دنیای سُس‌ها بسیار گسترده و متنوع است. شگفت انگیز است که ترکیبی از تخم‌مرغ، سبزیجات، سرکه، روغن و یا ادویه‌های مختلف و خوش‌عطر بتواند به خوراکی‌های مختلف ما طعم بهتر و لذیذتری ببخشد. 724پرس از شما دعوت می‌کند تا با آنچه در اختیار دارید یکی از این سُس‌های بی‌نظیر را تهیه کرده و از امتحان کردن آن به همراه جمع خانواده‌تان لذت ببرید.

سس سالسا چیست و چگونه تهیه می‌شود؟

سُس سالسا به طیف وسیعی از سُس‌هایی گفته می‌شود که ریشه‌ای مکزیکی داشته و از گوجه فرنگی تهیه می‌شوند. ویژگی اصلی و مهم این سُس استفاده از مواد اولیّه‌ی تازه است که سبب می‌شود در کنار طعمش از خواص و ویتامین‌های موجود در آن‌ها نیز بهره‌مند شد. به علاوه مصرف ادویه و به خصوص فلفل دست شما را برای انتخاب یک سُس باب سلیقه‌ی‌تان باز می‌گذارد تا سسی با تندی دلخواه خود آماده کنید. به هر جهت دستور تهیه‌ای که در ادامه آمده میزان مواد اولیه برای تهیه‌ی یک سُس سالسای پایه‌ ارائه شده که بنابر علاقه‌ی خود می‌توانید میزان ادویه را بیشتر را کمتر کنید.

مقاله مرتبط: طرز تهیه سس خانگی باربیکیو با سیب و پیاز

مواد اولیه:

  • ۳ پیمانه گوجه‌فرنگی تازه نگینی خرد شده
  • ۱/۲ پیمانه فلفل دلمه‌ای سبز نگینی خرد شده
  • ۱ پیمانه پیاز خرد شده
  • ۱/۴ پیمانه گشنیز تازه، خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیموی تازه
  • ۴ قاشق چای‌خوری فلفل چیلی تند و تازه خرد شده به همراه دانه‌هایش
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری زیره سبز آسیاب شده
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک دریا یا نمک کوشر
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه آسیاب شده

مقاله مرتبط: طرز تهیه سس مخصوص بال مرغ سوخاری بوفالو وینگز

طرز تهیه:

کل زمانی که برای تهیه‌ی این سُس نیاز دارید ۲۰ دقیقه است پس به غیر از آماده کردن مواد اولیه و خرد کردن سبزیجات تازه کار زیادی ندارید. در ابتدا کار خرد کردن را انجام بدهید. سپس گوجه فرنگی و فلفل دلمه‎‎‌ای ریز خرد شده، پیاز خرد شده، گشنیز، آب لیمو، فلفل چیلی تند، پودر زیره، فلفل سیاه، و نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. به همین راحتی سُس شما آماده است. اگر اهل خوردن تنقلات به خصوص چیپس چه آماده و چه خانگی آن باشید یک کاسه از این سالسای آماده شده را در کنار خود بگذارید و با فروکردن برگه‌های چیپس در آن طعم جدیدی را امتحان کنید.  

اما نکته‌ی مهمی که باید خاطر نشان کرد این است که بعد از دست زدن به فلفل چیلی تند مراقب باشید که به چشم خود دست نزنید. در صورتی که پوست شما دچار سوزش شد بلافاصله آن را با آب بشوئید. دیگر این که توجه داشته باشید این سُس به دلیل دارا بودن مواد اولیه‌ی تازه و نداشتن مواد نگهدارنده قابلیت ماندگاری زیادی ندارد؛ پس از تازگی و ویتامین‌های آن استفاده کنید.