همان‌طور که می‌دانید برای آماده کردن و پخت بسیاری از کیک‌ها نیاز به صرف زمان زیادی است؛ اما در صورتی که طرفدار پر و پا قرص شیرینی باشیر راه‌های آسان‌تری برای لذت بردن از دنیای شیرین‌ها وجود دارد. اگر قصد داشته باشید با کمترین مواد اولیه و در کوتاه‌ترین زمان یک کیک خوش‌مزه با طعم بیسکوییت تهیه کنید با ما در این مقاله همراه باشید.

بیسکوئیت‌ نه تنها به تنهایی خوش‌طعم و شیرین کننده‌ی کام ما در هر لحظه‌ای است، بلکه گاهی برای کارهای بزرگ‌تر یک مادّه‌ی کمک کننده به شمار می‌آید. تهیه‌ی توپک‌های شکلاتی، یک مدل خمیر چیز کیک و بعضی کیک‌های یخچالی از جمله همین استفاده‌های بهینه از بیسکوئیت هستند.

به علاوه بیسکوئیت ساده و یا شکلاتی دست ما را برای انتخاب یک محصول متنوع باز می‌گذارد. کیک بیسکوئیتی که امروز به دو مدل طرز تهیه برای آن اشاره می‌کنیم یک کیک ساده است که به راحتی با مخلوط کردن مواد اولیه و ریختن آن‌ها در یک لیوان سرامیکی یا ماگ و قرار دادن در مایکروویو انجام می‌شود. پس اگر در منزل فر ندارید یا دوست دارید دستور تهیه‌هایی را در مایکروویو امتحان کنید از این کیک بیسکوئیتی غافل نشوید.

مقاله مرتبط: طرز تهیه بیسکویت ساده در منزل

مواد لازم برای تهیه‌ی ۵ عدد کیک بیسکوئیتی:

  • ۱۸ عدد بیسکوئیت کرمدار شکلاتی، در حدود ۲۰۰ گرم
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • ۱ پیمانه شیر معادل ۲۴۰ میلی‌لیتر
  • بستنی وانیلی به میزان لازم

طرز تهیه‌ی کیک بیسکوئیتی شکلاتی در مایکروویو:

داخل یک کاسه‌ی بزرگ یا لیوان سرامیکی مناسب برای استفاده در مایکروویو را چرب کنید. برای این‌کار می‌توانید یا از روغن گیاهی استفاده کنید یا اسپری روغن جداکننده‌ی شیرینی‌پزی- قابل خرید از لوازم قنادی‌ فروشی‌ها- را به کار بگیرید. اگر کاسه یا ماگ بزرگ در اختیار نداشتید می‌توانید از دو کاسه یا ماگ هم اندازه اما کوچک‌تر استفاده کنید. از آنجا که کیک در داخل مایکرو پف می‌کند ظرف مورد استفاده حتماً باید دارای حجم کافی باشد.

برای تهیه‌ی کیک بیسکوئیتی به این روش باید بیسکوئیت‌ها را به قطعات بسیار کوچک یعنی به اندازه‌ای در حدود ۶ میلی‌متر خرد کنید. می‌توانید یا آن‌ها را در یک کیسه‌ی زیپ‌دار بریزید و با کمک ضربه‌های وردنه خرد کنید و یا این که کل بیسکوئیت‌ها را در دستگاه غذاساز بریزید و آن‌ها را به اندازه‌ی مطلوب خرد کنید.

حالا بیسکوئیت‌های خرد شده و بیکینگ پودر را در یک کاسه‌ی مناسب مخلوط کنید و بعد شیر را اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مواد یکنواخت شده و به خورد هم بروند.

مقاله مرتبط: طرز تهیه خمیر شیرینی فرانسوی

از خمیری که به این ترتیب آماده شد در ماگ یا کاسه‌ی چرب شده بریزید. دقت کنید که فقط نیمی از ظرف پر بشود. ظرف را درست در وسط صفحه‌ی چرخان مایکرو قرار بدهید و مایکروویو را با درجه‌ی بالا روشن کنید. زمان کافی برای پخت کیک‌های بیسکوئیتی یک دقیقه و ۴۵ ثانیه است؛ اما در طول این زمان به حجم کیک در داخل مایکرو نگاه کنید و نگذارید بیش از اندازه پف کند. البته اگر ظرف را تا نیمه پر کرده باشید مشکلی از این حیث نخواهید داشت. دقت داشته باشید که اگر به جای یک ماگ بزرگ از دو ماگ کوچکتر استفاده کردید زمان پخت دو دقیقه خواهد بود.

زمانی که کیک‌ها پخت آن‌ها را از داخل مایکرو بیرون آورده و بگذارید ده دقیقه خنک شوند. وقتی خوب خنک شدند با کمک یک اسکوپ یا قاشق بستنی دو توپک بستنی وانیلی روی کیک‌ها قرار بدهید. می‌توانید از دیگر روکش‌ها هم استفاده کنید و در آخر کمی بیسکوئیت خرد شده روی آن بپاشید.

این شیوه را زمانی استفاده کنید که بلافاصله قصد مصرف کیک‌ها را داشته باشید.

مقاله مرتبط: طرز تهیه کرپ ساده اما خوشمزه

مواد لازم برای تهیه‌ی دو عدد کیک بیسکوئیتی کِرِمی در مایکروویو:

  • ۵ و ۱/۲  قاشق چای‌خوری آرد معادل ۸۲.۵ گرم
  • ۴ قاشق غذاخوری شکر معادل ۶۰ گرم
  • ۱/۸ قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۳ قاشق غذاخوری شیر معادل ۴۴ میلی‌لیتر
  • ۳ قاشق غذاخوری روغن گیاهی معادل ۴۴ میلی‌لیتر
  • ۱ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل
  • ۴ عدد بیسکوئیت کرمدار شکلاتی معادل ۴۴ گرم

طرز تهیه‌ی کیک بیسکوئیتی کرمی:

با مواد اولیه‌ی ذکر شده برای این دستور یک دقیقه‌ای، دو عدد کیک می‌توانید درست کنید پس اگر یک عدد کیک برای شما کافی بود از نیمی از این مواد استفاده کنید.

آرد، شکر و بیکینگ پودر را در یک کاسه خوب با هم مخلوط کنید. سپس یک عدد تخم مرغ، شیر، روغن گیاهی و عصاره‌ی وانیل را به مواد خشک اضافه کرده و تا زمانی‌ که خمیری نرم و یک‌دست به دست بیاید مواد را هم بزنید.

در این مرحله چهار عدد بیسکوئیت شکلاتی معادل ۴۴ گرم را درون خمیر بیندازید و با کمک یک قاشق یا لیسک بیسکوئیت را در خمیر خرد کرده و تا جای ممکن در مایه‌ی کیک حل کنید. اگر خواستید کیک پرمایه‌تری داشته باشید می‌توانید از بیسکوئیت بیشتری استفاده کنید.

مقاله مرتبط: طرز تهیه‌ چیز کیک

دو کاسه یا ماگ قابل استفاده در ماکرو را آماده کنید و مواد را به نسبت مساوی در آن‌ها بریزید؛ البته تا جایی که نیمی از ظرف‌ها را پر کند.

حال دو ظرف را در مایکرو قرار دهد و بگذارید کیک‌ها با بالاترین توان مایکرو برای یک دقیقه بپزند. بعد از گذشت این زمان یک خلال دندان در وسط آن‌ها فرو کنید اگر چیزی به آن نچسبید کیک آماده است. اگر چیزی به خلال دندان چسبیده بود برای بیست ثانیه‌ی دیگر بگذارید بپزند. دقت کنید که پخت بیش از اندازه باعث لاستیکی شدن کیک‌ها می‌شود.

قبل از خوردن کردن کیک‌های بیسکوئیتی ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خوب خنک شوند. می‌توانید روی این کیک‌ها هم بستنی وانیلی قرار دهید و از بافت کیک نهایت لذت را ببرید. نوش جان