برای برگزاری مراسم هالووین یا هر جشن و مهمانی دیگری، پخت انواع شیرینی و تهیه دسرهای خوش رنگ و لعاب امری مرسوم است. اگر از علاقمندان برگزاری مراسم هالووین در منزل هستید و در عین حال دستی در شیرینی‌پزی دارید، بد نیست هالووین امسال را با دستپخت خود جذاب‌تر کرده و هنرتان را به عزیزان نشان دهید. در ادامه با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه کلوچه‌های لذیذ و تابوت مانند را با هم مرور کنیم.

هالووین ۲۰۱۹ زودتر از آن چیزی که تصورش را می‌کردیم از راه رسیده است. اما در کنار توجه به تزئینات محل برگزاری جشن یا نوع آرایش وانتخاب لباس مناسب هالووین، توجه به میز پذیرایی هالووینی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.

آیا برای برگزاری یک مهمانی هالووینی برنامه ریزی کرده‌اید؟ دوست دارید این شب خاص و ترسناک را در کنار دوستان‌تان سپری کرده و آنها را با هنر و خلاقیت خود شگفت زده کنید؟ پیشنهاد ما تهیه کلوچه ساندویچی لذیذ به شکل تابوت است که با استخوان‌های شکلاتی تزئین شده است.

پخت کلوچه هالووینی در 724پرس

اما برای تهیه این کلوچه خوش رنگ و لعاب اما ترسناک به چه موادی احتیاج داریم؟

مواد لازم

برای تهیه این کلوچه جذاب نیاز به آماده کردن چند لایه مختلف دارید که در ادامه به تفکیک مواد لازم هر بخش را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

مواد لازم برای تهیه کلوچه:

  • ۱/۳ فنجان نشاسته ذرت
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر کاکائوی تلخ
  • ۳/۴ قاشق چایخوری نمک کوشر
  • ۱ فنجان کره بدون نمک که به دمای اتاق رسیده و نرم شده باشد
  • ۱ پیمانه شکر قهوه‌ای
  • نصف پیمانه ملاس یا شیره قند
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۵ پیمانه آرد کامل و الک شده

مواد لازم برای ساخت استخوان‌های شکلاتی:

  • نصف پیمانه شکلات سفید ذوب شده

همچنین در صورت نیاز می‌توانید به جای استخوان، از قالب‌های متنوع‌تری استفاده کنید که کل اجزای بدن اسکلت را در برمی‌گیرند. این امر به سلیقه‌ی شما بستگی دارد.

پخت کلوچه هالووینی با تم اسکلت

مواد لازم برای تهیه خامه کره‌ای یا خامه قنادی:

  • نصف پیمانه کره بدون نمک و نرم شده
  • ‍۱ و نیم پیمانه شکر قنادی الک شده
  • ۱ چهارم قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص
  • به اندازه سرانگشت نمک کوشر
  • رنگ خوراکی قرمز و نارنجی

مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ:

  • ۲ پیمانه شکر قنادی
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر مرنگ
  • رنگ خوراکی سیاه 

طرز تهیه

پخت کلوچه هالووینی

عکس تزئینی است

کارمان را با پخت کلوچه‌ها شروع می‌کنیم. برای این کار ابتدا دمای فر را روی ۳۷۵ درجه فارنهایت (۱۹۰ درجه سانتیگراد) تنظیم کنید. داخل چند سینی مخصوص فر را با کاغذ روغنی بپوشایند.

سپس در یک کاسه نشاسته، کاکائو و نمک را مخلوط کرده و کنار بگذارید. در ظرف دیگری کره نرم شده و شکر را با سرعت متوسط همزن به قدر کافی مخلوط کنید تا حالتی پف دار و روشن به خود بگیرد؛ برای این فرآیند ۴ دقیقه زمان کافی است. حالا شیره قند را به آن اضافه کرده و به مدت یک دقیقه به خوبی بهم بزنید تا یک دست شود. در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، نوبت اضافه کردن تخم مرغ‌ها است. با اضافه کردن هر تخم مرغ همه بخش‌های مایه کلوچه را به خوبی با هم مخلوط کرده و حین انجام دادن این کار ته و دیواره ظرف را فراموش نکنید.

مطلب مرتبط: خوراکی های بامزه مخصوص هالووین

حالا سرعت همزن را کم کرده مخلوط نشاسته را به مواد اضافه کرده و با سرعت پایین مخلوط کنید. سپس نوبت اضافه کردن آرد الک شده می‌رسد. آرد را هم مرحله به مرحله به مواد اضافه کرده و به خوبی هم بزنید. در نهایت خمیر آماده شده را به صورت دو تکه مجزا درآورده و هرکدام را داخل پلاستیک گذاشته و کنار بگذارید. کمترین زمان استراحت این خمیر یک ساعت است، اما می‌توانید آن را از دو روز قبل نیز تهیه کرده و در جایی خنک نگهداری کنید.

پخت کلوچه هالووین 2019

بعد از سپری شدن زمان کافی، روی سطح مورد نظر را آردپاشی کرده و هر تکه از خمیر را روی آن گذاشته و با استفاده از وردنه، به ضخامت مورد نظر باز کنید. با استفاده از یک قالب مناسب ۷ سانتیمتری خمیرها را برش زده و آن را روی کاغذهای روغنی قرار دهید. (اگر قالب مناسب ندارید می‌توانید با استفاده از چاقوی تیز، خمیر را به شکل دلخواه برش بزنید)

مطلب مرتبط: طرز تهیه پای چیزبرگر برای یک شام خاطره‌انگیز هالووینی

بعد از پایان این مرحله سینی را داخل فر گذاشته و کلوچه ها را بپزید. به طوری که لبه‌ها سفت شده باشد، اما قسمت مرکزی آنها هنوز کمی نرم باشد (۸ الی ۹ دقیقه). بخش بعدی کار استفاده از شکلات سفید آب شده و ریختن آن داخل قالب‌ استخوانی شکل است. بعد از اتمام کار، قالب را برای ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا شکلات به خوبی سفت شده و خود را اصطلاحاً بگیرد. سپس استخوان‌های شکلاتی را از قالب خارج کنید.

خلاقیت در پخت کلوچه هالووینی

عکس تزئینی است

اما برای پر کردن کلوچه‌ها کره را داخل محفظه همزن ریخته و آن را برای یک الی ۲ دقیقه با سرعت متوسط مخلوط کنید تا نرم و خامه‌ای شود. در ادامه هر بار نصف پیمانه شکر قنادی را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در ادامه وانیل و نمک را به مخلوط فوق اضافه کرده و در نهایت با اضافه رنگ‌های خوراکی را اضافه کنید تا خامه به رنگ نارنجی تیره دربیاید.

برای تهیه رویال آیسینگ هم تنها کافی است شکر قنادی و پودر مرنگ را داخل یک کاسه به خوبی با هم مخلوط کرده و در ادامه یک و نیم قاشق غذاخوری آب به آن اضافه کرده و هم بزنید.

مطلب مرتبط: کاپ کیک‌های هالووینی

در خاتمه موقع سرهم کردن قطعات می‌رسد. دو تکه کلوچه برداشته و قسمت میانی آنها را با خامه کره‌ای نارنجی رنگ پر کنید. بخش فوقانی را با استفاده از رویال آیسینگ تزئین کرده و استخوان‌های شکلاتی را به دلخواه در کنار آن قرار دهید. این شیرینی خاص می‌تواند دسری مناسب برای مهمانی هالووینی شما باشد. نوش جان

ساندویچ به شکل تابوت مخصوص هالووین

فراموش نکنید که شما می‌توانید حتی با استفاده از نان تست و برش زدن آن با استفاده از قالب تابوتی شکل، ساندویچ‌های سبک آماده کرده و از مهمانان‌تان پذیرایی کنید. در نهایت خلاقیت شما می‌تواند ایده‌ها بسیاری برای پذیرایی و آماده کردن مواد خوراکی هالووینی در اختیارتان بگذارد. در خاتمه امیدوارم از همراهی با ما در ۷۲۴پرس (724press.com) لذت برده باشید.