سرویس اجتماعی

بهترین تمرین‌های ورزشی صبحگاهی

بهترین تمرین‌های ورزشی صبحگاهی

چگونه سلامتی خود را با تمرینات صبحگاهی تضمین کنید

بیشتر مردم هنگام صبح و زمانی که از رخت‌خواب برمی‌خیزند با سستی و بی‌حالی یا سفتی و خشکی عضلات بدن‌شان مواجه می‌شوند. اگر این حالت برای شما نیز پیش آمده و اکنون قصد ایجاد یک تحول برای این وضعیت را دارید با انجام چند تمرین ساده و کشش عضلات، ضربان قلب‌تان را بالا می‌برید و در نتیجه با آزادسازی انرژی در بدن‌تان متوجه‌ی یک حس و حال خوب و شادابی و نشاط روحی در طول روز خواهید شد. در ادامه به چند گزینه برای تمرین در صبح‌گاه اشاره می‌شود که می‌توانید یک یا ترکیبی از چند حرکت را انتخاب کنید و بنا به هدف و خواسته‌تان صبح‌ها انجام دهید.

مقاله مرتبط: ۱۲ حرکت یوگا برای درمان درد گردن

پیاده‌روی

پیاده‌روی، این تمرین ورزشی طبیعی، ساده و کهن به دلایل بی‌شماری سودمند است. میزان اندک برخورد فیزیکی و ضربات در این ورزش، باعث کمترین میزان خطر و آسیب‌دیدگی در فرد شده و به همین دلیل با به حرکت درآوردن عضلاتِ قوی و بزرگ بدن باعث انجام ترکیبی از حرکات کششی و هوازی می‌شود. بر طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه، انجام هر روزه‌ی پیاده‌روی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و مسبب تحریک تولید سلول‎‌های جدید و آنتی‌بادی‌ها می‌شود. به علاوه پیاده‌روی را در هر زمان و هر مکانی می‌توان انجام داد.

برای یک تمرین تعادلی خوب که بتوانید هر روز انجام بدهید نگه‌داشتن یک جفت وزنه‌ی سبک یا استفاده از وزنه برای پاها را همراه کنید و با یک ریتم نسبتاً تند برای دست کم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

یوگای صبح‌گاهی

روزتان را با چند دقیقه انجام حرکات یوگا آغاز کنید و تعادل و انعطاف را در بدن‌تان ایجاد کنید. بر طبق تحقیقاتی که توسط مؤسسات راهنمای سلامت انجام گرفته یوگا میزان تنش و استرس را کاهش داده و در حالی‌که روی قدرت عضلات کار می‌کند روح و روان را آرام و رها از اضطراب می‌کند. از آنجایی که اکثر اوقات عضلات در هنگام صبح سفت و خشک هستند انجام تمرین‌های معمول یوگا به اندازه‌ی کافی بدن را گرم کرده و برای شروع تمرین‌های هوازی مثل ایروبیک یا حتی فعالیت‌های جدی‌تر آماده می‌کند.

اگر پیش‌زمینه‌ای از نحوه‌ی انجام حرکات یوگا ندارید بهتر است برای مدتی تحت نظر یک مربی حرفه‌ای یوگا را آموزش ببینید تا ایرادهای شما مرتفع شود. بعد از آن می‌توانید با کمک ابزارهای کمک آموزشی مثل فیلم یا کتاب آموزش یوگا تمرین خود را در منزل آغاز کنید.

مقاله مرتبط: درمان افسردگی با انجام ورزش «یوگا»

تمرین‌های قدرتی و با وزنه

تمرینات قدرتی یکی از سودمندترین قسمت‌های تمرین‌های روزمره هستند که اغلب مورد غفلت قرار می‌گیرند. بر طبق یافته‌ها عضلات فعال بیشتر از بافت چربی کالری مصرف می‌کنند؛ بنابراین ورزش‌های قدرتی با به‌کارگیری عضله‌ها و افزایش حجم و میزان عضله در بدن به بهبود وضعیت سلامت بدن و حفظ توازن آن کمک می‌کند و از بروز چاقی پیشگیری می‌کند.

مطلب مرتبط: ۷ دلیلی که ماهیچه‌های شما با وزنه زدن تقویت نمی‌‌شوند

بنابراین یک برنامه‌ی روزانه‌ی قدرتی در تمرینات خودتان در نظر بگیرید و این کار را با گنجاندن حرکات سبک و پایه‌ی قدرتی مثل کار با وزنه‌های سبک، حرکات کششی با نوارهای غیرمنعطف یا انجام ورزش‌هایی که بر وزن بدن متکی هستند، شروع کنید. برای تضمین سلامتِ سیستم قلبی عروقی‌تان هم می‌توانید به ازای هر ۵ تا ۱۰ دقیقه تمرین قدرتی، پنج دقیقه تمرین هوازی مانند ایروبیک انجام بدهید.

امیدوارم مطالعه این مطلب برای شما عزیزان نیز مثمرثمر بوده باشد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید