اگرچه هالووین ظاهرا مراسمی ویژه بزرگسالان است، اما کودکان هم در این ایام اوقات خوشی را سپری می‌کنند. یکی از راه‌های جالب توجه برای سرگرم کردن بیشتر کودکان و حتی تشویق آنها به مشارکت در تزئین و آماده کردن اسباب این مراسم یا هر جشن دیگری، تهیه خوراکی‌های محبوب کودکان است. در ادامه با چند خوراکی خوشمزه هالووینی آشنا می‌شویم که مخصوص کودکان تهیه و آماده شده‌اند.

 با صرف کمی وقت و البته چاشنی خلاقیت، می‌توان از همان خوراکی‌های همیشگی، غذاهایی متنوع فراهم کرد که به نوعی هالووین و حال و هوای این مراسم را تداعی می‌کنند.

در ادامه به مرور تعدادی از این خوراکی‌های خوش آب و رنگ و دستور تهیه تعدادی از آنها خواهیم پرداخت.

 

1442854850-4-jack-o-lantern-rice-krispies-delish
1442855325-6-mummy-pops-delish
1474659812-delish-graveyard-dip-2
1474660244-delish-spider-cake
1474660786-delish-pizza-bagels
black-bean-pumpkin-soup-427x750
delish-eyeball-spaghetti-vertical-2-1539878643
dsc02231
gallery-1506720635-jack-o-lantern-quesadillas-pin-03
halloween-dinner-24
monster-matcha-waffles
this-toxic-

مقاله مرتبط: طرز تهیه پای چیزبرگر برای یک شام خاطره‌انگیز هالووینی

یکی از ساده‌ترین خوراک‌های هالووینی، مینی پیتزاهای کوچک ارواح است که درست کردن‌شان بسیار ساده است.

 مواد لازم:

  • ۸ برش پنیر موزارلا
  • ۸ تکه خمیر پیتزا یا خمیرهای آماده دیگر به اندازه دلخواه
  • مایه پیتزا یا ماکارونی
  • مقداری زیتون سیاه

طرز تهیه:

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت می‌گذاریم. در ادامه به سراغ ورقه‌های پنیر رفته و آنها را شبیه به ارواح برش می‌زنیم.

بقیه کار ساده است. خمیر را به اندازه و شکل دلخواه درآورده و مقداری از مایه پیتزا، ماکارونی یا هر مخلوط دلخواه دیگر را روی خمیر پهن کرده و پنیر موتزارلای برش خورده را روی آن قرار می‌دهیم. حالا پیتزای ارواح خود را داخل فر گذاشته و ده دقیقه صبر کنید تا پنیر ذوب شده و پیتزاها آماده شوند.

در نهایت با استفاده از زیتون برای ارواح خود چشم درست کرده و پیتزاها را سرو کنید. نوش جان

مقاله مرتبط: طرز تهیه کیک پرحفره‌ی ژله‌ای برای هالووین

اما دستور تهیه بعدی نوعی میان وعده از برنج برشته یا کریسپی است که قرار است به نوعی کدو تنبل‌های هالووین را یادآوری کند.

مواد لازم:

  • ۶ قاشق غذاخوری کره
  • یک قطره رنگ خوراکی سبز
  • ۶ فنجان مارشمالوی ریز
  • ۶ فنجان برنج کریسپی شده یا «رایس کریسپی» که از آن با عنوان برنجک شیرین یا خانگی هم یاد می‌شود
  • یک قطره رنگ خوراکی نارنجی
  • مقداری شکلات به عنوان چشم
  • مقداری شکلات ذوب شده برای دهان

طرز تهیه

بهتر است از قبل مقداری برنجک خانگی تهیه کنید. برای این کار کافی است برنج را بعد از آبکش کردن خشک کرده و سپس در روغن داغ سرخ کرد تا بافتی پفکی و ترد پیدا کند. البته برنجک به صورت بسته بندی و آماده هم در دسترس است که در صورت نیاز می‌توانید آن را تهیه کنید.

یک سینی را با مقداری روغن آشپزی کمی چرب کنید، ترجیحا از روغنی استفاده کنید که چسبندگی نداشته باشد. یک قابلمه کوچک را روی حرارت متوسط گذاشته و دو قاشق کره داخل آن بریزید تا ذوب شود. اکون رنگ خوراکی سبز و دو پیمانه مارشمالو را داخل کره ریخته و آنقدر هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. عملیات پخت را ادامه دهید تا مارشمالوها ذوب شوند؛ اکنون قابلمه را از روی حرارت برداشته و دو فنجان برنج کریسی را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

اکنون در یک قابلمه دیگر ۴ قاشق کره باقیمانده را ذوب کرده و آن را با رنگ خوراکی نارنجی و ۴ فنجان مارشمالو مخلوط کنید. همین عملیات را تکرار کرده و این بار ۴ فنجان برنج کریسپی را به آن اضافه کنید و به خوبی هم زده و مخلوط کنید.

اکنون نوبت کار با دست است. حالا با استفاده از قدرت تخیل و برنج‌های رنگ آمیزی شده شکل کدو تنبل را درست کنید و در سینی فر بچینید. البته می‌توانید دو نوار باریک از برنج‌های سبز رنگ و یک نوار پهن‌تر از برنج نارنجی تهیه کنید و سپس با استفاده از قالب بیسکوئیت به شکل کدو تنبل، طرح مورد نظر را جدا کنید. در نهایت چشم‌ها و دهان کدو تنبل ترسناک‌تان را شکل دهید.

 امیدوارم از این ایده‌های خلاقانه کمک گرفته و با کودکان خود اوقات خوشی را بگذرانید.