستور تهیه این است که اگرچه این خوراک به تنهایی یک غذای پروتئینی لذیذ به حساب می‌آید و طعم نهایی‌اش دلچسب و دلپذیر است، اما اگر تمایل داشتید و در اختیارتان هم بود می‌توانید مقداری گوشت هم اضافه کنید. این که طعم نهایی این خوراک که یک غذای گیاهی به شمار می‌آید برای شما قابل قبول است یا این که فکر می‌کنید با مقداری گوشت برای شما لذیذتر خواهد شد به خودتان بستگی دارد. حتی ممکن است افزودن کمی پپرونی طعم مطلوب‌تری را برای شما به ارمغان بیاورد.

پایه‌ی این خوراک لوبیا سفید، قارچ و سس است و اضافه کردن گوشت، سوسیس و پنیر پیتزا گزینه‌های اختیاری برای جذابتر کردن طعم نهایی غذا برای شما است و اگر نه با همین مواد اولیه‌ی ساده هم، مجموعه‌ای کافی و خوش طعم خواهید داشت.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوسیس مرغ به سبک ایتالیایی

چند نکته‌ی مهم دیگر

سس مارینا-724press.com

این که اگر قارچ در اختیار نداشتید ولی کدو سبز در یخچال‌تان پیدا می‌شد می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر هر دو را داشتید از هر دو به خوراک‌تان اضافه کنید. اگر اسفناج در اختیارتان بود می‌توانید از آن استفاده کنید و هنگامی که سس خوراک گرم شد آن را به ظرف اضافه کنید تا با حرارت سس نرم و پخته شود. اگر بادمجان هم داشتید افزودنی مطلوبی بوده و با طعم نهایی این خوراک جور در می‌آید. بادمجان را حلقه حلقه و سرخ کنید و وقتی قارچ را اضافه می‌کنید آن را هم در خوراک بریزید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سس ایتالیایی مارینارا در خانه

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، سس مارینارا سسی لذیذ و ترکیبی از گوجه فرنگی، پیاز و ادویه است و یکی از مواد مورد نیاز و مهم برای تهیه‌ی این خوراک است. این سس به خوراک غلظت و رنگ می‌دهد. پس به دو پیمانه و حتی مقداری بیشتر از آن برای تهیه‌ی این خوراک نیاز داریم. اگر قبلاً آن را آماده شده دارید که در زمان صرفه جویی کرده‌اید در غیر این صورت کمی زودتر دست به کار شوید و این سس را آماده کنید و بلافاصله برای پخت خوراک لوبیا سفید و قارچ استفاده کنید.

سس گوجه-724press.com

این خوراک با نان خورده می‌شود مخصوصاً اگر نان سیر باشد که عطر و طعم نهایی آن را عالی می‌کند. این خوراک را می‌توانید برای پر کردن بادمجان در خوراک بامجان شکم‌پُر به کار ببرید. گزینه‌ی دیگر ریختن این مخلوطِ پروتئینی خوش رنگ و لعاب روی نودل یا پاستا است.

مواد لازم

  • ۲۳۰ گرم قارچ تازه
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ پیمانه سس مارینارا (و در صورت تمایل مقدار بیشتر هم ممکن است)
  • ۸۰۰ گرم لوبیا سفید
  • ۱/۲ قاشق چایخوری پودر ریحان خشک شده
  • مقداری فلفل قرمز خرد شده- متناسب با ذائقه شخصی
  • ۱۲۰ گرم پنیر موزارلا
  • به مقدار لازم نمک و فلفل

طرز تهیه

خوراک لوبیا و قارچ-724press.com

در ابتدا لازم است که لوبیا سفید را بپزید. پخت لوبیا سفید باید به قدری باشد که لوبیا نرم شود، اما بافت و شکلش را از دست ندهد تا در خوراک به خوبی دیده شود. فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۲۰۰ درجه‌ی سانتیگراد یا ۴۰۰ درجه‌ی فارنهایت تنظیم کنید.

یک ماهیتابه که امکان قرار دادن در فر را داشته باشد انتخاب کنید. اگر ظرف مناسب نداشتید ایرادی ندارد و می‌توانید پس از آماده شدن کامل مواد و قبل از ریختن پنیر، خوراک را به یک ظرف مناسبِ پخت در فر منتقل کرده، روی مواد پنیر ریخته و بقیه مراحل را انجام بدهید.

قارچ‌ها را شسته و ورقه ورقه کنید و بعد به همراه روغن زیتون و مقداری نمک و فلفل در ماهیتابه ریخته و بگذارید خوب سرخ شده و آب آن جمع شود. در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس (724press.com)، دوحبه سیر را ریز خرد کرده و به ماهیتابه اضافه کنید و برای دو دقیقه تفت بدهید تا عطر و طعم سیر در بیاید.

لوبیا سفید پخته شده، سس مارینارا، ریحان و فلفل قرمز خرد شده را به ظرف اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. اگر دوست داشتید ریحان خشک بیشتری به مواد اضافه کنید. تا رسیدن به غلظت کافی خوراک را روی حرارت شعله بگذارید و گهگاهی آن را هم بزنید و وقتی که خوب جا افتاد پنیر پیتزا را روی خوراک لوبیا سفید بریزید، ظرف را از روی شعله‌ی گاز بردارید و روی آن را با فویل بپوشانید.

خوراک لوبیا و قارچ-724press.com

ظرف را برای ۵-۷ دقیقه در فر گرم قرار بدهید و صبر کنید تا پنیر ذوب شود. بعد از آن فویل را از روی ظرف برداشته و گریل فر را روشن کنید و بگذارید پنیر کاملاً طلایی و برشته شود.

امیدوارم از مرور این دستور تهیه لذت برده و این خوراک لذیذ را در منزل تهیه کنید. فراموش نکنید نظرات خود را در مورد این بخش با ما در ۷۲۴پرس دات کام درمیان بگذارید.