فصل زمستان مدتی است مهمان خانه‌های ما شده و سرمای هوا به خوبی قابل لمس است. در این سرمای زمستانی، خوردن سوپی گرم و مقوی بسیار ایده‌آل است؛ به ویژه اگر در تهیه آن از انواع سبزیجات و مواد مغذی استفاده شده و اصولاً مناسب فصل زمستان باشد. در ادامه با ما در ۷۲۴پرس همراه باشید تا به مرور طرز تهیه یک نوع سوپ سفید زمستانی بپردازیم که می‌تواند گرمابخش شب‌های سرد این روزها باشد.

صرفنظر از اینکه سوپ یک خوراک خوشمزه و مقوی به ویژه برای افراد مبتلا به بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفولانزا است، این وعده‌ی غذایی لذیذ می‌تواند انتخابی مناسب برای پیش غذا یا حتی یک میان وعده سبک و دلچسب باشد.

سوپ سفید- (724press.com)

سوپ سفید زمستانی که در این فرصت به مرور دستور پخت آن می‌پردازیم، یک مثال عالی برای آماده کردن یک سوپ خوشمزه و زمستانی است. نمونه‌ای خوب از ترکیب طعم‌ها و مواد خوراکی متفاوت در کنار هم که در نهایت به معجونی دلچسب و خوش عطر و طعم تبدل می‌شوند. البته با یک نگاه ساده متوجه خواهید شد که فهرست مواد لازم برای تهیه این سوپ کمی بلندبالا است؛ اما باور کنید ارزش صرف هزینه و وقت را دارد.

مطلب مرتبط: بهترین سوپ برای سرماخوردگی

سخن را کوتاه کرده و از شما دعوت می‌کنم در این بخش با ۷۲۴پرس (724press.com) همراه شده و مراحل پخت این سوپ را همراه ما مرور کنید.

مواد لازم

  • ۱ قاشق غذاخوری کره
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۳ حبه سیر، خرد شده
  • ۲ موسیر، خرد شده
  • مقداری زنجبیل تازه، ریز خرد شده- میزان زنجبیل به ذائقه شما بستگی دارد، اگر از غذاهای تند و تیز لذت نمی‌برید این میزان را کاهش دهید
  • ۳ عدد پیازچه، خرد شده
  • ۱/۳ سر یک عدد گل کلم کوچک، خرد شده
  • یک عدد شقاقل یا هویج زردک کوچک، خرد شده
  • ۱۰ عدد قارچ کوچک، خرد شده
  • یک عدد گلابی، پوست آن را گرفته و بخش داخلی و دانه‌های آن را جدا کرده و گلابی را خرد کنید
  • نصف فنجان لوبیا سفید
  • نصف قاشق چایخوری خردل
  • ۱ قاشق چایخوری شوید تازه خرد شده
  • مقداری آویشن یا کاکوتی تازه
  • آب مرغ بدون چربی
  • ۱/۳ فنجان خامه
  • مقداری نمک و فلفل برای مزه دار کردن سوپ
  • مقداری سینه مرغ خرد شده بدون پوست به دلخواه

طرز تهیه

سوپ سفید- (724press.com)

یک قابلمه با اندازه مناسب را روی اجاق گذاشته و شعله را روی درجه پایین قرار دهید. سپس کره و روغن زیتون را داخل ظرف ریخته و کمی گرم کنید. در ادامه سیر، موسیر و زنجیبل را اضافه کرده و کمی سرخ کنید تا کمی نرم شوند. توجه کنید رنگ آنها قهوه‌ای نشده و نسوزند. بعد از حدود پنج دقیقه نوبت اضافه کردن پیازچه‌های خرد شد، گل کلم، زردک و قارچ‌های خرد شده است. ۵ دقیقه دیگر صبر کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا بپزند. در ادامه گلابی، لوبیا، خردل و شوید را اضافه کرده و یک دقیقه دیگر بهم بزنید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ عدس، مقوی و سرشار از پروتئین

حالا نوبت اضافه کردن آویشن و مقدار کمی آب (در حدود ۳/۴ فنجان) است، در این مرحله همچنین شعله را زیاد کنید تا مواد به جوشیدن بیفتد و همچنان به هم زدن مواد ادامه دهید (حدود ۵ دقیقه) حالا آب مرغ بدون چربی را به سوپ اضافه کرده و صبر کنید تا مجدداً مخلوط فوق به جوشیدن بیفتد، حالا شعله را کم کرده و اجازه دهید سوپ به آرامی بپزد. بهتر است در ظرف را ببندید و صبر کنید تا سبزیجات پخته و نرم شوند. ممکن است این کار ۲۰ دقیقه طول بکشد. حالا شعله را خاموش کرده و ظرف را کنار بگذارید و صبر کنید تا سوپ به آرامی خنک شود.

سوپ سفید- (724press.com)

بعد از اینکه دمای سوپ کمی کاهش پیدا کرد، آن را داخل مخلوط کن ریخته و هم بزنید تا حالت نرم و یک دستی پیدا کند. توجه کنید سوپ را یک باره داخل ظرف مخلوط کن نریزید؛ چون ممکن است دچار مشکل شوید. بهتر است در هر مرحله نصف ظرف را با سوپ پر کنید. همچنین در ظرف را با یک حوله آشپزخانه بپوشانید و دستگاه را روشن کنید. از سرعت کم استفاده کنید تا روی وضعیت سوپ کنترل بیشتری داشته و آن را به اندازه دلخواه مخلوط کنید. بعد از اتمام کار پوره حاصل را داخل یک قابلمه تمیز دیگر بریزید. البته شما می‌توانید سوپ را داخل ظرف و با استفاده از یک گوشکوب برقی نیز به صورت پورده درآورید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه سوپ سالم و مقوی کرفس

در نهایت اکنون نوبت اضافه کردن خامه است. همچنین اگر از غلظت سوپ زیاد راضی نیستید، می‌توانید مقداری دیگر آب مرغ به آن اضافه کنید. سوپ را چشیده و نمک و فلفل را به میزان دلخواه به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید در صورت تمایل این سوپ را امروز آماده کرده، اما آن را فردا سرو کنید؛ چون دراین صورت طعم مواد به خورد هم رفته و سوپ لذیذتری خواهید داشت.

سوپ سفید- (724press.com)

اگر از گوشت سینه مرغ هم در تهیه سوپ استفاده می‌کنید، می‌توانید گوشت را قبل از پوره کردن به آن اضافه کرده یا هنگام سرو نهایی مقداری گوشت سینه مرغ ریش ریش شده را روی سوپ بریزید. همچنین هنگام سرو نهایی می‌توانید سوپ را با شوید خرد شده، پیازچه، کمی خامه و روغن زیتون تزئین کرده و در کنار آن نان برشته شده قرار دهید. نوش جان

ارزش غذایی: این سوپ حاوی ۱۹۰ کالری است. همچنین دارای ۹.۴ گرم چربی کامل، ۲۳ گرم کلسترول، ۲۱۳ میلی‌گرم سدیم، ۱۷.۶ گرم کربوهیدرات و ۴.۹ گرم پروتئین است.

امیدوارم از مرور طرز تهیه این سوپ لذیذ و مقوی و همراهی با ۷۲۴پرس دات کام لذت برده باشید. فراموش نکنید نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده خود را با ما نیز در میان بگذارید.