کرونا بیماری شایع این روزها است که از شرق تا غرب را درگیر خود کرده است. این روزها دنیا شاهد بزرگترین اپیدمی است که قربانیان بسیاری برجای گذاشته و دولت‌ها را ناگزیر از روی آوردن به سیاست‌های سختگیرانه‌تری کرده است. مشکلات ناشی از کرونا اما به این موارد خلاصه نشده و اقتصاد جهانی نیز دستخوش مشکلات بسیاری شده است. در مجموع روزهای سرشار از استرسی را پشت سر می‌گذاریم، اما شاید حین انجام یکی از ساده‌ترین روش‌های پیشگیری از کرونا یعنی شستشوی دست‌ها بتوانیم کمی ذهن‌مان را آرام کنیم.

شستشوی دست را به یک تجربه آرامش بخش تبدیل کنید

به باور متخصصان حوزه بهداشت و سلامت، درحال حاضر پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید 19 بسیار مهم‌تر از هر فاکتور دیگری است. ازآنجایی که کروناویروس به شدت مسری است و به سادگی در سطح جامعه شیوعی گسترده پیدا می‌کند، لازم است که موارد به ویژه نکات اساسی در زمینه پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند. اگرچه همچنان قرنطینه و ماندن افراد داخل خانه یکی از بهترین راهکارها برای کنترل بیماری و پایین نگه داشتن آمار مبتلایان و قربانیان این بیماری است، اما نکته‌ای ساده مثل شستن مرتب دست و صورت می‌تواند نقشی مهم در پیشگیری از ابتلا به این بیماری ایفا کند.

کووید19-19724press.com

شستشوی مرتب دست‌ها کاری ساده و روزمره است که بسیاری از مردم حتی مدت‌ها قبل از شیوع کرونا نیز به صورت روتین به انجام آن می‌پرداختند. اما واقعیت این است که این راهکار بهداشتی شاید آنگونه که باید مورد توجه ما قرار نداشت، به عنوان نمونه اکنون اشاره می‌شود که مدت زمان کمتر از بیست ثانیه شستن دست‌ها تأثیر چندانی روی از بین بردن عوامل بیماریزایی همچون ویروس کووید ۱۹ ندارد. این‌درحالی است که بسیاری از ما شاید تنها چهار یا پنج ثانیه از وقت خود را به شستن دست‌هایمان اختصاص داده و چه بسا حتی توجه چندانی به انجام درست این کار نداشتیم. اما جبر زمانه باعث شده که این روزها هرکدام از ما بهتر با اصول درست شستشوی دست آشنا شویم. کار حتی به جایی رسیده است که بسیاری در طول روز به صورت مرتب به خود یادآوری می‌کنیم که باید این کار را انجام دهیم. چیزی شبیه به یک ترانه فراموش نشدنی که در چرخه‌ای بی‌انتها در ذهن‌مان تکرار می‌شود، جالب نیست!

مطلب مرتبط: آشنایی با ویروس کرونا، علائم ابتلا، عوارض و راه های درمان

اما در این میان شاید این کار برای همه جالب و خوشایند نباشد، به ویژه برای کسانی که ناگزیر بخشی از اوقات خود را خارج از خانه سپری کرده و به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا مجبور به شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌های خود هستند. به همین خاطر ممکن است یک پیشنهاد بهداشتی جالب که اخیراً منتشر شده است برای شما هم جالب بوده و این وظیفه به ظاهر ساده اما خسته کننده را مبدل به یک تجربه خوشایند‌تر کند.

این روزها با اخبار ناراحت‌کننده در مورد کرونا، پیام‌های هشداری که گاه و بیگاه به گوشی‌های تلفن ارسال می‌شود و البته ماندن بچه‌ها در خانه و شلوغی و سروصدای بیشتر، بسیاری از مردم نیازمند لحظه‌ای آرامش و تمدد اعصاب هستند که آنها را از شکنجه روزانه نجات دهد. شاید باورش سخت باشد اما باور کنید گاهی همان چند ثانیه‌ای که صرف شستشوی دست‌هایتان می‌کنید بهترین فرصت ممکن برای پاکسازی ذهن از افکار ناراحت‌کننده و به عبارت بهتر هدیه‌ای آرامش بخش باشد.

صابون-724press.com

برای تجربه این فرصت عالی آماده هستید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است پیشنهاد می‌کنم با ۷۲۴پرس همراه شده ویدیوی زیر را تماشا کنید تا بهتر منظور ما را درک کنید.

این ویدیو شاید کمی طولانی به نظر برسد، اما مطمئن باشید ارزش تماشا کردن را دارد. البته پرواضح است که در این زمان شاید کسی حوصله نداشته باشد دو دقیقه زمان صرف شستشوی دست‌ها کند! اما دست کم با توجه به توصیه متخصصان حوزه بهداشت و درمان، باید زمان بیشتری را به این کار اختصاص بدهیم و چه بهتر که حین این کار احساس بهتری داشته و کمی ذهن خسته و درگیر خود را آرام کرده و از استرس و نگرانی فاصله بگیریم.

مطلب مرتبط: آداب درست شستن دست

به گزارش ۷۲۴پرس (724Press.com)، فرصتی که حین انجام دستورالعملی بهداشتی فراهم می‌شود تا حرکت صابون را بین انگشتان خود احساس کرده و از ریزش آب روی پوست دست‌مان لذت ببریم و در عین حال ماساژ ملایمی نیز به دست‌های خسته‌مان بدهیم. البته توجه کنید که لازم نیست حین صابون زدن به دست‌ها و همچنین بعد از پایان کار و در زمان خشک کردن آنها با حوله تمیز، شیر آب را باز بگذاریم. با همین کار ساده می‌توانید تاحد زیادی در مصرف آب صرفه جویی کرده و در کنار آن از فوایدی همچون تمیزی و بهداشت دست، کاهش ریسک ابتلا به بیماری کرونا و البته یک مدیتیشن ساده و در دسترس لذت ببرید.

شستن دست724press.com

<p">نظر شما در مورد این راهکار چیست؟ آیا ذهن شما هم نیازمند چنین تجربه‌ای است؟ ما در ۷۲۴پرس دات کام همچنان مشتاق شنیدن تجربیات، نظرات و دیدگاه‌های شما عزیزان هستیم.