ماه رمضان از راه رسیده و دوباره بحث خوراکی‌های مناسب برای روزه داران داغ شده است. در این ایام به دلیل طولانی‌تر بودن روز، افراد نیازمند رژیم غذایی مناسبی برای روزه‌داری هستند. به همین خاطر با مرور چند دستور تهیه خوراکی‌های مناسب سفره‌های افطار، همراه شما عزیزان هستیم.

پودینگ نوعی دسر است که بسته به مواد استفاده شده، دارای اسامی و طعم‌های گوناگونی است. در گذشته پودینگ مخلوطی از مواد جامد بود که با استفاده از مواد غذایی عمدتاً ژلاتینی و نشاسته‌ای با یکدیگر مخلوط شده و بافتی یکنواخت را تشکیل می‌دادند. شاید نزدیک‌ترین دسر ما ایرانی‌ها به پودینگ غربی، شیربرنج باشد که از قضا شباهتی فراوان به دسری دارد که امروز با مرور طرز تهیه آن، در کنار شما هستیم. 

مواد لازم:

  • ۲ پیمانه برنج سفید پخته شده
  • ۲ پیمان شیر ۲% چربی
  • ۳ قاشق غذاخوری شکر سفید
  • ۱۵ عدد خرما، پوست گرفته و خرد شده

مقاله مرتبط: طرز تهیه پودینگ هندوانه ویژه شب یلدا

طرز تهیه:

برنج را داخل محفظه‌ی غذاساز ریخته و یا در ظرف مناسب به خوبی هم زده و مخلوط می‌کنیم. این کار را تا زمانی که مخلوطی نسبتاً یکنواخت به دست بیاید، ادامه می‌دهیم. البته فراموش نکنید بهتر است این مخلوط دارای بافت قابل تشخصی بوده و به اصطلاح حالت مایع به خود نگرفته باشد.

بعد از آماده شدن، این مایه را به یک ظرف مناسب منتقل کرده و شیر، شکر و خرما را به آن اضافه می‌کنیم. اکنون ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و گاهی آن را به هم مزنیم تا زمانی که خرماها نرم شوند؛ یعنی چیزی در حدود ۲۰ دقیقه. در نهایت این دسر خوشمزه را به صورت گرم یا سرد سرو می‌کنیم. بسته به ذائقه‌ی خود می‌توانید برای تزئین این پودینگ برنجی از مواد مختلفی همچون مربا، عسل، دارچین، شکلات و میوه‌های خرد شده استفاده کنید. امیدوارم این دسر مقوی را تهیه کرده و از طعم دلپذیر و خواص آن لذت ببرید. نوش جان

مقاله مرتبط: ۳ دسر خوشمزه برای سفره های افطار

این میزان از پودینگ ۱۹۲ کالری انرژی دارد. همچنین دارای ۱.۸ گرم چربی، ۴۰.۵ گرم کربوهیدرات، ۴.۶ گرم پروتئین، ۷ میلی گرم کلسترول و ۳۴ میلی گرم منیزیم است.