آیا می خواهید برای همیشه جوان بمانید؟ ما نمی‌دانیم که زمان چگونه متوقف می‌شود، اما می‌توانیم به شما کمک کنیم که دوربین‌ها و آینه‌ها را فریب دهید تا بینند‌ه‌ها تصور کنند شما جوان‌تر هستید. در اینجا چند نکته ضروری مورد نیاز شما برای مراقبت روزمره از پوست را بیان می‌کنیم.

شش نکته‌ای که در این آموزش به آنها می‌پردازیم، شامل موارد زیر است:

  • پاک‌کننده‌ها
  • لایه بردارها (محصولات آرایشی که برای زدودن سلول های مرده از سطح پوست طراحی شده‌اند)
  • سرم   
  • مرطوب‌کننده
  • کرم ضد آفتاب
  • مراقب از اعضای بدن

صورت خود را به طور ملایم با پاک کننده مخصوص شستشو دهید

پاکسازی پوست برای زدودن هر محصول مراقبت از پوست و محصول آرایشی که در طول روز استفاده کرده‌اید امری ضروری است. پاکسازی چیزهایی مانند: چربی‌های طبیعی پوست، آلودگی‌ها و باکتری‌هایی که جمع شده‌اند. این کار باعث می‌شود که محصولات مراقبت از پوست شما وارد پوستتان شده و به طور موثرتری عمل کنند.

کرم پاک کننده - 724press.com

شما باید از پاک کننده ملایم استفاده کنید تا پوست خود را حفظ کرده و آن را در برابر کم آبی و آلودگی مقاوم نگه‌دارید. پاک کننده‌هایی با pH بالا مانند صابون‌های طبیعی بسیار خشن هستند و می توانند پوست شما را در معرض تحریک و عفونت قرار دهند. پاک کننده‌های با pH کم، پوست شما را متعادل می‌سازند و در برابر میکروب ها مقاوم می‌کنند.

مطلب مرتبط: چرا باید آرایش صورت را پیش از خواب پاک کنیم؟

یکی دیگر از مواد شوینده صورت که باید از آن اجتناب کنید، سدیم لوریل سولفات بوده که بسیار مضر و خشن است. شما برای شستشو احتیاجی به موادهای پاک کننده فانتزی ندارید.

مواد تمیزکننده با یک بار استفاده بر پوست شما آنچنان تاثیری نخواهند داشت. تاثیرات این مواد پاک کننده از جمله سرم در مراحل بعدی بیشتر به چشم خواهد‌آمد.

آیا شما به یک تونر نیاز دارید؟

تونرها در گذشته به منظور بازگرداندن PH پایین پوست پس از استفاده از یک پاک‌کننده با PH بالا ساخته شده‌اند. اگر از یک پاک کننده با PH کم استفاده می‌کنید، دیگر نیازی نیست از تونر استفاده کنید. جلوگیری از آسیب در ابتدای امر بسیار بهتر از آن است که پس از آسیب به ترمیم آن بپردازید.

از یک لایه بردار شیمیایی یا فیزیکی استفاده کنید

همانطور که سن شما افزایش می‌یابد، سرعت ترمیم پوستتان کمتر می‌شود، سلول‌های مرده پوست به سرعت با سلول‌های تازه جایگزین نمی‌شوند؛ به این معنی که پوست شما شروع به خشک و ناهموار شدن می‌کند. لایه‌برداری یک راه حل عالی برای از بین بردن سلول های مرده در پوست شما است.

دو دسته اصلی از مواد لایه بردار وجود دارد: فیزیکی و شیمیایی. بهتر است از لایه‌بردارهای فیزیکی خشن که دارای عصاره شکر و پاک کننده‌های دارای میکرومهره هستند، اجتناب کنید؛ زیرا باعث خواهدشد که پوست شما مستعد حساسیت شود. برای برطرف شدن نیازهای پوستتان به جای پاک‌کننده‌های مضر از یک دستمال یا اسفنج نرم دارای زغال فعال استفاده کنید.

سنگ پا - 724press.com

 لایه‌بردارهای شیمیایی به تدریج  پیوستگی بین سلول‌های پوست را از بین می‌برند و اجازه می دهند تا آنها از هم جدا شوند. همچنین آنها مناسب هر پوستی در هر رده ی سنی هستند! بهترین لایه‌بردارها برای خشک شدن پوست آلفا هیدروکسی اسیدها، اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک هستند. شما می توانید این اسید‌ها را در تونرها، سرم‌ها و لایه‌بردارهای خانگی پیدا کنید.

نکته: AHA ها برای کاهش رنگدانه های ناهموار بسیار عالی هستند و همچنین به هیدرات کردن پوست شما نیز بسیار کمک می‌کنند. یکی که از بهترین محصول‌ها سرم Gylo-Luronic Acid است که از ترکیب اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک به دست می‌آید که دارای خواص بسیاری بوده و پوست شما را مرطوب می‌کند.

مطلب مرتبط: راز پوست صاف، درخشان و بی‌ عیب و نقص زنان کره ای چیست؟

سرم‌های ضدپیری خود را با دست ماساژ ندهید

سرم های ضد پیری - 724press.com

به طور کلی، سرم حاوی غلظت بالاتری از مواد تشکیل‌دهنده فعال نسبت به مرطوب‌کننده است. بهترین مواد ضد پیری برای مراقبت از پوست مشتقات ویتامین A به عنوان رتینوئید (رتینول، ترتینوئین و تاذراتین) و ویتامین C (اسید اسکوربیک و اسکوربیل فسفات منیزیم) شناخته می‌شوند و علاوه بر این که کلاژن پوستتان را افزایش می‌دهند همچنین به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کنند تا شما را از جذب کردن استرس بیولوژیکی و محیطی که باعث ایجاد پیری می شود مصون سازند.

مرطوب کردن، مرطوب کردن و مرطوب کردن

رفته رفته با افزایش سن چربی پوست کمتر می‌شود که این به معنی احتمال آکنه است و اینکه از این پس، پوست شما به راحتی خشک می‌شود. یکی از دلایل اصلی خطوط ریز و درشت بر روی پوست شما هیدراتاسیون ناکافی است. اما خوشبختانه با مرطوب‌کننده خوب و ساده قابل پیشگیری است!

وازلین - 724press.com

به دنبال یک مرطوب‌کننده که حاوی آبرسانی‌هایی مانند گلیسیرین و اسید هیالورونیک است باشید. مواد نرم کننده‌ای به نام وازلین و روغن معدنی در شب می‌تواند از تبخیر آب پوست شما جلوگیری کند، اما قبل از هر چیزی از این مطمئن شوید که پوست شما کامل از باکتری‌ها تمیز شده باشد تا از مداخله آنها جلوگیری شود.

مطلب مرتبط: این مواد غذایی از چروک پوست جلوگیری می کنند

همیشه از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید

حفاظت از پوست در مقابل خورشید یکی از راه‌های مطمئن برای جوان نگه‌ داشتن پوست شما تا حد ممکن است. خورشید دلیل بسیاری از کک و مک‌هایی است که روی پوست شما ایجاد می‌شود و باعث دسته‌ای از بیماریها به نام امراض پوستی خورشیدی می‌شود.

اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به وسیله عوامل زیر باعث پیری شود:

  • شکستن کلاژن و ایجاد اختلالات در الاستین، که منجر به چین و چروک پوست می‌شود.
  • باعث ایجاد تکه های رنگی ناهموار شود.

بنابراین از کرم ضد آفتاب نباید فقط برای ساحل استفاده کنید؛ بلکه باید از آن به طور روزانه استفاده داشته باشید. استفاده روزانه از یک کرم ضدآفتاب در طیف SPF 30 می‌تواند لک‌های پوست را که نشان دهنده پیری است را کاهش دهد و به احیای بافت پوست کمک نماید و آن را بهبود ‌بخشد. با توجه به مطالعه اخیر توسط "Trusted Source" کرم‌های ضد آفتاب توانسته‌اند تنها در سه ماه، چین و چروکها را تا ۲۰ درصد کاهش دهند. محققان معتقدند که این امر به این دلیل است که کرم‌های ضد آفتاب از تابش اشعه مخرب UV به صورت مداوم بر پوست جلوگیری می‌کنند. بنابراین می‌توانند قابلیت قدرتمند احیا کنندگی خود را به کارگیرند.

کرم ضد آفتاب - 724press.com

شما می‌توانید به روش‌های مختلف از پوست خود در مقابل خورشید محافظت کنید. از لباس‌های محافظ خورشید مانند پیراهن‌های آستین بلند، کلاه و عینک آفتابی استفاده کرده و در اوسط روز از قرار گرفتن در مقابل خورشید بگریزید. این کارها می‌تواند از آثار پیری و سرطان زا بودن اشعه UV بکاهد.

و لازم به گفتن نیست که شما نباید عمدا در مقابل خورشید قرار بگیرید؛ به جای آن اگر واقعاً به دنبال برنزه جلوه دادن بدن خود هستید می‌توانید از اسپری‌های برنزه کننده یا لوسیون‌ها استفاده کنید.

از پوست خود در برابر تروما محافظت کنید

یکی از دلایل چین و چروک ناشی از آسیب دیده‌گی پوست شماست و از آنجا که پوست‌های سالخورده شکننده‌تر هستند، بنابراین تروما می‌تواند اثرات بیشتری‌ روی‌ آنها داشته باشد. در حالی که شواهد زیادی در مورد تأثیر استفاده از محصولات مراقبت از پوست شما وجود ندارد، مطالعات نشان داده است که فشار دادن صورت روی بالش باعث تثبیت چروک‌هایی تحت عنوان چروک خواب خواهد شد.

بالش - 724press.com

هنگامی که صورت خود را می‌شویید یا از محصولات مراقب از پوست استفاده می‌کنید ممکن است احساس کنید که در بحث احتیاط و جلوگیری از سایش‌های شدید و کشیدگی‌های ناشی از حرکت دچار اشتباه شده‌اید.

به سایر قسمت‌های بدنتان نیز توجه کنید

جدا از چهره شما، قسمت‌هایی از بدن مانند گردن، قفسه سینه و دستان‌تان نیز سن شما را نمایان می‌کند. این قسمت‌های بدن را به هیچ عنوان نادیده نگیرید! همیشه با کرم‌های ضدآفتاب از آن ها محافظت کنید و اینگونه است که هیچ کس از سن واقعی شما با خبر نمی‌شود!