آیا به دنبال یک وعده غذایی سرشار از پروتئین هستید؟ آیا می‌دانید مصرف این نوع فرآورده‌ها به خصوص در وعده‌ی صبحانه تا چه حد روی سلامت و حتی تناسب اندام شما تأثیرگذار است؟ بله، شاید همین مسئله باعث شده است که رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین راهی خوب برای لاغر شدن و خلاصی از شر چربی‌های انباشته شدن در بدن باشد. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا شما را با منویی از خوراکی‌های خوشمزه و مملو از پروتئین برای صبحانه آشنا کنیم.

صبحانه‌های مملو از کربوهیدرات‌های سنگین ممکن است باب ذائقه‌ی بسیاری از مردم باشد، اما بد نیست بدانید این استقبال به معنای مفید بودن آنها نیست. در واقع اگر به دنبال سلامت و البته تناسب اندام بیشتر هستید، پس این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این نوع صبحانه‌ ابداً انتخاب مناسبی به شمار نمی‌رود! اما نظرتان در مورد یک صبحانه غنی از پروتئین چیست که همزمان از اضافه وزن نیز جلوگیری می‌کند؟ وعده‌ی غذایی که در عین خوشمزه بودن، نیاز روزانه‌ی بدن شما را به یکی از مواد ضروری و مهم  غذایی، تا حدی رفع می‌کند.

صبحانه سالم- (724press.com)

مطالعات نشان داده است در مقایسه با مصرف کنندگان وعده صبحانه کم پروتئین، افرادی که صبحانه‌ای غنی از مواد پروتئینی مصرف می‌کنند، مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و در نتیجه از مصرف خوراکی‌های غیر ضروری و چاق کننده دور می‌مانند. 

مطلب مرتبط: چگونه مصرف پروتئین روزانه را افزایش دهیم؟

در واقع پروتئین عامل مهمی در کاهش اشتها و میل به پرخوری است. در نتیجه شما در طول روز میل چندانی به مصرف اسنک‌های چرب یا شیرینی‌های تهیه شده از کربوهیدارت‌های تصفیه شده و مملو از شکر، این سم سفید و مضر نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: مضرات استفاده از شکر چیست؟

صبحانه‌ی غنی از مواد پروتئینی همچنین باعث تحریک متابولیسم بدن می‌شود که در ادامه به سوختن کالری‌های اضافی در طول روز کمک می‌کند. البته بد نیست این مسئله را در ذهن خود نگه دارید که ممکن است گاهی منابع غذایی غنی از پروتئین همچون گوشت قرمز یا انواع پنیرهای پرچرب، خود حاوی مقادیر بالایی چربی‌های اشباع شده باشند؛ پس در مصرف این گونه مواد غذایی جانب احتیاط را نگه دارید. اما در مقابل می‌توانید برای تأمین پروتئین مورد نیاز خود از مواد غذایی همچون سفیده تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، ماست کم چربی و شیر خامه گرفته استفاده کنید.

صبحانه- (724press.com)

شاید باورتان نشود، اما وعده‌ صبحانه غنی از پروتئین گاهی بسیار ساده تهیه شده و هزینه‌ی چندانی هم برای شما نخواهد داشت. ما در اینجا به مرور چند مورد از این نوع مواد غذایی می‌پردازیم که شما می‌توانید بسته با امکانات و البته ذائقه خود، روزتان را با یکی از آنها آغاز کرده و در جهت تأمین پروتئین مورد نیاز بدن خود بکوشید. در ادامه با ۷۲۴پرس دات کام همراه باشید.

کره بادام زمینی و نان تست تهیه شده از گندم کامل

کره بادام زمینی- (724press.com)

گاهی برای رفتن به مدرسه یا اداره عجله دارید و فرصت چندانی برای آماده کردن صبحانه وجود ندارد؛ خب در اینجا بهترین کار استفاده از یک وعده‌ی غذایی فوری است که شما را از رسیدن به اتوبوس یا سرویس مدرسه باز ندارد. پیشنهاد ما به شما خوردن کره بادام زمینی است.

بله، تنها کافی است دو قاشق کره بادام زمینی را روی نان تست مالیده و میل کنید. این میزان ۸ گرم از پروتئین مورد نیاز روزانه شما را در ساده‌ترین شکل ممکن فراهم می‌کند. البته استفاده از نان تست تهیه شده از گندم کامل، انتخاب بهتری است که برای حفظ سلامت شما مفیدتر است. در صورت تمایل با اضافه کردن مقداری میوه‌های خرد شده مثل موز یا توت فرنگی، بر فواید این صبحانه مقوی بیفزایید.

مطلب مرتبط: ۶ علامتی که نشان از کمبود پروتئین در بدن شما می ‌دهد

تخم مرغ و نان تست سبوس دار

نیمرو- (724press.com)

احتمالاً این صبحانه محبوب بسیاری از مردم است؛ در واقع گاهی سادگی بهترین گزینه است. شما می‌توانید تخم مرغ را به هر شکلی که دوست دارید، آماده خوردن کنید. آنها را بپزید، عسلی کنید یا یک نیمروی لذیذ و خوشمزه تهیه کنید. فقط فراموش نکنید که در کنار تخم مرغ از نان تست سبوس دار نیز استفاده کنید که مقداری فیبر نیز به برنامه غذایی شما اضافه می‌کند.

هر عدد تخم مرغ، ۶ گرم از پروتئین روزانه مورد نیاز شما را تأمین می‌کند. البته می‌توانید با اضافه کردن کمی بیکن این میزان را چند گرم افزایش دهید. این دیگر به سلیقه شما بستگی دارد.

برگر صبحانه

همبرگر- (724press.com)

اگر به دنبال یک صبحانه حجیم و غنی از پروتئین هستید، ۱۱۰ گرم گوشت گاو را مزه دار کرده و آن را داخل ماهیتابه سرخ کنید. اضافه‌کردن کمی نمک و فلفل و البته استفاده از روغن نارگیل می‌تواند باعث خوش طعم شدن هرچه بیشتری این وعده‌ی غذایی لذیذ شود. همچنین می‌توانید دو عدد تخم مرغ را در مراحل پایانی تهیه برگر به آن اضافه کنید تا میزان پروتئین دریافتی خود را بیشتر کنید. در کنار آنها استفاده از پیاز یا فلفل دلمه‌ای هم می‌تواند به جذابیت هرچه بیشتری این صبحانه بیفزاید.

حالا دیگر کاری نمانده به جز قرار دادن این مواد داخل نان مورد علاقه و اضافه کردن سس دلخواه، صبحانه‌ای جذاب که ۳۴ گرم پروتئین دارد.

تخم مرغ و آووکادو

آووکادو- (724press.com)

کار اصلی در تهیه این صبحانه مقوی پیدا کردن یک آووکادوی مناسب است که نه کال باشد و نه خیلی رسیده. آووکادویی که به اندازه کافی برای خوردن مناسب باشد. بعد از انتخاب این بخش از صبحانه کار چندانی باقی نمانده است. آووکادو را نصف کنید، هسته آن را خارج کرده و سپس یک تخم مرغ داخل هر نیمه آن بیندازید.

حالا این ترکیب جذاب و خوش رنگ و لعاب را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فری با دمای ۲۲۰ درجه سلسیوس قرار دهید تا به خوبی پخته و آماده شود. این صبحانه سریع و لذیذ ۲۱ گرم پروتئین به برنامه غذایی روزانه شما اضافه می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۰ غذای سرشار از پروتئین برای ساخت عضله

ماست و گردو

ماست یونانی و گردو- (724press.com)

این صبحانه ساده بسیار مناسب و مقوی است و به سرعت پروتئین را به بدن شما می‌رساند. تنها کافی است ۳/۴ پیمانه ماست یونانی کم چرب را داخل ظرف ریخته و آنها را با دو قاشق غذاخوری جوانه یا گیاهک گندم و مغز هفت عدد گردو تزئین کنید.

می‌توانید از مقداری عسل برای شیرین کردن این صبحانه ساده استفاده کنید، صبحانه‌ای جذاب که ۲۵ گرم پروتئین دارد. از این راحت‌تر چیزی سراغ دارید؟

امیدوارم این مرور کوتاه بر خوراکی‌های غنی از پروتئین و مخصوص صبحانه لذت برده باشید. انتخاب شما چه نوع صبحانه‌ای است، غنی از شکر و چربی یا سالم و مملو از مواد مفید و ضروری؟ ۷۲۴پرس همچنان مشتاق شنیدن نظرات شما عزیزان است.