عسل، معجون طلایی رنگ زنبور عسل، از دیرباز با خواص جادویی خود شناخته شده است. دارچین این ادویه خوش عطر و بو نیز به خواص متعدد خود می‌بالد. اما فکر کنید وقتی این دو معجزه ناب مادر طبیعت در کنار یکدیگر استفاده شوند؛ چه شگفتی از خود نشان خواهند داد؟ با ۷۲۴پرس همراه باشید تا پنج دستور خانگی و ساده برای درمان بیماری‌ و مشکلات سلامتی را بررسی کنیم که از عسل و دارچین در تهیه آنها استفاده شده است.

درمان خانگی بیماری‌ها با ترکیب دارچین و عسل

اگرچه علم پزشکی به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده است، اما هنوز هم آنچه از دامان طبیعت برداشت می‌کنیم خواص بیشتری داشته و در مقابل عوارض کمتری ایجاد می‌کند. حتماً پیش از این هم در مورد خواص و فواید استفاده از عسل یا دارچین چیزهایی شنیده‌اید، یکی محصول یکی از شگفت‌انگیزترین ساکنان این جهان یعنی زنبور عسل است و دیگری یکی از ادویه‌های پرمصرف و خوش بو. اما آیا می‌دانید ترکیب عسل و دارچین می‌تواند چه ارمغانی نصیب سلامت خود و خانواده‌تان کند؟ 

در حقیقت طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی طبیعی برای بیماری‌ها و مشکلاتی که در زندگی روزمره با آنها مواجه هستیم، وجود دارد که همگی به نحوی با درمان‌های خانگی و ترکیب عسل و دارچین قابل بهبود هستند. به واقع باید اذعان کرد که عمده دلیل قدرت قابل توجه معجون حاصل از ترکیب این دو، به خواص آنتی ویروسی و آنتی باکتریایی آنها بازمی‌گردد که می‌تواند باعث التیام و بهبود مشکلات سلامتی انسان شود. 

مطلب مرتبط: فواید شگفت انگیز مصرف عسل و دارچین

 بنابراین دفعه بعدی که با مشکل مواجه شوید به جای مراجعه فوری به پزشک و امتحان کردن انواع گوناگون داروهای شیمیایی، سری به قفسه‌های آشپزخانه زده و ظرف عسل و دارچین را پیدا کنید. باور کنید گاهی در کمترین زمان به بهترین نتیجه دست پیدا خواهید کرد.

به همین مناسبت تصمیم گرفتیم در این مجال چند دستور ساده و خانگی برای مشکلات متداول سلامتی را به شما معرفی کنیم. روش‌هایی که امتحان خود را پس داده‌اند و حتی اگر صد در صد به نتیجه دلخواه شما ختم نشوند هم دست کم عوارض جانبی خطرناکی روی سلامت شما برجای نخواهند گذاشت. در مرور این روش‌ها با ما همراه باشید.

درمان سرماخوردگی و سرفه‌های آزار دهنده

اگر دچار سرماخوردگی شدید و البته سرفه‌های آزار دهنده هستید، در کنار استفاده از محصولات ضد سرفه شیمیایی، بد نیست فرصتی هم به مواد طبیعی بدهید. شاید نتیجه بهتری گرفتید!

استفاده از یک شربت خانگی درمان سرماخوردگی و ضد سرفه، می‌تواند حتی روند بهبودی را سرعت بخشیده و زودتر شما را سرپا کند. کافی است یک فنجان عسل را با یک قاشق چایخوری دارچین، کمی آبلیموی تازه و یک چهارم فنجان آب ولرم مخلوط کنید و کنار بگذارید. این شیشه مملو از دارویی آرامش بخش و تسکین دهنده است. هر شب قبل از خواب یک الی دو قاشق چایخوری از این شربت معجزه‌گر را میل کنید تا خود را از کابوس گرفتار شدن در شبی بی‌پایان توأم با سرفه‌های سخت و آزار دهنده نجات دهید. این ترکیب همچون پوشش نرم روی مخاط گلو و حنجره شما را پوشانده و آن را نرم می‌کند و در عین حال باعث تسکین شما می‌شود.

مطلب مرتبط: نوشیدنی مناسب برای سرماخوردگی

درمان جوش و آکنه

ممکن است مشکل تنها یک جوش معمولی باشد، شاید هم از صورت پر از آکنه‌ی خود خسته شدید. به هر حال اگر روش‌های درمانی متداولی که توسط پزشکان توصیه می‌شوند هنوز شما را به نتیجه دلخواه نرساندند، باید سری به آشپزخانه بزنید.

یک روش درمانی طبیعی وجود دارد که ممکن است مشکل شما را تا حد زیادی برطرف کند؛ تنها کافی است دست به دامن خواص آنتی باکتریالی عسل و دارچین شوید که می‌توانند توأما هم علیه باکتری‌ها وارد عمل شده و هم از میزان چربی پوست بکاهند که عامل اصلی ایجاد آکنه است. به هر حال این معجون راه حلی قابل اطمینان است. کافی است خمیری غلیظ از ترکیب عسل و پودر دارچین تهیه کرده و آن را مستقیماً روی جوش یا نواحی دارای مشکل قرار دهید. 

۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس صورت یا محل جوش را با آب خنک یا ولرم شستشو دهید.

مطلب مرتبط: ۱۰ علت پنهان آکنه و جوش و راه‌های خلاص شدن از آن

کاهش اسید معده و بهبود مشکلات گوارشی

افزایش ترشح اسید معده و مشکلات گوارش غذا می‌تواند باعث ایجاد مشکل و ناراحتی در معده و بالطبع تجربه احساسات ناخوشایند در افراد شود. خوشبختانه عسل و دارچین در این زمینه نیز مثمر ثمر هستند. کافی است یک قاشق پر از عسل را با مقدار کمی پودر دارچین مخلوط کنید و از اثرات حمایت‌گر آنها در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و ترشح اسید معده بهره ببرید.

این مخلوط را می‌توان قبل از هر وعده غذای سنگین استفاده کرد، همچنین اگر اهل خوردن میان وعده‌های سبک هستید هم می‌توانید بعد از صرف غذا از آن استفاده کنید. در هر دو صورت باعث تسکین معده درد خواهد شد.

مطلب مرتبط: ۱۰ استفاده شگفت‌انگیزی که می‌توان از عسل کرد

درمان نیش حشرات و خارش ناشی از آن

خارش و درد حاصل از نیش حشرات یکی از مشکلات زندگی روزمره بسیاری از ما است؛ اما باز هم معجزه عسل و دارچین می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. به همین منظور روی جای نیش حشره یا مناطق درگیر مقداری خمیر عسل و دارچین بمالید. برای تهیه این خمیر یک قسمت عسل را با دو قسمت آب گرم مخلوط کرده و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را به آن اضافه کنید. خمیر حاصل را روی جای جوش گذاشته و ماساژ دهید. درد و خارش در عرض چند دقیقه کاهش پیدا می‌کنند.

مطلب مرتبط: حساسیت به نیش زنبور عسل و کمک‌های اولیه

رفع بوی بد دهان

اگر هر روز باید وقت زیادی را صرف امتحان کردن روش‌های مختلف رفع بوی بد دهان و خوشبو کردن تنفس خود کنید، بد نیست این دستور تهیه دهان شوی خانگی را حتماً امتحان کنید.

دارچین می‌تواند با اتکا به خواص ضد باکتریایی خود بوی حاصل از عملکرد باکتری‌ها را برطرف کند؛ همان کاری که عسل هم قادر به انجام آن است. بنابراین کافی است یک دهان شوی خانگی و طبیعی درست کنید تا از شر این مشکل خلاص شوید. مقداری کمی عسل و پودر دارچین را با آب گرم مخلوط کرده و هر صبح و غروب دهان خود را با آن بشورید و غرغره کنید.

با تشکر از بسیاری از مطالعات و آزمایشات صورت گرفته روی خواص مشترک عسل و دارچین، اثرات شفابخشی و درمانی قدرتمند این دو چه به تنهایی و چه در ترکیب با یکدیگر به خوبی شناخته شده‌اند. با این حال نمی‌توان با یقین صددرصد اعلام کرد که تمامی روش‌های خانگی فوق به یک شکل و اندازه روی افراد مختلف اثرگذار هستند. بنابراین اگر مشکلات سلامتی جدی دارید یا نگران هستید که استفاده از این دستورهای خانگی ممکن است با روند درمانی فعلی شما تداخل داشته باشد، حتماً پیش از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از مطالعه آن و همراهی با ما لذت برده باشید. اگر تجربه خوبی از استفاده ترکیب عسل و دارچین دارید، حتماً آن را با ما نیز در میان بگذارید.