ماه رمضان فرصتی مناسب برای تجربه دستورهای آشپزی سایر ملل است، به خصوص آنهایی که ماه رمضان را روزه گرفته و همچون بسیاری دیگر از مسلمانان به فکر تهیه و تدارک سفره‌های رنگین سحر و افطاری هستند. به همین خاطر این بار سری به کشور همسایه‌مان افغانستان زده و طرز تهیه یک خوراکی لذیذ افغان‌ها را مرور می‌کنیم. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

آموزش پخت سحری و افطاری ساده و خوشمزه به سبک مردم افغانستان

مسلمانان در کشورهای مختلف جهان این روزها در حال برگزاری آیین ماه رمضان هستند. پهن کردن سفره‌های سحری و افطار چه برای اعضای خانواده و چه مهمانان روزه‌دار بخشی از این مراسم است.

چه بهتر که در کنار امتحان کردن خوراک‌های لذیذ ایرانی، گاهی مهمانی‌های افطاری خود را با غذاهایی از فرهنگ‌های دیگر برگزار کنیم. خوراکی امروز ما غذایی از کشور همسایه افغانستان است که طرز تهیه آن بسیار ساده و کم هزینه و طعم آن لذیذ و به یادماندنی است.

 مقاله مرتبط: طرز تهیه یک تارت خوشمزه با خرما

مواد لازم:

  • ۴ عدد بادمجان متوسط
  • ۳ قاشق غذاخوری شیر
  • مقداری پیاز سرخ شده
  • ۲ حبه سیر
  • نمک و فلفل
  • ۱/۲ پیمانه ماست
  • در صورت تمایل مقداری پودر گل میخک

مقاله مرتبط: چگونه ماقوت درست کنیم؟

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را به صورت حلقه حلقه برش می‌زنیم. می‌توانید آنها را پوست گرفته یا با پوست آماده کنید. در ادامه حقله‌های بادمجان را سرخ کنید تا رنگ آنها طلایی مایل به قهوه‌ای شود. بادمجان‌های سرخ شده را روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی‌شان گرفته شود، سپس آنها را روی سینی فر بچینید و کمی نمک و فلفل بزنید. همچنین در صورت علاقه می‌توانید مقداری عصاره مرغ نیز روی‌ آنها بپاشید. بادمجان‌ها را داخل فر قرار داده و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۵ الی بیست دقیقه بپزید. سپس آنها را از فر خارج کرده و کنار بگذارید.

مقاله مرتبط: ۳ دسر خوشمزه برای سفره های افطار

در ظرف دیگری ماست، شیر و دو حبه سیر رنده شده را مخلوط کرده و مایه حاصل را روی بادمجان‌ها ریخته و پخش کنید. در نهایت می‌توانید این خوراکی را با مقداری پیاز سرخ شده سرو کنید. فراموش نکنید این خوراکی باید به صورت گرم سرو شود. همچنین در صورت تمایل می‌توانید این خوراکی ساده را در کنار هر نوعی سبزی یا دورچین مد نظرتان آماده کنید.

ارزش غذایی:

این خوراک دارای ۳۷۳ کالری انرژی، ۴.۸۰ گرم پروتئین، ۱۷ گرم کربوهیدرات و ۳۳ گرم چربی است.

امیدوارم این خوراکی ساده را تهیه کرده و از طعم آن لذت ببرید.