زمانی در زندگیتان فرا می‌رسد که تصمیم می‌گیرید وارد ماجرای کاهش وزن شوید و این کار را ممکن است هر زمانی به خصوص بعد از یک تعطیلات طولانی انجام دهید. در طول تعطیلات تمایل دارید که بیشتر استراحت کنید و وزن زیادی به دست آورید و هنگامی که زمان رفتن به محل کار فرا می‌رسد، متوجه می‌شوید که لباس‌های کارتان دیگر مناسب شما نیستند؛ بنابراین اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که چگونه به ماجرای کاهش وزن سفر کنید. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا با روش صحیح کاهش وزن آشنا شوید.

سفر به ماجرای کاهش وزن همیشه آن طور که به نظر می‌رسد آسان نیست؛ اما با پشتکار و استمرار زیاد ماجرای شما مثمر ثمر خواهد بود. شروع به جستجوی روش‌های سریع و آسان کاهش وزن خواهید کرد و اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، روند سم‌زدایی در هنگام کاهش وزن است. با این حال، روش سم‌زدایی کاهش وزن، سریع‌ترین روش برای لاغری به نظر می‌رسد. بیشتر مردم به دنبال گزینه‌های رژیم غذایی سم‌زدایی هستند؛ چراکه یکی از آسانترین روش‌ها برای انجام هستند. نرخ مردمی که از روش کاهش وزن به روش سم‌زدایی استفاده می‌کنند بسیار اغراق‌آمیز بوده و بیشتر یک ابزار برای بازاریابی است تا یک مورد علمی؛ زیرا از نظر علمی هنوز به اثبات نرسیده که رژیم‌ غذایی سم‌زدایی یک راه‌حل دائمی برای کاهش وزن است. ممکن است بیشتر مردم بخواهند که بدانند چرا کاهش وزن به روش سم‌زدایی همچون افسانه‌ای به عنوان سریع‌ترین و آسان‌ترین روش کم کردن وزن محسوب می‌شود و ما در این مقاله از ۷۲۴پرس دات کام، قصد داریم دلیل اینکه به صورت یک افسانه در نظر گرفته می‌شود را بیان کنیم.

مطلب مرتبط: راهنمای انتخاب رژیم غذایی سالم و مؤثر برای کاهش وزن

افسانه کاهش وزن به روش سم‌زدایی

اعتقاد بر این است كه كاهش وزن به روش سم‌زدایی باعث بهبود سیستم ایمنی بدن، هضم غذا و همچنین باعث افزایش سطح انرژی شما می‌شود و به ویژه اینكه با از بین بردن ضایعات سمی از سیستم بدنتان خود باعث كاهش وزن نیز خواهد شد.

سموم به عنوان چیزهایی که روی سیستم بدن انسان تاثیر منفی دارند شناخته شده‌اند. بدن انسان به طور طبیعی برای حذف سموم از سیستم تنظیم شده است؛ اما باور بر این است که این سموم به صورت کامل دفع نمی‌شوند و به همین دلیل است که مردم هنوز به رژیم غذایی سم‌زدایی توجه می‌کنند.

در واقع، کاهش وزن سم‌زدایی، روشی قوی برای کاهش وزن است؛ اما یک راه حل دائمی برای اینکار محسوب نمی‌شود. روش سم‌زدایی برای کاهش وزن با روزه گرفتن آغاز می‌شود و شما را ترغیب می‌کند که بیشتر میوه و سبزیجات مصرف کرده آب و آبمیوه بیشتری بنوشید.

سبزیجات (724press.com)

می‌دانیم که آب برای بدن مفید است؛ اما خوردن آب بیش‌ از حد نیز برای سلامتی ضرر دارد. کاهش وزن به روش سم‌زدایی شما را به دور ماندن از غذاهایی ترغیب می‌کند که حاوی سم هستند و در عوض روی غذاهای طبیعی مانند میوه‌ها و سبزیجات، آب، آبمیوه و همچنین خوردن قرص و ملین‌ها تمرکز دارد.

ممکن است که بخواهید از روش سم‌زدایی برای کاهش وزنتان استفاده کنید، اما این روش دوام ندارد. هنگامیکه این روش را متوقف کنید، مجدداً تمام وزنی که از دست‌ داده‌اید را به دست خواهید آورد.

روش کاهش وزن به وسیله‌ی سم‌زدایی واقعاً مفید نیست؛ چراکه اثرات جانبی به دنبال دارد. وزنی که شما در طی این فرآیند از دست می‌دهید در واقع کاهش وزن آب بدن است و کاهش چربی نیست. شما خود را گرسنه نگاه داشته و سپس ضعیف و خسته می‌شوید و بعد کالری و انرژی خود را از دست می‌دهید که برای سلامتی‌تان مضر است.

بنابراین به جای اینکه بدن خود را دچار درد و رنج کنید، بهتر است به دنبال گزینه‌‌های کاهش وزن مناسب‌تری باشید.

مطلب مرتبط: چگونه وزن ناشی از آب بدن را سریع‌تر و به طور طبیعی کاهش دهیم؟

بهترین راه برای کاهش وزن

بهترین راه برای کاهش وزن واقعی برای هرکس، طی کردن یک روند تدریجی با قوام و پشتکار است. مؤثر بودن این روش اثبات شده است و یک راه حل دائمی برای ماجرای کاهش وزن شما خواهد بود.

به گزارش ۷۲۴پرس، کاهش وزن از طریق یک روند تدریجی برخلاف روند سم‌زدایی از نظر پزشکی سالم و بی‌خطر محسوب می‌شود. رسیدن به کاهش وزن به این روش به وسیله خوردن غذاهای سالم، کاهش کالری دریافتی و همچنین اضافه کردن ورزش به زندگی روزمره‌تان به دست می‌آید. به نظر می‌رسد که این روش برای همیشه به طول بیانجامد، اما این روش بهترین راه برای خلاص شدن از شر اضافه وزن به صورت همیشگی است.

ورزش (724press.com)

برخلاف روش کاهش وزن به وسیه سم‌زدایی که به شما اجازه مصرف قرص‌هایی که ممکن است برای سلامتی‌تان مضر باشد را می‌دهد و همچنین به کاهش پروتئین دریافتی که باعث احساس ضعف و خستگی در شما می‌شود می‌انجامد، روند کاهش وزن طولانی مدت به شما اجازه می‌دهند که پروتئین بیشتر و شکر کمتر بدست آورید، به اندازه کافی آب بنوشید و نیازی هم به مصرف قرص ندارید. این روش سلامت شما را حفظ خواهد کرد. مصرف مواد غذایی مضر را کاهش داده و کمک می‌کند که کالری بیشتری بسوزانید.

مطلب مرتبط: با رعایت این نکات وزن خود را ماندگارتر کم کنید

روش کاهش وزن طولانی مدت

این کار فقط از طریق ورزش نیز می‌تواند انجام شود؛ چراکه تمرین‌های زیادی برای رسیدن به کاهش وزن وجود دارد. ترکیب ورزش با رژیم غذایی سالم، بهترین گام برای سفر در مسیر کاهش وزن است. اگرچه ممکن است به اندازه روش کاهش وزن به روش سم‌زدایی نباشد، اما ایمن‌تر و سالم‌تر است.

ورزش (724press.com)

ورزش کردن برای رفاه حال عمومی شما عالی است و هنگامی که تصمیم به ورزش برای کاهش وزن دارید، ضرورت پیدا خواهد کرد. وقتی صحبت از ورزش می‌شود باید بدانید که به هیچ وجه جادویی درکار نیست و شما یک شبه کاهش وزن نخواهید داشت؛ بلکه این یه روند تدریجی است.

ورزش کردن بهترین راه برای کاهش وزن است، اما به تداوم و پشتکار زیاد نیاز دارد. اگر تصمیم گرفتید که به یک ماجرای کاهش وزن قدم بگذارید، بهتر است که به خودتان زمان کافی بدهید، یک هدف واقع‌بینانه برای خودتان درنظر گرفته و درصدد دستیابی به آن باشید. خبر خوب این است که بدین منظور انواع تمرین‌ها وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. شما به سادگی می‌توانید تمرینی که برای کاهش وزن شما مناسب است را برگزینید.

مطلب مرتبط: ۹ عادت غذایی برای سریع‌تر کردن روند کاهش وزن

سخن آخر

کاهش وزن از طریق سم‌زدایی ممکن است سریع‌ترین و راحت‌ترین روش برای کاهش وزن به نظر رسد، اما این یک افسانه‌ است و هرگز راه حلی دائمی برای کاهش وزن نخواهد بود. هنگامیکه دست از روند سم‌زدایی بردارید، مجدداً حتی بیشتر از قبل وزن اضافه خواهید کرد.

ورزش کردن بهترین و سالم‌ترین روش کاهش وزن محسوب می‌شود؛ زیرا هر بار که ورزش می‌کنید کالری بیشتری می‌سوزانید و این کالری‌ها حتی اگر تمرین خود را انجام ندهید بازنخواهند گشت. به این دلیل که این یک روند تدریجیست و همینطور یک راه حل کاهش وزن پایدار است.

به جای اینکه به دنبال یک راه حل سریع برای کاهش وزن باشید، بهترین و ایمن‌ترین روش برای کاهش وزن که همان ورزش منظم است انتخاب نمایید و عادات غذایی و شیوه زندگی‌تان را برای دست‌یابی به یک کاهش وزن عالی و طولانی مدت تغییر دهید.