این روزها که در حال سپری کردن ماه رمضان هستیم، تهیه خوراک‌های مقوی و سیرکننده حائز اهمیت است. در کنار خوراک‌های معمول گاهی بد نیست تنوعی به سفره‌های افطاری و سحر داده و دستورهای تهیه جدید را هم امتحان کنیم. در این مجال طرز تهیه یک خوراکی ساده را انتخاب کردیم که از سیب زمینی و پنیر تهیه شده و به خصوص باب طبع کودکان است. در مرور این خوراکی لذیذ با ۷۲۴پرس همراه باشید.

 میان وعده‌های سبک در هر زمانی دلچسب و دوست داشتنی هستند، در این میان به ویژه کودکان علاقه‌ای خاص به میان وعده‌های خوش آب و رنگ دارند. در روزهای ماه رمضان که میزان وعده‌های غذایی کاهش پیدا می‌کند، استفاده از میان وعده سبک اما سیرکننده می‌تواند انتخابی ایده آل باشد. از این میان وعده‌های حتی می‌توانید برای وعده سحری نیز استفاده کنید که تهیه‌اش آسان و خوردنش راحت است.

مقاله مرتبط: طرز تهیه سوپ مراکشی

می‌توانید مواد لازم را از قبل تهیه کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را گرم سرو کرده و از خوردنش در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. اما ببینیم برای تهیه این خوراکی خوشمزه به چه چیزهایی نیاز داریم.

مواد لازم:

  • یک عدد سیب زمینی 
  • چند تکه پنیر موزارلا
  • ۳ عدد هویج
  • یک عدد پیاز
  • ۲ حبه سیر
  • ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • نمک و فلفل به میزان لازم

مقاله مرتبط: طرز تهیه رول تخم مرغی شاهی ویژه ماه رمضان

طرز تهیه:

در ابتدا سیب زمینی و هویج را پوست کنده و خرد می‌کنیم. پیاز را هم نگینی خرد کنید. تکه های پنیر را به اندازه دلخواه برش بزنید. اکنون سیب زمینی و هویج را داخل یک قابلمه ریخته و به میزانی آب اضافه کنید تا روی سیب زمینی‌ها را بگیرد. در این مرحله نمک و در صورت تمایل فلفل را نیز اضافه کنید. اکنون درب قابلمه را گذاشته و آن را روی حرارت متوسط برای ۳۰ دقیقه، یا تا زمانی که سیب زمینی و هویج نرم شود، به خوبی بپزید.

در این مرحله پیازهای خرد شده را داخل یک ماهیتابه ریخته و با روغن زیتون تفت دهید تا طلایی رنگ شود. حبه‌های سیر را نیز به آن اضافه کنید و آنها را با هم برای چند دقیقه دیگر تفت دهید.

هویج و سیب زمینی‌های پخته شده را داخل یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس پیاز، سیب زمینی و هویج ها را با هم به خوبی مخلوط کرده و له کنید تا مایه‌ای نرم و یک دست ایجاد شود. اکنون تکه‌ای پنیر برداشته و اطراف آن را به خوبی با این مخلوط پوشش دهید.

مقاله مرتبط: با طرز تهیه‌ حلوای شطرنجی آشنا شوید

بعد از آماده شدن تمام تکه‌های پنیر آنها را داخل روغن زیاد با دمای بالا برای ۳ الی ۵ دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود. سپس آنها را روی دستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود و سپس گرم سرو کنید. می‌توانید در کنار سیب زمینی از سس کچاپ یا هر سس دلخواه دیگر استفاده کنید.

در صورت تمایل می توانید با فرو کردن یک سیخ چوبی داخل پنیر کار سرخ کردن را آسان‌تر کنید. همچنین می‌توانید قبل از سرخ کردن، پنیرهای روکش شده را داخل آرد سفید، تخم مرغ و آرد سوخاری بزنید تا طعم و ظاهر دلفریب‌تری پیدا کنند.

نکات:

  • فراموش نکنید که سیب زمینی در کاهش وزن و نیز کاهش فشار خون تأثیر گذار است. همچنین سیب زمینی سلول‌های مغزی و سیستم عصبی را به خوبی پشتیبانی می‌کند و در عین حال می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری کند.

ارزش غذایی:

  • این میان وعده حاوی ۱۲۷ کالری است. سیب زمینی دارای مقادیر بالایی ویتامین A و ویتامین C است.

امیدوارم از همراهی با ما و مرور این طرز تهیه آسان نیز لذت برده باشید.