اگر شما هم از طرفداران فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای هستید حتماً متوجه پوست صاف، شاداب، شفاف و البته بی عیب و نقص زنان کره شده‌اید. قدر مسلم داشتن چنین پوستی آرزوی خانم‌ها در هر سن و سالی است. در این میان به نظر می‌رسد زنان کره‌ای اسراری جذاب را در پس این ظاهر دلفریب و زیبا پنهان کرده‌اند؛ به راستی آیا شما می‌دانید چرا زنان کره‌ای پوستی صاف، درخشان و بی عیب و نقص دارند؟ برای پاسخ به این پرسش با ۷۲۴پرس همراه باشید.

 از گذشته تاکنون بشر به دنبال راه‌هایی برای هرچه بادوام کردن زیبایی ظاهری خویش است. گذر عمر بزرگترین دشمن زیبایی است؛ چرا که با گذشت هر سال شاهد شکل گیری چین و چروک‌های ظریفی هستیم که رفته رفته عمیق و عمیق‌تر شده و در نهایت در پس آنها چیزی از جوانی و زیبایی از دست رفته قابل مشاهده نیست.

مطلب lمرتبط: 6 نکته ضد پیری که زیبایی روزمره شما را تغییر می‌دهد

این مسئله به ویژه برای خانم‌ها یک دغدغه فکری همیشگی است؛ چرا که آنها دوست دارند همیشه جوان، زیبا و خوش ظاهر باشند. در این بین پوستی صاف، بدون لکه و جای جوش، شفاف و درخشان نقشی مهم در زیبایی ظاهری افراد دارد و به همین خاطر بسیاری به دنبال راهکارهایی هستند که به بهبود بشره و بافت پوست‌شان کمک کرده و جذابیت خود را حفظ کنند.

اما در میان اقوام و ملل مختلف ویژگی‌های ظاهری تا حدی متفاوت است؛ مثلاً همانگونه که زنان هندی به موهای بلند، تیره و پرپشت خود می‌نازند، کره‌ای‌ها هم می‌توانند به پوست صاف و درخشان خود ببالند که مایه حسرت بسیاری از افراد شده است. اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید اسرار زنان کره‌ای برخلاف چیزی که فکر می‌کنید چندان هم عجیب و شگفت نگیز نیست؛ چرا که آنها با توجه به نکاتی ساده و رعایت راهکارهایی معمولی به چنین ویژگی دست پیدا کرده‌اند.

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به مرور نکات مهم در این رابطه پرداخته و کمی بیشتر با راز زیبایی پوست آشنا شویم.

زنان کره‌ای و جادوی گریز از آفتاب

اگر در فصل تابستان سفری به شهر سئول در کره جنوبی داشته باشید، با منظره‌ای جالب و تا حدی غافلگیر کننده مواجه خواهید شد. در یک روز گرم تابستانی حین قدم زدن در خیابان با زنان جوان یا حتی بانوان میانسالی مواجه می‌شوید که چتر به دست در خیابان تردد می‌کنند! در این گونه مواقع این چترها نه برای حفاظت از باران، که برای جلوگیری از اثرات سوء اشعه خورشید و امواج فرابنفش مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که خبری از باران نیست، یک گردشگر خارجی ممکن است با دیدن این رهگذران چتر به دست کمی جا بخورد؛ اما مسلماً خیلی زود به فلسفه پنهانی پشت این قضیه پی خواهد برد.

این چترهای خورشید از منظر تکنیکی با نام «چتر آفتابی» (Parasols) شناخته می‌شوند، وسیله‌ای کاربردی که تحت عناوین سایه بان خورشیدی یا چترهای ضد اشعه فرابنفش نیز شناخته می‌شود. این کالای متفاوت در سایت آمازون به فروش می‌رسد؛ بنابراین اگر مثل زنان کره‌ای از آفتاب گریزانید، شاید تهیه یکی از آنها ایده خوبی باشد.

البته چتر تنها چیزی نیست که خانم‌های کره‌ای برای مقابله با اثرات سوء نور خورشید مورد استفاده قرار می‌دهند. آنها به نحوی از خورشید فرار می‌کنند که در بین‌شان برنزه بودن به نوعی به عنوان تابو شناخته می‌شود!

کره سواحل بسیاری دارد و اگر به قصد گشت و گذار سری به آنها بزنید قطعاً با زنان کره‌ای مواجه می‌شوید که در سواحل معروفی همچون بوسان یا سواحل جزیره جیجو مشغول تفریح و استراحت هستند. اما مطمئن باشید که با زنی مواجه نخواهید شد که روی شن‌های گرم با لباس شنا استراحت کرده و حمام آفتاب بگیرد. در واقع به نظر نمی‌رسد زنان کره‌ای همچون زنان غربی علاقه‌ای به داشتن پوستی برنزه و آفتاب سوخته داشته باشند.

در عوض زنان کره‌ای اغلب لباس‌های پوشیده و نازک با آستین‌های بلند به تن می‌کنند. از کلاه‌های بزرگ، شلوارک و البته عینک‌های آفتابی استفاده کرده و اغلب وقت خود را زیر سایه‌بان چترهای بزرگ برپا شده در ساحل گذرانده و تا حد ممکن خود را از تابش اشعه خورشید دور نگاه می‌دارند.

 اگر یک بانوی کره‌ای تصمیم بگیرد که تنی به آب زده و کمی شنا کند، از نوعی لباس شنای مخصوص استفاده کرده و کمتر از سی دقیقه از زمان خود را در آب سپری می‌کند. در عوض به سرعت از آب خارج شده و مجدد خود را به زیر سایه چتر رسانده و از اشعه فرابنفش دور می‌شود. با این حال اگر در این زمان محدود همراه آنها در آب باشید شنونده شکایت مداوم آنها از آفتاب هستید! اینکه به اندازه کافی در آب بوده‌اند و البته اذعان به این نکته که چقدر خوش شانس هستند که در مشاغلی همچون کارگری یا مزرعه داری فعالیت نمی‌کنند. کارهایی که لازمه‌اش حضور طولانی مدت در هوای آزاد و زیر تابش اشعه خورشید است. با این حساب جای تعجبی ندارد که برنزه شدن پوست بدن به نوعی در بین زنان کره‌ای امری ناخوشایند بوده و تابو به شمار می‌رود.

 

از سوی دیگر حین گشت و گذار در خیابان‌های حتماً با زنان کره‌ای مواجه می‌شوید که حین رانندگی دست و بازوهای خود را با دستکش‌های بلند آستین مانند می‌پوشانند. هدف اصلی آنها از این کار باز دوری از نور خورشید و پرهیز از لک شدن پوست سفید و زیبای دستان‌شان است. با این حساب شاید این میزان ترس از خورشید و نور آن در میان زنان کره‌ای برای شما عجیب و حتی شوک آور باشد؛ اما بد نیست بدانید که تعدادی از زنان کره از نوعی آلرژی شدید به نور خورشید موسوم به «ATOPIC» رنج می‌برند. این آلرژی باعث ایجاد خارش شدید توأم با علائم آفتاب سوختگی است و همین مسئله باعث می‌شود که بفهمیم استفاده از این دستکش‌های بلند برای بعضی بیش از یک عادت و رسم عجیب اهمیت داشته و به عبارتی حافظ سلامتی آنها است.

مطلب مرتبط: انواع سوختگی پوست و روش‌های درمان آن‌ها

ماسک های عجیب The Face-Kini

این نوع عجیب از نقاب‌ها البته در کره چندان متداول نیست، اما در مقابل در میان زنان چینی بسیار مرسوم و مورد توجه است. زنان چینی نیز همچون همتایان کره‌ای‌شان از خطرات نور خورشید رنج می‌برند و به همین خاطر از این نوع ماسک عجیب استفاده می‌کنند. تصویر بالا سه زن چینی را نشان می‌دهد که حین آب تنی به صورت کامل چهره خود را پوشانده‌اند و حتی یکی از آنها استفاده کردن از عینک آفتابیش را نیز فراموش نکرده است.

در کره استفاده از کرم ضد آفتاب هر دو ساعت یک بار  امری مرسوم است

زنان کره‌ای به صورت دائم در حال حمل و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب هستند. فرقی نمی‌کند فصل زمستان است یا روزی ابری؛ به هر حال آنها می‌دانند که اشعه فرابنفش حتی در روزهای گرفته و ابری نیز از میان ابرها عبور کرده و راهی به سمت پوست لطیف و حساس آنها پیدا می‌کند و در نهایت ممکن است باعث بروز کک و مک و لکه‌های قهوه‌ای رنگی شود که زیبایی چهره و طراوت آن را تحت تأثیر قرار دهد. از سوی دیگر این اشعه خطرناک حتی می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک‌های ظریفی شود که پیش درآمد اثرات بالا رفتن سن در انسان هستند. به همین خاطر استفاده از کرم ضد آفتاب در نزد زنان کره‌ای به صورت یک فرهنگ درآمده و مورد توجه عموم قرار دارد.

مطلب مرتبط: روی پلک‌های خود هم کرم ضد آفتاب بزنید!

اما صرفنظر از کرم‌ها، بانوان کره‌ای گاهی همچون شخصیت «دارت ویدر» در تریلوژی جنگ ستارگان، نقابی تیره رنگ و بزرگ به چهره می‌زنند تا محافظتی صد در صدی از پوست حساس خود داشته باشند. برای آنها مزایای دورنگه داشتن پوست‌شان از نور خورشید، اهمیت بیشتری دارد تا اینکه در نظر دیگران عجیب به نظر برسند. 

مراجعه مداوم به اسپاهای خاص Jjimjil-Bangs

این نوع اسپا یک اسپای تفکیک شده است که دارای امکاناتی همچون هات تاب، دوش، خدمات مراقبتی سونای گرم و البته میزهای ماساژ مخصوص است. واژه Jjimjil به معنی گرم کردن است و در این اسپاها زنان و حتی مردان کره‌ای بدن خود را گرم کرده و از فواید عرق کردن استفاده می‌کنند؛ چرا که به لطف عرق، سموم و آلودگی‌های که به دلیل مشکلات آلودگی و زیست محیطی شهرها به داخل پوست نفوذ کرده‌اند، آرام آرام از بدن دفع شده و پوستی درخشان و سالم برجای می‌گذارند. البته عرق کردن تنها امتیاز مثبت مراجعه همیشگی به این اسپاها نیست.

مطلب مرتبط: با ۸ فایده‌ی فوق‌العاده‌ سونا آشنا شوید

در این مراکز نوعی ماساژ خاص ارائه می‌شود که باعث بهبود خاصیت ارتجاعی پوست و سرزندگی و شادابی آن است. برای دریافت این ماساژ مراجعه کننده بعد از شستشو و تمیز کردن پوست کل بدن، روی تختی دراز می‌کشد و خود را به دست ماساژورهایی حرفه‌ای می‌سپارد که حین ماساژ عملیات لایه برداری را نیز انجام داده و کلیه سلول‌های مرده و پیر پوست را از سطح بدن می‌زدایند.

این نوع ماساژ البته اندکی دردناک است؛ چرا که ماساژورها دستکش‌های زبر همچون کاغذ سنباده به دست می‌کنند تا پوست‌های مرده را از سطح بدن جداکنند. اما با این حال این نوع ماساژ ارزش کمی درد کشیدن را دارد؛ چرا که در نهایت زنان دوباره شاهد تلألو جوانی در پوست صورت خود بوده و از لطافت و درخشش آن لذت می‌برند. این نوع ماساژ همچین رنگ چهره را باز کرده و روی عضلات و ماهیچه‌های صورت اثر می‌گذارد و در نهایت با چین و چروک و اثرات ناشی از افزایش سن مقابله می‌کند.

بنابراین اگر روزی برای گشت و گذار سری به کره زدید، حتما به یکی از این سالن‌های اسپا مراجعه کرده و از احساس دلپذیر بعد از آن لذت ببرید. به خصوص وقتی که چند هفته بعد، پوستی به لطافت پوست بچه‌ها دارید.

 استفاده از محصولات متنوع و گسترده لوازم بهداشتی

لوسیون، سفید کننده، بافر، لوازم آرایش، انواع ضد آفتاب، آبرسان، کرم‌های مرطوب کننده و دیگر محصولات بهداشتی و زیبایی که همگی حاوی کلاژن هستند. به جز این موارد زنان کره‌ای هر کدام دستور العمل‌های خاص خود را برای ساخت انواع ماسک خانگی دارند. زنان کره‌ای حتی اگر پوستی معمولی داشته یا حتی دچار مشکلات پوستی باشند، از گزینه‌های متعددی برای درمان و بهبود مشکلات خود برخوردارند. در واقع این درمان‌ها بخشی از هزینه‌ای است که آنها برای حفظ زیبایی خود با کمال میل پرداخت می‌کنند.

زنان کره‌ای در طول روز وقت زیادی را صرف مراقبت از پوست خود می‌کنند و در صورت نتیجه نگرفتن حتما به سراغ درمان‌ها درماتولوژیکی می‌روند. در طول هفته دو الی چهار شب از انواع ماسک استفاده می‌کنند. فرقی ندارد که ورقه‌های خیار برای رطوبت رسانی باشد یا ماسک خاک رس برای سفتی پوست. البته این مسئله تنها محدود به زنان نیست و مردان کره‌ای نیز به همین اندازه مراقب پوست خود هستند.

فرهنگ استفاده از غذاهای سالم

در حالی که رژیم غذایی غربی مملو از انواع خوراکی‌های حاوی چربی و قند و غذاهای پرکالری و سرخ کرده است، رژیم غذایی مردمان کره سمت و سویی کاملاً متفاوت دارد. این مسئله نه تنها در مورد زنان کره، که درباره کلیه ساکنان این کشور صدق می‌کند. زنان کره‌ای به لطف این رژیم سالم علاوه بر زیبایی چهره و پوست‌شان، از اندام زیبا و وزن اید‌ه‌آل نیز بهره می‌برند. 

مطلب مرتبط: ۱۵ ماده غذایی سالم و مفید برای سلامت پوست و مو

رژیم غذایی مردم کره مملو از انواع غذاهای دریایی، ماهی، سبزیجات، سویا و البته مقداری زیادی میوه است. در رستوران‌ها نیز تا حد ممکن از مواد نگهدارنده و افزودنی‌های اندکی استفاده می‌شود. کره‌ای ها همچنین ترجیح می‌دهند از میوه‌های تازه و سالم کشت داده شده در منزل استفاده کرده و اغلب خوردن آنها را به چیزهای شیرین و تهیه شده با قندهای مصنوعی همچون کیک، کلوچه، شیرینی و بستنی ترجیح می‌دهند.

قند و شکر استفاده شده در محصولاتی همچون سودا یا کیک‌های پخته شده صنعتی باعث ترشح انسولین می‌شوند که در ادامه باعث حبس آب و تورم بدن می‌شود. این امر تخریب کلاژن را به دنبال داشته و در نهایت باعث از دست رفتن خاصیت ارتجاعی پوست و به دنبال آن ایجاد چین و چروک می‌شود. کره‌ای ها نوشیدنی‌های مرسوم و آبمیوه‌های صنعتی را کنار گذاشته و به جای آنها به سراغ آب و آبمیوه طبیعی رفته‌اند. مثلاً در رستوران‌ها کسی در مورد نوشیدنی دلخواه شما سوال نمی‌کند؛ چرا که با هر نوع غذایی تنها آب و چایی سرو می‌شود و خبری از نوشیدنی‌های سبک آمریکایی نیست.

انواع چای

در این میان چای سبز یکی از نوشیدنی‌های مرسوم در کره است که به صورت روزانه مصرف می‌شود. نوشیدنی پرفایده حاوی آنتی اکسیدان‌ها فراوان که یکی دیگر از دلایل وضعیت شگفت انگیز پوست زنان کره است. به جز چای سبز نوعی دیگر از چای موسوم به «چای جو» نیز استفاده می‌شود که غنی از آنتی اکسیدان است. چای جنسینگ دیگر نوشیدنی مرسوم در کره است که از آن در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت پوستی استفاده می‌شود. جنسینگ هم حاوی آنتی اکسیدان‌ها است و مصرف آن در کره تاریخچه‌ای طولانی دارد. از جینسینگ در درمان انواع بیماری‌ها و نیز برای بالا بردن انرژی افراد ضعیف و ناتوان استفاده می‌شده است. غذاهای دریایی در کنار استفاده از کرم حلزون و جنسینگ همگی از عوامل مهم شفافیت و طراوت پوست زنان کره هستند.

مطلب مرتبط: ۷ نوع چای درمانگر گیاهی

جلبک و کیمچی

در میان خوراک‌های معروف کره نمی‌توان به سادگی از کنار سوپ جلبک و کیمچی عبور کرد. جلبک به صورت طبیعی حاوی ترکیبات ضد آماس است. از سوی دیگر حمام جلبک هم می‌تواند در تمیز شدن پوست از سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها مثمرثمر باشد. وقتی جلبک را روی پوست قرار می‌دهید، آبرسانی نیز به خوبی انجام می‌شود که این مسئله نیز حائز اهمیت است.

اما کیمچی یکی از خوراکی‌های محبوب کره‌ای است. انواع مختلف کیمچی به عنوان بخش اصلی یا در کنار صبحانه، ناهار و شام مصرف می‌شود. کیمچی نیز اثرات خوبی روی پوست داشته و در جلوگیری از ایجاد چین و چروک و رفع آکنه مفید است.

خدمات پوستی و لیزر

در کره استفاده از خدمات درمانی لیزر پوست خیلی مرسوم و محبوب است. یک درمان سریع که می‌تواند راه حلی برای هر نوع مشکل باشد؛ از بهبود رنگ پوست تا رفع آکنه و جای جوش، درمان اگزما، اثرات برجای مانده از زخم‌های قدیمی، اسکار و حتی پسوریازیس. تعدادی از بهترین متخصصان لیزر پوست در مراکز زیبایی سئول فعالیت داشته و به خانم‌هایی که به دنبال پوستی بدون لک هستند، خدمات ارائه می‌کنند. این مسئله نشان می‌دهد که آنها از مهارت و دانش کافی برای مراقبت پوستی برخوردارند.

شاید حین لیزر کمی بوی سوختگی احساس کنید، شاید تا چند روز نتوانید صورت‌تان را بشویید، اما در نهایت تمام لک‌ها و نقاط رنگی حاصل از آفتاب سوختگی ظرف دو هفته از روی پوست‌تان محو می‌شود. اگر مدتی در کره زندگی کنید، قطعاً با انواع تبلیغاتی مواجه خواهید شد که راه‌های گوناگون بهبود و درمان مشکلات پوستی را ممعرفی می‌کنند. این مسئله در کره به صورت یک وسواس فکری در آمده است و البته خدمت ارزانی هم نیست. اما زنان کره‌ای و حتی مردان برای زیبایی و دوام آن، این هزینه‌ها را به راحتی متقبل می‌شوند.

در نهایت پای صحبت یک کره‌ای می‌نشینیم تا عمده دلایل برخورداری زنان این کشور از پوستی صاف، درخشان و بی عیب و نقص را از او جویا شویم. نکاتی که شنیدن آنها خالی از لطف نیست:

  •  کره‌ای‌ها غذای سالم مصرف می‌کنند. رژیم غذایی آنها حاوی مقادیر کمی چربی و غذاهای سرخ شده یا محصولات غذایی صنعتی است. قیمت گوشت در کره به نسبت سایر اقلام بالا است؛ درنتیجه بخش قابل توجهی از رژیم غذایی مردم این کشور را سبزیجات، توفو و انواع غلات تشکیل می‌دهد. مردم کره عاشق خوردن سیر هستند. همچنین باید توجه داشت که تعرفه واردات محصولات کشاورزی خارجی بالا است؛ در نتیجه مردم این کشور ترجیح می‌دهند بیشتر از مواد غذایی محلی در تهیه خوراک‌های خود استفاده کنند. 
  • دیگر نکته مهم استفاده از محصولات مراقبت پوستی متعدد است. زنان کره دست کم برای مراقبت از پوست خود از دو پاک کننده متفاوت و ۲ الی ۴ لوسیون مراقبتی گوناگون استفاده می‌کنند. همچنین انواع ماسک و محصولات مراقبتی دیگر نیز در کنار آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین خاطر پوست آنها تا این اندازه مایه مباهات است.
  • در تمام طول سال مراجعه به متخصصان پوست انجام می‌شود. این متخصصان به وفور در دسترس هستند. مردم به سراغ افراد خبره رفته و از خدمات متنوع ارائه شده استفاده می‌کنند؛ به طوری که گاهی تنها برای چند آکنه ممکن است مراجعه کننده با یک پلاستیک پر از قرص و انواع کرم به خانه فرستاده شود.
  • استفاده مرتب از کرم ضد آفتاب حتی در روزهای ابری! کره‌ای‌ها معتقدند استفاده از ضد آفتاب باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست‌شان می‌شود. از سوی دیگر کرم‌های ضد آفتاب از بروز انواع سوختی و زخم‌های ناخوشایند و آکنه جلوگیری می‌کند. باید اذعان کرد که مردم کره همچون وبا، از نور خورشید گریزانند. اگر چیزی در دسترس نباشد با کیف و کتاب و پوشه از تابش خورشید به پوست صورت خود جلوگیری می‌کنند. از انواع کلاه و نقاب استفاده کرده و گاهی حتی تمام طول روز در خانه مانده و از نور دوری می‌کنند. همین مسئله باعث شده که تعدادی از مردم این کشور در معرض خطر کوری قرار بگیرند.
  • زنان کره معمولا دو ساعت زودتر از خواب بیدار می‌شوند تا وقت کافی برای آرایش چهره و رسیدگی به پوست و موی خود داشته باشند. فلسفه کرم‌های BB نخستین بار در کره شکل گرفت. کرمی که هم ضد آفتاب است، هم مرطوب کننده و هم در درمان مشکلات پوستی مفید است.
  • و در نهایت تمامی نکات فوق نه تنها در مورد خانم‌ها که حتی در مورد آقایان نیز صدق می‌کند و این حساسیت در میان همه مردمان این سرزمین وجود دارد.

امیدوارم مرور این نکات برای شما نیز مفید بوده باشد؛ نکاتی ساده که با رعایت آنها می‌توانید از پوستی به لطافت و زیبایی مردم کره لذت ببرید.