حتما با کلم بروکلی آشنایی دارید؛ سبزی مقوی و سالم و منبعی غنی از ویتامین ث، گلوتامین و اسیدهای آمینه که استفاده از آن به ویژه در جلوگیری از بیماری‌های قلبی مفید است. یکی از راه‌های خوب برای استفاده از این سبزی در رژیم غذایی روزانه، مصرف آن در تهیه انواع پیش غذا مثل سوپ است. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه سوپ خوشمزه و مقوی با کلم بروکلی را آموزش ببینید.

دستور پخت سوپ کلم بروکلی برای دیابتی‌ها

کلم بروکلی دارای مقادیر زیادی فیبر است و از این نظر برای سلامت دستگاه گوارش و کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرطان روده مفید است. از سوی دیگر این سبزی مغذی کالری کمی داشته اما در مقابل باعث ایجاد احساس سیری طولانی مدت می‌شود؛ به همین خاطر به افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند توصیه می‌شود حتماً کلم بروکلی را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

مقاله مرتبط: کنترل بهتر قندخون با مصرف کلم بروکلی

سوپ کلم بروکلی به دلیل میزان کالری اندک و فقدان کلسترول برای افراد مبتلا به دیابت نیز مفید است و از سوی دیگر وجود ویتامین سی باعث شده این سبزی یک آنتی اکسیدان قوی باشد. به علاوه میزان کلسیم موجود در کلم بروکلی به اندازه کلسیم موجود در شیر است و به همین دلیل به افراد مبتلا به پوکی استخوان توصیه می‌شود حتماً از این سبزی استفاده کنند. 

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک عدد پیاز درشت، خرد شده
  • ۳ حبه سیر، پوست کنده و خرد شده
  • دو عدد کلم بروکلی تازه (می‌توانید از بروکلی منجمد هم استفاده کنید؛ کافی است اجازه دهید یخ آن آب شود)
  • ۱ عدد سیب زمینی، پوست گرفته و خرد شده
  • ۴ فنجان آب مرغ
  • یک چهارم قاشق غذاخوری جوز هندی
  • نمک و فلفل به میزان دلخواه

طرز تهیه:

روغن زیتون را داخل یک قابلمه ریخته و روی اجاق قرار دهید. سیر و پیاز را به روغن گرم اضافه کرده و هم بزنید تا نرم شوند. در ادامه کلم بروکلی، سیب زمینی و آب مرغ را به محتویات قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش بیفتد. اکنون حرارت را کم کرده و اجازه دهید برای یک ربع آهسته بجوشد تا زمانی که سبزیجات پخته و نرم شوند.

مقاله مرتبط: طرز تهیه سوپ قارچ مجارستانی

محتویات قابلمه را با یک همزن دستی خوب به هم بزنید تا نرم و یکنواخت شود. می‌توانید این مخلوط را بعد از کمی خنک شدن داخل مخلوط کن بریزید. در نهایت مخلوط نرم حاصل را مجدداً داخل قابلمه ریخته و حرارت دهید. اکنون نوبت اضافه کردن نمک، فلفل و جوز هندی است. در نهایت می‌توانید این سوپ را با کمی خامه و تکه‌های کلم بروکلی تزئین کرده و نوش جان کنید.

این پیش غذای سالم و مقوی دارای ۶۴ کیلو کالری، ۲ گرم چربی، ۱۰.۲ گرم کربوهیدارت، ۲.۸ گرم پروتئین و ۲۰ میلی گرم سدیم است، همچنین این سوپ لذیذ فاقد کلسترول است.