اگر به تازگی برای تمرین یوگا یا انجام حرکات مدیتیشن در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کرده‌اید نکاتی هست که به عنوان یک مبتدی باید درباره‌ی آنها بدانید. شروع این سفر زمانی بسیار زیبا و خاص است. شما شروع به کشف و درک لایه‌های درونی خود کرده‌اید و می‌توانید ریتم منحصربه فرد وجود خود را کشف کنید. به شکلی ایده‌آل این زمان بهترین تجربه با آغوش باز، ذهن باز و قلب باز است، اما گاهی ما به عنوان یک بزرگسال این زیبایی شروع را از دست می‌دهیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که قبل از ثبت نام و رفتن به باشگاه ورزشی بهتر است آنها را بدانید.

شما قرار نیست همیشه یک مبتدی باقی بمانید

این شانس شماست که بپذیرید یک تازه کار هستید. هر چه در انجام حرکات یوگا و مدییتیشن بیشتر تمرین کنید، تجربه‌ی بیشتری کسب می‌کنید. بنابراین زمان ماندن شما در مرحله ابتدایی محدود است.

خود را با دیگران مقایسه نکنید

این اتفاقی است که معمولا در فضای باشگاه‌های ورزشی می‌افتد. یادتان باشد هر کدام از ما به دلایل خاص خودش انجام حرکات یوگا و مدیتیشن را انتخاب می‌کند. وقتی تمرین می‌کنید شما در بدن خود هستید و تجربه خودتان را دارید. نگاه کردن به افراد دیگر برای بررسی اینکه شما در وضعیت درستی هستید با مقایسه کردن خودتان با دیگران و قضاوت در مورد خودتان فرق می‌کند. در عوض، به صحبت‌های مربی گوش کنید، نفس خود را منظم کنید و خودتان همه چیز را تجربه کنید.

مهمترین جنبه در انجام حرکات تنفس شماست

اگر به خودتان فشار می‌آورید تا خودتان در حالت خاص قرار دهید و نفس کم آورده‌اید، یوگا را از دست داده‌اید. در این حالت بهتر است عقب نشینی کنید و با یک جریان مستمر نفس دوباره به گروه ملحق شوید.

توانایی تبدیل شدن به پرتزل (نان خمیری به شکل گره) نماد یوگای پیشرفته نیست

اگر همه چیز راجع به این باشد که بتوانیم چنین حرکتی انجام بدهیم پس بچه‌ها واجد شرایط یک یوگاکار پیشرفته هستند. زمانی که شما برای تمرین یوگا به باشگاه ورزشی می‌روید، میزان انعطاف و پیچیدگی بدن شما نشانه‌ی پیشرفت شما نیست. ممکن است شما سال‌ها برای انجام یک حرکت با مربی خود تمرین منظم انجام دهید، اما اگر ذهن شما پریشان باشد، نفس شما نامنظم باشد یا اگر ضمیر شما، برشما غلبه کند، یوگا را از دست داده‌اید. یوگا ساختن یک اجتماع درونی است که در هر حالتی می‌تواند اتفاق بیفتد. توجه کنید که مدیتیشن نیز قالب آموزش‌های یوگاست که در آن توجه به این نکات بسیار اهمیت دارد.

می‌توانیم میزان زیادی از انرژی احساسی را در جسم‌مان ذخیره کنیم

تنش‌های احساسی به راحتی در بدن به خصوص در کتف‌ها و مفاصل ران ذخیره می‌شوند. زمانی که شروع به حرکت دادن این قسمت‎های بدن می‌کنید، گاهی واقعا احساس ناآرامی می‌کنید. اگر احساس خجالت، خشم یا بی‌قراری دارید همه چیز مرتب است. این احساسات را سرکوب نکنید، بگذارید باقی بمانند و شما فضایی برای نور و عشق ایجاد کنید، مدیتیشن و یوگا این توانایی را به شما می‌دهند.

حرکت‌های خم پشت، بازکننده قلب هستند

حرکت خم پشت در یوگا می‌تواند در ابتدا احساسی عجیب و غریب باشد به این دلیل که ما اکثر زندگی‌مان را در حالت رو به جلو می‌گذرانیم، زمانی که راه می‌رویم، رانندگی می‌کنیم، روی یک صندلی می‌نشینیم، غذا می‌خوریم و یا تلویزیون تماشا می‌کنیم. خم شدن به سمت جلو معمولا قلب را محافظت می‌کند در نتیجه زمانی که به عقب خم می‌شویم ممکن است احساس کنیم که این حرکت ما را در معرض آسیب بیشتری قرار می‌دهد.اما می‌توانیم با انجام یوگا این احساس را تغییر دهیم. علاوه بر این انجام این حرکات در یک باشگاه ورزشی و زیر نظر یک مربی می‌تواند این احساس را از بین ببرد.

یوگا و مدیتیشن یک درصد تئوری و نود ونه درصد تمرین هستند

این بدان معنی است که شما باید هر روز تمرینات را انجام دهید. لازم نیست تمرینات طولانی مدت انجام دهید مهم این است که این تمرینات منظم و پیوسته باشند تا تاثیر مثبت خود را روی زندگی شما بگذارند.

 

خودتان را در آغوش بگیرید

حقیقت این است که شما تنها کسی روی کره زمین هستید که می‌تواند به شما سود برساند. یوگا و مدیتیشن می‌توانند سفری باشند که به شما کمک می‌کنند درباره‌ی بدن، قلب و ذهن خود بیشتر بدانید، در مورد خودتان جستجو کنید و بدانید چه کسی هستید و شجاعت این را داشته باشید تا خودتان را به عنوان فردی منحصر به فرد به دنیا نشان دهید.

چنانچه برای شروع یوگا و مدیتیشن به دنبال باشگاه ورزشی مناسب هستید همواره می‌توانید در سایت نیازمندی‌های ایرانگان متخصصان مورد نیاز خود را در مشاغل مختلف آموزشی، خدماتی، پزشکی و صنعتی بیابید.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ۷۲۴پرس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.