پاییز بی‌تردید زیباترین فصل سال است. هر چند در آخرین ماه این فصل جادویی قرار داریم، اما باور کنید هنوز مکان‌هایی هستند که درخشش زیبای این فصل را به بهترین شکل به نمایش گذاشته‌اند. ژاپن یکی از مقاصد گردشگری دلپذیری است که این فرصت را برای عاشقان طبیعت فراهم کرده تا از نمایش دلفریب این فصل نهایت استفاده را ببرند. با ۷۲۴پرس همرا باشید تا با زیباترین مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی ژاپن در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید.

پاییز بهترین زمان سال برای لذت بردن از زیبایی دلپذیر کشور ژاپن است. در حالی که گرمای تابستان راهی دلپذیر برای تجربه جادوی سحرانگیز سرسبزی طبیعت است، پاییز و رنگ‌های زرد و قرمزش چشم‌اندازی مبهوت کننده دارد. در آخرین ماه فصل پاییز همراه ما باشید تا مروری کوتاه برشماری از شهرها و مناطق دیدنی ژاپن داشته باشیم که فصل پاییز را با شکوه‌تر از دیگر مکان‌ها جشن گرفته و به نوعی مقصدی جذاب برای علاقمندان بازدید از کشور آفتاب تابان هستند

مطلب مرتبط: با ۱۶ حقیقت عجیب درباره ژاپن آشنا شوید

فصل‌ها و توجه به آنها بخشی مهم از زندگی ژاپنی‌ها را به خود اختصاص داده است و در این میان فصل پاییز بخشی مهم و قابل توجه است. در ژاپن به صورت عمومی وقتی صحبت از فصل درختان یا کویو (koyo) به میان می‌آید، به بازه زمانی از اواخر سپتامبر تا اواسط دسامبر اشاره می‌شود. در این زمان از سال سفر کردن از هوکایدو و توهو در شمال تا جزایر کوچک و بزرگ جنوبی همچون کیوشو و شیکوکو انتخابی ایده‌آل به نظر می‌رسد.  

هوکایدو (Hokkaido)

در یک سال عادی، برگ‌ها در هوکایدو از اواسط ماه سپتامبر شروع به تغییر رنگ می‌کنند. این در حالی است که سال جاری میلادی اندکی گرم‌تر از حالت معمول بوده و در نتیجه تخمین زده می‌شود که بهترین زمان برای لذت بردن از جادوی رنگ‌های پاییزی کمی دیرتر از همیشه فرا رسیده است. با این حساب از اوایل تا اواخر ماه اکتبر زمانی عالی برای حضور در هوکایدو و تماشای پاییز بود.

توهوکو (Tohoku)

در بخش جنوبی هوکایدو، توهوکو دیگر نقطه‌ای است که در ماه اکتبر درخشش اصلی خود را به رخ می‌کشد. این مسئله البته باز هم تحت تأثیر گرم‌تر شدن هوا در این منطقه قرار گرفته و با این حساب به نظر می‌رسد از اوایل تا اواسط ماه نوامبر زمانی ایده‌آل برای بازدید از این منطقه است.

چوبو (Chubu)

ناحیه چوبو بسیار گسترده است، در نتیجه بخش‌های شمالی آن در مقایسه با نقاط جنوبی، زودتر شاهد تغییر رنگ درختان و فرا رسیدن حال و هوای پاییزی است. در نتیجه از اواسط نوامبر تا اواسط ماه دسامبر ایده‌آل‌ترین زمان برای بازدید از این منطقه است.

مطلب مرتبط: دنیای عکاسی: دهکده روباه‌ ها در ژاپن

کانتو (Kanto)

توکیو و دیگر بخش‌های کانتو به صورت معمول مدت طولانی‌تری در انتظار قدم‌های رنگارنگ پاییز می‌مانند. اما در مجموع بهترین زمان سال برای بازدید از این نواحی از اواخر ماه نوامبر تا اواسط ماه دسامبر است.

کانسای (Kansai)

در حالی که نواحی شمال کانسای زودتر به استقبال پاییز می‌روند، اما به دلیل وضعیت آب و هوایی امسال شهرهایی همچون اوزاکا و کیوتو حتی بسیار زودتر از معمول مراسم خوش آمدگویی به پاییز را برگزار کردند. از اواخر نوامبر تا اوسط دسامبر اما بهترین زمان برای بازدید از این مناطق است.

چوگوکو (Chugoku)

هیروشیما، اکایاما و دیگر شهرهای این ناحیه در فرا رسیدن فصل پاییز ویژگی‌هایی مشترک دارند و معمولاً از اواسط نوامبر تا اوایل دسامبر فصل پربازدید آنها به حساب می‌آید.

مطلب مرتبط: به گل نشستن درختان آلو در ژاپن در قاب تصویر

شیکوکو (Shikoku)

براساس مشاهدات سال گذشته به نظر می‌رسد جزیره کوچک شیکوکو از اواسط نوامبر تا اوایل دسامبر پاییز را تمام و کمال به نمایش می‌گذارد.

کیوشو (Kyushu)

برگ‌های درختان در کیوشو اندکی دیر رنگ عوض می‌کنند. اما با این حال همچون دیگر موارد ذکر شده فوق، روزهای پایانی ماه نوامبر تا روزهای میانی دسامبر، بهترین زمان برای بازدید از این منطقه است.

امیدوارم این معرفی کوتاه برای شما نیز جالب توجه بوده باشد، به خصوص اگر قصد سفر به کشور زیبای ژاپن را داشته باشید.