مصرف نان و غلات سهم به سزائی در تأمین کربوهیدرات مورد نیاز روزانه‌ی ما دارد. خمیر شیرینی‌ فرانسوی فرصت مغتنمی در اختیار می‌گذارد تا لذت از آن‌چه را که مصرف می‌کنیم با کسب مواد مغذی روزانه‌ی خود همراه کنیم. ۷۲۴پرس را دنبال کنید تا طرز تهیه‌ی این خمیر طلایی را بیاموزید.

خمیر فرانسوی یک خمیر لذیذ و البته پر تخم‌مرغ است که به راحتی آماده می‌شود و با مواد اولیه‌ی در دسترس و موجود قابل تهیه است. میان این خمیر را می‌توانید با شکلات یا پنیر پُر کنید و آن را به یک میان وعده‌ی پربارتر تبدیل کنید. زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی این خمیر چیزی در حدود ۲ ساعت و ۳۵ دقیقه است.

مقاله مرتبط: طرز تهیه کلوچه خانگی با کره بادام زمینی

مواد اولیه:

  • ۱/۳ پیمانه آب گرم با دمای ۱۱۰ درجه فارنهایت یا ۴۵ درجه سانتیگراد
  • ۳ عدد تخم‌مرغ
  • ۲ عدد زرده تخم‌مرغ
  • ۱ عدد سفیده تخم‌مرغ
  • ۳/۴ پیمانه کره، نرم شده در دمای محیط
  • ۳ و ۱/۳ پیمانه آرد
  • ۱/۴ پیمانه شکر سفید
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری پودر مایه خمیر فعال
  • ۲ قاشق غذاخوری آب

آموزش پخت خمیر شیرینی فرانسوی:

تهیه‌ی خمیر نان برخلاف خمیر شیرینی به دلیل سفتیِ بیشتر نیاز به قدرت بیشتر و ورز دادن بیشتر دارد. اگر قدرت دستگاه هم‌زن شما برای تهیه‌ی خمیر نان مناسب باشد خیال‌تان راحت است؛ اگر دستگاه چندکاره در اختیار دارید تهیه‌ی خمیر ساده‌تر هم هست.

آب گرم، سه عدد تخم‌مرغ، دو عدد زرده تخم‌مرغ، کره، آرد، شکر و خمیر مایه را در ظرف مخصوص هم‌زن بریزید و دستگاه را روشن کرده، اجازه دهید مواد به خوبی با هم مخلوط و ورز داده شوند.

مقاله مرتبط: طرز تهیه نان کدوسبز

به کمک الک روی یک سطح مناسب آرد پاشی کرده و خمیر را از ظرف به روی آن منتقل کنید و خمیر را ۵ تا ۱۰ بار ورز دهید سپس به دو تا سه قسمت تقسیم کنید. هر تکه را به کمک دست گرد و بعد لوله کنید. سپس این لوله‌ها را به هم تاب دهید. در یک سینی فر کاغذ روغنی انداخته و خمیرها را روی آن قرار دهید. روی آن را پوشانده و در یک جای گرم قرار دهید تا خمیر دو برابر شود. زمان مناسب برای رسیده به این حجم در حدود دو ساعت است.

فر را روشن کنید و درجه حرارت آن‌ را روی ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۱۷۵ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. یک عدد سفید‌ی تخم مرغ و دو قاشق غذاخوری آب را با هم مخلوط کنید و با برس آشپزی روی خمیر آماده شده و ورآمده بمالید. وقتی فر به اندازه‌ی کافی گرم شد خمیر را در فر گذاشته و بگذارید نان برای بیست دقیقه و تا زمانی که روی شیرینی قهوه‌ای-طلایی شود، بپزد.

مقاله مرتبط: طرز تهیه نان کدو حلوایی به سبک نیوانگلندی

دقت کنید که کیفیت خمیر مایه برای تهیه و ترد شدن نان حائز اهمیت است.  آن‌چه با این مواد اولیه می‌توانید تهیه کنید برای ۱۵ وعده کافی است. هر وعده ۱۲۸ کالری انرژی، ۱۱.۱ گرم چربی، ۲۴.۸ گرم کربوهیدرات، ۴.۹ گرم پروتئین، ۸۹ میلی‌گرم کلسترول و ۸۵ میلی‌گرم سدیم دارد.

امیدوارم این نان لذیذ را تهیه و از طعم آن لذت ببرید.