خیلی وقت‌ها عجله داریم و به دنبال درست کردن غذایی هستیم که در سریع‌ترین زمان ممکن آماده شده و در عین حال خوشمزه و خوش رنگ و لعاب باشد. اگر از غذاهای مکزیکی لذت می‌برید، در این صورت پیشنهاد ویژه‌ای برای‌تان داریم. طرز تهیه یک خورک لذیذ ۳۰ دقیقه‌ای با طعم تند و به یادماندنی مکزیکی که قطعاً توجه شما را هم به خود جلب خواهد کرد. با ۷۲۴پرس در مرور طرز تهیه این غذای جذاب همراه باشید.

طرز تهیه برنج و مرغ مکزیکی

برنج و مرغ به سبک مکزیکی یک شام عالی، ساده و خوشمزه است که کمتر از نیم ساعت پخته و برای سرو آماده می‌شود. در این غذا از موادی همچون سس اینچیلادا، چیلی سبز، برنج و البته سینه مرغ استفاده می‌شود.

برنج و مرغ مکزیکی (724press.com)

اگر به دنبال تجربه یک طعم اصیل مکزیکی هستید و از مزه مرغ هم لذت می‌برید، پس حتماً باید این خوراک را آماده و میل کنید. این غذا هم برای بزرگسالان و هم کودکان جذاب (به خاطر پنیر موجود در آن) است.

مطلب مرتبط: طرز تهیه دو پیش غذای لذیذ و فوری

با این میزان از مواد این خوراک برای ۴ بزرگسال یا ۶ کودک مناسب است. اما برای تهیه آن به چه چیزهایی احتیاج داریم؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

مواد لازم

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون فرابکر
  • نصف یک عدد پیاز سفید، خرد شده در اندازه دلخواه
  • سینه مرغ بدون پوست، خرد شده 
  • ۱ قاشق چایخوری نمک کوشر و مقداری فلفل سیاه تازه آسیاب شده برای طعم دادن به غذا
  • ۲ جبه سیر، رنده شده
  • یک فنجان برنج سفید دانه بلند خشک
  • ۱ لیوان سس اینچیلادا یا سس سالسا
  • یک قوطی پوره گوجه فرنگی یا مقداری گوجه فرنگی خرد شده و فلفل چیلی سبز به میزان دلخواه
  • یک فنجان آب
  • نصف قاشق چایخوری زیره
  • یک فنجان پنیر چدار رنده شده
  • در صورت تمایل مقداری خامه ترش، گوجه فرنگی، برش‌های آووکادو و مقداری گشنیز تازه برای تزئین

طرز تهیه

برنج و مرغ مکزیکی (724press.com)

ابتدا ۲ قاشق روغن زیتون را در یک ماهیتابه بزرگ یا ظرف با ابعاد مناسب ریخته و آن را روی شعله متوسط اجاق قرار می‌دهیم تا گرم شود. در همین حین سینه‌های خرد شده مرغ را با مقداری نمک و فلفل طعم‌دار می‌کنیم.

مطلب مرتبط: طرز تهیه یک پلو لذیذ با ذرت، لوبیا سیاه و کوئینوآ

بعد از گرم شدن روغن پیاز را داخل آن ریخته و بهم می‌زنیم تا کمی نرم شود. حالا شعله را زیاد کرده و سینه‌ مرغ را به ماهیتابه اضافه می‌کنیم. در ادامه سیر را نیز به محتویات ماهیتابه اضافه کنید و برای یک دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید. حالا سینه‌های مرغ را یک گوشه ماهیتابه جمع کنید و یک قاشق روغن زیتون دیگر داخل ظرف بریزید و سپس برنج نپخته را به آن اضافه کرده و برای چند دقیقه بهم بزنید و سرخ کنید.

حالا نوبت اضافه کردن سس سالسا یا سس اینچیلادا است که قبلاً آموزش آن را در ۷۲۴پرس (724press.com) با شما در میان گذاشتیم. همچنین پوره گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی خرد شده را به همراه زیره و آب به آن اضافه کنید. اجازه دهید محتویات ظرف جوشیده و شروع به قل قل کردن کند. حالا شعله را کم کرده و در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به آرامی بپزد.

برنج و مرغ مکزیکی (724press.com)

در این حین مرغ آرام پخته، برنج نرم می‌شود و عصاره آن به خورد غذا می‌رود. فراموش نکنید گاهی محتویات ماهیتابه را بهم بزنید تا ته نگرفته و نسوزد. ممکن است برنج برای پخت بهتر به آب بیشتری نیاز داشته باشد. در این صورت مقداری دیگر آب به ظرف اضافه کنید و اجازه دهید برنج به خوبی پخته و در حد دلخواه نرم شود.

برنج و مرغ مکزیکی (724press.com)

بعد از پایان پخت پنیر را روی خوراک پوشیده و برای یک الی دو دقیقه در ظرف را بگذارید تا پنیر آب شود. در نهایت خوراک را در ظرف مورد نظر ریخته و با مواد دلخواه‌تان تزئین و نوش جان کنید. فراموش نکنید خوراک‌های مکزیکی معمولاً به صورت تند تهیه می‌شوند، در نتیجه اگر دوست دارید میزان فلفل این غذا را باب ذائقه و سلیقه خود تغییر دهید.

برنج و مرغ مکزیکی (724press.com)

 در پایان امیدوارم مرور دستور پخت این غذای مکزیکی و سریع برای شما نیز جذاب بوده باشد. فراموش نکنید نظرات خود را ما در ۷۲۴پرس دات کام در میان بگذارید.