سرویس اجتماعی

۱۰ سایت آموزش آنلاین برای ارتقاء مهارت های ارتباطی

آموزش آنلاین

به گزارش ۷۲۴پرس و به نقل از Lifehack، اغلب ما تمایل داریم که در اندیشه‌های خود با گفتن این که مردم دیگر، احتمالاً با توانایی متولد شده‌اند یا والدینشان نیز احتمالاً همان مهارت‌های شگفت‌انگیز را داشته‌اند که به آنها نیز منتقل شده‌است، کمبود مهارت‌ها و توانایی‌های خود را توجیه کنیم. در حالیکه تبدیل شدن به یک فرد دارای توانایی ارتباطی عالی، به مرور زمان، با تجربه و پس از قرار گرفتن در یک سری موقعیت‌های سخت به دست می‌آید. هریک از ما صرفه‌نظر از موقعیت جغرافیایی که به آن تعلق داریم ممکن است با مشکلات مشابهی در طول زندگی‌مان برخورد کنیم که می‌توانند ما را به یک فرد دارای ارتباط خوب و یا بد تغییر دهد.

فقدان مهارت‌های ارتباطی یکی از بیشترین دلایل سوءتفاهم است و به ندرت دلیل آن مهارتهای زبانی و اشتباهات لفظی است؛ بلکه بیشتر به لحن صدا و واکنش ما به موقعیت‌های نامطلوبی بستگی دارد که دربرابر ما قرار می‌گیرد.

دانستن اینکه که در یک موقعیت چگونه واکنش نشان دهیم، به ما این اعتماد‌به‌نفس را می‌دهد که به یک فرد دارای ارتباطات خوب و حتی رهبر بدل شویم.

مطلب مرتبط: چگونه اعتماد به نفس در کار را افزایش دهیم؟

در این مقاله، ما به موقعیت‌های مختلفی که هر روز به وجود می‌آیند نگاه می‌اندازیم که ما را به عنوان یک فرد دارای ارتباطات خوب و یا بد تعریف می‌کند. در کنار هر شرایط، ما یک لینک به دوره / وب سایت قرار داده‌ایم تا شما بتوانید کمبودهای ارتباطی خود در این شرایط خاص را برطرف نمایید.

۱. اگر احساس می‌کنید که در یک زبان مهارت کافی ندارید، Duolingo را امتحان کنید

ممکن است بارها برای شما اتفاق بیافتد که مهارتتان در حرف زدن به زبان «الف» را به این دلیل که مردم اطراف شما در منزل و محل کار به زبان «ب» صحبت می‌کنند از دست بدهید. بنابراین هنگامی که می‌خواهید به زبان «الف» صحبت کنید به دلیل فقدان تمرین دچار اشتباه می‌شوید.

هیچ‌چیز نمی‌تواند آزار‌دهنده‌تر از این باشد که قادر نباشید آنچه در سر دارید را به عنوان کلمات بر زبان بیاورید.

راه‌حل چیست؟ چگونه بر این مشکل زبان خود فائق می‌شوید؟

در یک دوره زبان Duolingo ثبت‌ نام کنید.

سایت Duolingo

می‌دانیم به چه چیزی فکر می‌کنید. به اینکه چرا در یک دوره که زبان را از ابتدای جایی که در آن ایراد دارید به شما آموزش می‌دهد ثبت ‌نام کنید؟ درست است؟ به شما خواهیم گفت چرا!

به این دلیل که شما یک زبان را فراموش کرده‌اید و به مرور زمان اعتماد به نفستان در مهارتهای گفتاری را از دست‌داده‌اید. بنابراین ثبت‌نام در یک دوره برای یادگیری زبان از جایی که دچار مشکل شده‌اید به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس خود را مجدداً به دست آورید.

 مطلب مرتبط: چه کسی اعتماد به نفس ما را برداشت؟

۲. اگر قادر نیستید حوادث ناگوار را کنار بگذارید و آنها در حال نابود‌کردن اعتماد به نفس شما هستند، دوره Coursera EQ را امتحان کنید

چند بار برای شما اتفاق افتاده است که پس از بحث و اختلاف نظر با کسی دیگر نتوانید با اعتماد به نفس سابق با او صحبت کنید؟ این موضوع در سخنان، لحن و به سادگی در چگونگی حرف زدنتان و حتی رفتاری که در مقابل آنها دارید دیده می‌شود. این عمل ناشی از ضریب هوش هیجانی پایین است. هوش هیجانی بخشی از شخصیت است که به ایجاد آگاهی در مردم و به کنترل درآوردن احساسات آنها و سپس تنظیم کردن آنها به نحوی که بتوانند روابط بین فردی را دلسوزانه‌تر مدیریت کنند، اختصاص دارد. هوش هیجانی در نهایت به شما کمک می‌کند که از مسائل کوچک و آزار دهنده عبور کنید.

راه حل چیست؟ «دوره Coursera در رهبری الهام بخش از طریق هوش هیجانی». این دوره به شما در مورد امید، دلسوزی و ذهنیتی که در مبارزه با استرس و ایجاد روابط بهتر در محل کار کمک می‌کند، می‌آموزد.

دوره Coursera EQ

۳. اگر مهارت‌هایتان باعث شده که شما در انبوه مردم پنهان شوید، مهارت‌های کاری‌تان را در Udemy ارتقاء دهید

صرف‌نظر از مشخصات شغلی که در آن قرار دارید، یک چیز وجود دارد و آن میزان مهارت‌هایی است که شما برای انجام دادن شغل الف باید داشته باشید و اغلب نیز با مهارت‌های مورد نیاز شغل که درنهایت باعث رسیدن سازمان به هدفش می‌شود نسبت عکس دارد.

مشکل زمانی رخ می‌دهد که یک عضو جدید که دارای مجموعه مهارت پیشرفته‌تری در مقایسه با شما است به تیم شما می‌پیوندد، یا زمانی که رئیس شما متوجه می شود که مجموعه مهارت او، کار را به طرف سودآوری بهتری که تا به امروز از دست رفته است پیش خواهد برد؛ این موضوع در نهایت بر اعتماد به نفس شما و مهارت ارتباطی شما تاثیر قرار خواهد گذاشت.

روشی دیگر برای نگاه به موضوع کمبود مجموعه مهارت این است که شما در غیاب یک نفر هیچ‌ چیزی برای گفتن درمورد آینده‌تان به تیم مدیریت خود نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: نگرش قله‌ ها و دره ها، راهکار رسیدن به موفقیت و آرامش

حال چه کاری باید انجام دهید؟ شما باید مجموعه مهارت‌های خود را ارتقا دهید. وبسایت‌هایی مانند Udemy وجود دارد که به شما کمک می‌کند مهارت شغلی خود را به سطح دیگری ارتقا دهید.

سایت udemy

۴. اگر ایمیل و برچسب‌های اسکایپ در حال نابود کردن اعتماد به نفس شما هستند، از این ابزار آنلاین استفاده کنید

اگر تبدیل شدن به یک متخصص برقراری ارتباط همچون صعود به قله اورست باشد، تبدیل شدن به یک سخنور خوب یک اردوگاه پایه و تکمیل کردن مهارت ارتباطی نوشتاری شما همچون کوه دیگری است که باید همزمان با هم از آنها صعود کرد.

هنگامی که ما در مورد روابط در یک محل کار صحبت می کنیم، مواردی که مهارت‌های شفاهی شما را به چالش می‌کشند، بسیار کمتر از مواردی است که باید از طریق حالت ارتباط رسمی، ایمیل‌ها و پیام‌های مختصری را ارسال کنید.

اگرچه ممکن است مهارتهای ارتباطی شفاهی شما بسیار کمتر اهمیت داشته باشد؛ اما اگر منتظر بمانید تا موضوعی غیرقابل توضیح را بنویسید یا حتی بدتر، سه کلمه معما‌گونه در موضوع، این فرض را به وجود خواهد آورد که گیرنده به باز کردن ایمیل شما اغوا خواهد شد! که هر دو مورد ممکن است به اشتباهات فاحش بیانجامد.

پس چه باید کرد؟

هیچ وبسایتی نمیتواند نوشتن را به شما یاد دهد اما وب‌سایت‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما در مورد نحوه نوشتن بهتر و عیب‌یابی خطاها آموزش‌ دهند.

پس ما لیستی از ابزارهایی که به بهبود مهارت‌های نوشتاری در تجارت کمک می‌کند، را معرفی می‌کنیم.

۵. اگر ارائه مطالب در قالب نرم‌افزار PowerPoint در جلسات به شما تحرک می بخشد، در دوره ارائه Udemy ثبت‌نام کنید

زمانی در زندگی هر کارمند فرا خواهد رسید، که مجبور می‌شود در مرکز یک اتاق بایستد و به مشتریان خود خدمات ارائه دهد. اگر این مورد برای شما اتفاق نیافتاده است، با گذر زمان اتفاق خواهد افتاد.

چیز عجیبی نیست اگر دقایقی قبل از اینکه به جایگاه ایراد سخنرانی‌تان برسید بدترین سناریوهای ممکن از ذهنتان عبور کند. موارد زیادی هستند که ممکن است اشتباه از آب درآیند. ممکن است شما در حین سخنرانی تپق بزنید؛ ممکن است چیزی را به اشتباه بیان کنید؛ ممکن است شخصی از شما سوالی بپرسد که برای آن جوابی نداشته باشید یا ممکن است مخاطب از کسل‌کننده بودن ارائه شما خمیازه بکشد.

احتمال وقوع اشتباهات زیاد است؛ اما این واقعیت باقی می‌ماند که با مقدار تمرین مناسب، ممکن است شما با هیچ یک از چالش‌های ارائه مطالبتان مواجه نشوید.

در یک روز شلوغ کاری، برای مردم یک امر عادی است که تصور کنند وقت کافی برای انجام دادن همه کارهایشان و ارائه یک PowerPoint مسحور‌کننده ندارند.

دوره Udemy تحت عنوان ارائه‌های PowerPoint: به نمایش گذاشتن یک ارائه شاداب، فقط برای کسانی که در دفتر کار مشغول به کار هستند، طراحی شده است. این دوره گام‌های عملی را به ارائه‌دهندگان پیشنهاد می‌دهد؛ از جمله آماده کردن، حفظ‌کردن و به نمایش گذاشتن ارائه‌ای که مخاطبان را کسل نمی‌کند.

۶. درصورتی که شما یک مشتری عصبانی را پشت خط تلفن دارید و چیزی برای گفتن ندارید، دوره Lynda را در رابطه با نحوه برخورد با مشتریان امتحان کنید

هرکسی از شما که در بخش فروش فعال بوده یا یک دکتر یا وکیل است -اساساً هرکسی که تا به حال با یک مشتری عصبانی / ناراضی برخورد کرده ‌است که مسائل آن مورد توجه قرار نگرفته است- شامل این موضوع می‌شود.

موقعیت‌های نامطلوب بسیاری وجود دارد که می‌تواند زمانی رخ دهد که شما در کسب‌و‌‌کاری با مشتری یا فروشنده یا با کسی که می‌تواند در کسب‌وکار شما تاثیر می گذارد کار می‌کنید در حالی که مخاطب شما پیش رویتان قرار ندارد.

گاهی عدم توانایی شما در برخورد مناسب با یک مشتری عصبانی می‌تواند منجر به بروز سوء‌تفاهم و بدتر شدن شرایط شود. شما باید خود را به نحوی آماده کنید که صحبت‌ها و رفتارتان به یک روش مشخص باعث عصبانی‌تر شدن مشتری نشود.

یادگیری یک رویکرد پیشگیرانه و قرار دادن خود در موقعیت‌های مختلفی که ممکن است پدیدار شود، می‌تواند کمک کننده باشد. دوره‌ای که توسط Lynda.com پیشنهاد می‌شود، می‌تواند شما را بسیار آسانتر برای این شرایط آماده می‌کند.

Lynda.com، که با سایت LinkedIn در ارتباط است، یک دوره در رابطه با کار با مشتریان دشوار ارائه کرده است تا به شما کمک کند که بینشی درست در آنچه که می‌تواند در این شرایط انجام شود، بدست آورید.

 دوره کار با مشتریان دشوار سایت لیندا

۷. هنگامی که از موقعیت‌ها اجتناب می‌کنید، در واقع اجازه می‌دهید که کشمکش‌ها بیشتر شوند، بنابراین باید سعی‌ کنید ارتباط برقرار کنید

وقتی شما به عنوان بخشی از یک تیم بزرگ کار می کنید یا اینکه هرکسی در تیم شما مهارت‌های مشابهی را همچون شما به اشتراک می‌گذارد، احتمال بروز تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

مهم نیست که ما به عنوان بخشی از یک تیم، چقدر سعی کنیم اختلافات را نادیده بگیریم؛ زمان‌هایی وجود دارد که اختلاف بین دو نفر یا درون یک تیم به سطحی می‌رسد که به مناقشه منجر می‌شود.

یک چیز را باید برایتان روشن کنیم اینکه؛ اختلاف نظرها اتفاق خواهند افتاد، مهم نیست شما چقدر تلاش می‌کنید تا از آنها جلوگیری کنید؛ بنابراین شما باید شرایط را تحت کنترل خود بگیرید و سعی کنید آن را به نحوی مدیریت کنید که اختیار امورات از دستتان خارج نشود و روی بهره‌وری شما تاثیر نگذارد.

مطلب مرتبط: چگونه از شدت خجالت نمیریم؟

در اینجا به شما دوره‌ای را معرفی می‌کنیم که در مورد مدیریت اختلافات به وسیله‌ی ارتباطات است. گذراندن این دوره، درصورتی که آینده خود را در شرف یک مناقشه می‌بینید، به کمک شما خواهد آمد.

 دوره مدیریت اختلافات به وسیله‌ی ارتباطات

۸.اگر به سختی با برهم خوردن معاملاتی که به نفعتان است روبه‌رو هستید. دورهImpact Factory را امتحان کنید

در حرفه‌تان، مواردی وجود دارد که در آن شما باید با افرادی که به شما علاقه‌مند هستند، به توافق برسید. بحث می‌تواند هر زمانی بین تیم‌های داخلی شما یا فروشندگان شما یا حتی مشتریان شما به وجود آید.

سناریوی ایده‌آلی که در آن شما و شخص دیگری به بهترین توافق برسید عموماً نادر است. در اغلب موارد، هر دو به طور متقابل ناچاراً به نقطه‌ای می‌روید که در آن هیچکدام مصالحه نمی‌کنید.

به موقعی برسید که در آن شما سهم عادلانه خود را دریافت کرده باشید و طرف مقابلتان نیز به دلیل استفاده شما از کلمات ثقیل که او در کتاب‌هایش نخوانده متضرر نشود. 

تمرین کردن مهارت مذاکره خوب یکی از قابلیت‌هایی است که نه تنها در حرفه کاری‌تان بلکه در زندگی روزمره شما کارایی دارد. هنگامی که شما ارتباط میان محور مذاکرات را مدیریت می‌کنید، خواهید دید که با اعتماد به نفس بسیار بیشتری در فضای اداری صحبت می‌کنید.

برای کمک کردن به شما در این مورد نیز ثبت نام در دوره مذاکره Impact Factory را پیشنهاد می‌کنیم. ساختار دوره طوری طراحی شده است تا مهارت‌های لازم را آموزش دهد که شما را به روشی که برای  رسیدن به هدفتان متناسب‌سازی شده است آماده مذاکره کند.

۹. اگر مشکلی در برگزاری جلسات پربار دارید، دوره جلسات پربار Udemy را امتحان کنید

برگزاری جلسات نوعی هنر است. هر کسی نمی‌تواند جلسه را سازمان‌دهی کند و تیم را طوری فراهم کند که بازخورد مناسب را دریافت کند.

در اینجا تعدادی از عواملی که بر نتیجه یک جلسه تأثیر می گذارند را نام می‌بریم: زمان و مکان نشست، دستور کار، شرکت کنندگان و غیره. به عنوان کسی که جلسه را اداره می‌کند؛ حتی اندکی از بی‌علاقگی می‌تواند اعتماد به نفس شما را برهم بزند و شما را به سمتی ببرد که احتمال اشتباه‌‌کردنتان در برقراری ارتباط رودرو بیشتر شود.

آنچه در چنین وضعیت مشابهی می‌تواند کمک کننده باشد دوره‌‌ای است که به شما مراحل دقیق را آموزش خواهد داد که برگزاری یک جلسه پربار را تضمین می‌کند.

دوره‌ای که قطعاً به شما در این زمینه کمک خواهد کرد دوره مدیریت جلسه Udemy، تحت عنوان «چگونه می‌توان جلسات پرباری را هدایت و رهبری کرد؟» است. این دوره به گونه‌ای سازمان‌‌یافته است که به شما این بینش را می‌دهد که جلسه‌ای کسل‌کننده را به جلسه‌ای پربار تبدیل کنید.

 چگونه می‌توان جلسات پرباری را هدایت و رهبری کرد؟

۱۰. اگر در برقراری ارتباط حالت بدنتان با کلماتی که ادا می‌کنید هماهنگی ندارد، در یک دوره ارتباطی Alison شرکت کنید

هر گونه صحبتی در مورد روابط بدون اشاره به ارتباط غیر کلامی یا زبان بدن شما ناقص خواهد بود. گفته می‌شود که عمل‌ها با صدایی بلندتر از کلمات حرف می‌زنند و در بسیاری جهات، به ویژه در محیط رقابتی مانند فضای اداری، واقعیت را نشان می‌دهند.

چیزهای زیادی وجود دارد که مردم از شما درمی‌یابند و شما نیز از رفتارهای مردم مانند نشستن، برخاستن، خندیدن، دست تکان دادن و حتی نگاه کردنشان به شما، مواردی را درمی‌یابید.

از یک طرف نباید بیش از حد رفتاری دوستانه داشته باشید تا دیگران شما را جدی نگیرند و از طرفی دیگر نباید تن صدایتان را بیش از حد بلند نگه‌دارید که شما را ستیزه‌جو بپندارند.

بارها اتفاق می‌افتد که شما درگیر این جمله کلاسیک می‌شوید که «منظور من این نیست!» و بیشتر مواقع علت آن عدم هماهنگی زبان بدنمان با چیزی است که در حال گفتن آن هستیم. موردی که اگر به آن دقت نشود می‌تواند روابط شخصی‌مان رو طوری تحت‌تاثیر قرار دهد که حتی تصورش را هم نمی‌کنیم.

راه حل این عدم هماهنگی بین آنچه که شما می‌گویید با آنچه زبان بدن شما نشان می‌دهد چیزی است که در صورت امکان باید در ابتدای حرفه‌کاریتان اصلاح شود.

مطلب مرتبط: ۱۱ زبان بدن اشتباهی که باید آن‌ها را ترک کنید

دوره‌های زیادی در مورد ارتقاء مهارت‌های غیرکلامی در اینترنت وجود دارد. یکی از دوره‌هایی که می‌تواند بهترین نتیجه را برای شما رقم بزند، در سایت Alison.com وجود دارد. این دوره درمورد مهارت‌های ارتباطی شامل ادراک و مهارت‌های غیرکلامی است.

سخن آخر اینکه، ارتقاء مهارت‌های ارتباطی چه مهارت‌های کلامی یا غیرکلامی می‌تواند به شما این توانایی را بدهد که در عرصه کار و روابط اجتماعی خود با اعتماد‌به‌نفس بیشتری عمل کرده و کمتر دچار سوءتفاهم و اشتباهات غیرقابل جبران شوید. امیدواریم از موارد مطرح شده در این مقاله استفاده کافی را برده باشید. با 724پرس همراه باشید.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید