بیسکوئیت یا بیسکویت یکی از پرطرفدارترین تنقلات مصرفی در هر محفلی است که در کنار یک استکان چای داغ یا قهوه‌ای گرم و لذیذ، پیر و جوان را به خود جلب می‌کند. با ما همراه باشید تا با ساده‌ترین روش شیرینی‌پزی را امتحان کنید.

برای درست کردن یک بیسکویت خوش عطر و طعم فقط به مقداری مواد و البته یک دنیا خلاقیت نیاز دارید. اگر بتوانید از تزئینات و کِرِم‌های شکری و براق یا کِرِم‌های شکلاتی مختلف برای شکل دادن به ظاهر بیسکویت‌ها استفاده کنید، می‌توانید بر تعداد علاقمندان این شیرینی لذیذ در منزل خودتان بیفزایید و پخت بیسکویت را مبدل به یک سرگرمی خانگی کرده و از آن به عنوان فرصتی برای جمع کردن اعضای خانواده نهایت استفاده را ببرید. تهیه و آماده کردن این بیسکویت‌ها تنها به ۲۵ دقیقه زمان نیاز دارد پس بی‌درنگ به سراغ معرفی مواد اولیه می‌رویم.

مطلب مرتبط: طرز تهیه بیسکویت خانگی

مواد لازم:

  • ۲ پیمانه آرد کامل
  • ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ‌پودر
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۲ پیمانه تسریع دهنده «shortening»
  • ۳/۴ پیمانه شیر

در خصوص یکی از مواد مورد نیاز برای پخت بیسکوئیت یعنی تسریع دهنده‌ی پخت، کافی است بدانی که این ماده یک چربی هیدروژنه‌ی گیاهی است که از موادی همچون دانه‌ی گیاه پنبه، ذرت و سویا به دست می‌آید. این چربی در دمای اتاق به صورت جامد بوده و نسبت به مارگرین و کره دارای آب کمتری است و به دلیل اثری که بر روی گلوتن موجود در گندم می‌گذارد، تسریع کننده نامیده می‌شود. در این خصوص اگر توانستید این ماده را تهیه کنید که چه بهتر، در غیر این‌صورت می‌توانید از کره یا مارگارین استفاده کنید اما به این نکته توجه داشته باشید که تسریع دهنده‌ی پخت، ۱۰۰ درصد چربی است اما کره یا مارگارین ۸۵ درصد چربی و ۱۵ درصد آب دارد.

مقاله مرتبط: کریسمس ۲۰۱۸: محبوبترین بیسکوییت های کریسمسی

طرز تهیه:

کار را با روشن کردن فر و تنظیم درجه‌ی آن روی ۴۵۰ درجه‌ی فارنهایت، معادل ۲۳۰ درجه‌ی سانتیگراد شروع می‌کنیم. آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را در یک کاسه‌ی مناسب مخلوط کنید. تسریع دهنده را به ترکیب مواد خشک اضافه کرده و آن‌را با کمک چنگال با مواد مخلوط کنید تا ترکیبی گرانوله به دست آید. شیر را اضافه کنید و با کمک چنگال، مایه را به هم بزنید تا خمیری نرم و یکنواخت به دست آید.

مقاله مرتبط: طرز تهیه‌ چیز کیک

یک سطح صاف را آرد پاشی کنید و خمیر را با کمک وردنه روی آن پهن کنید. دقت کنید که ضخامت خمیر تقریباً ۱.۲۵ سانتیمتر شود. با کمک قالب بیسکوئیت‌زنی یا یک چاقو خمیر را قالب بزنید. اضافه‌ی خمیر را دوباره جمع کرده و این مراحل را تا جایی که تمام خمیر مصرف شود، ادامه دهید. خمیرها را با فاصله از هم روی سینی فر قرار دهید و البته نیازی نیست که کف سینی را چرب کنید.

سینی را در فر بگذارید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه بماند یعنی تا زمانی که روی خمیرِ بیسکویت‌ها طلایی شود.

جدول ارزش تغذیه‌ای هر وعده از این بیسکوییت:

۱۹۱ کالری، ۱۰.۹ گرم چربی، ۲۰.۲ گرم کربوهیدرات، ۳.۲ گرم پروتئین، ۱ میلی‌گرم کلسترول و ۲۲۵ میلی‌گرم سدیم