از دوران کودکی به ما می‌آموزند که تماشای تلویزیون برای چشم‌های ما ضرر دارد و ما نباید در یک اتاق با نور ضعیف درس بخوانیم. اما آیا این درست است؟ یا اینکه دوران حاملگی حداکثر ۹ ماه است یا اینکه خوردن آب زیاد پوست را شفاف می‌کند و موارد دیگر. در این مقاله، ۷۲۴پرس روش مقابله با این افسانه‌های سلامتی که حتی از پزشکان می‌شنوید را ارائه میدهد. پس مارا در ادامه‌ی مطلب همراهی کنید.

۱. دوران بارداری در ماه نهم تمام نمی‌شود

 بارداری (724press.com)

در حقیقت، حاملگی سالم می‌تواند از ۹ تا ۹.۵ ماه ادامه یابد. تحقیقات همچنین نشان داده است که طول حاملگی سالم می‌تواند تا ۵ هفته افزایش یابد.

۲. واکسن آنفولانزا شما را آلوده نمی‌کند

 واکسن آنفلونزا و تب (724press.com)

حتّی اگر بدن شما با تب نسبت به واکسن واکنش نشان دهد، این بدان معنا نیست که شما به خاطر واکسن مبتلا به آنفولانزا شدید. به گزارش ۷۲۴پرس (724press.com)، این واکسن شامل یک ویروس مرده است که نمی‌تواند «همانند ویروس اصلی» عمل کند و باعث بیماری شود.

۳. مکمل‌های ویتامین باعث سلامتی شما نمی‌شوند

 مکمل ویتامین (724press.com)

مکمّل‌های ویتامین ممکن است بی فایده باشند یا حتّی ممکن است برای سلامتی شما مضر باشند. برای مثال، یک پروژه‌ی تحقیقاتی ۲۰ ساله درباره‌ی مکمّل‌های ویتامین نشان داد، افرادی که از این مکمّل‌ها زیاد مصرف می‌کنند، احتمال مبتلاشدن به سرطان را دارند.

مطلب مرتبط: مصرف قرص‌ های ویتامین را به کسی پیشنهاد نکنیم

۴. سلول‌های مغز می‌توانند دوباره بازسازی شوند

 سلول مغز (724press.com)

برای مدّت طولانی، مردم اعتقاد داشتند که سلّول‌های مغز بزرگسالان نمی‌توانند بازسازی شوند. اما این اعتقاد درست نیست. در حقیقت، یک فرآیند به نام «Neurogenesis» وجود دارد که نورون‌های جدیدی را در هیپوکامپ ایجاد می‌کند. این بخشی از مغز است که مسئولیت یادگیری، حافظه‌ی طولانی مدت و احساسات است.

۵. خواندن در یک اتاق با نور کم برای بینایی چشمانتان بد نیست

 مطالعه در نور کم (724press.com)

درست مثل تماشای تلویزیون، خواندن در یک اتاق کم‌نور باعث نمی‌شود بینایی شما بدتر شود. البتّه، ممکن است متوجّه شوید که چشمان شما از خواندن خسته می‌شوند، اما در درازمدت، به مشکلات جدّی بینایی منجر نمی‌شود.

۶. پوست شما با خوردن‌‌ زیاد آب شفاف‌تر نمی‌شود

 خوردن آب (724press.com)

البتّه، شما باید به اندازه‌ی کافی آب بنوشید، اما آب‌خوردن به تنهایی درمان سفیدشدن پوست و لکه‌بردن از پوست شما نیست. پوست مرطوب سریع‌تر بازسازی می‌شود، اما نباید امیدوار باشید که بتوانید میزان لکه‌ی پوست براثر جوش و یا چیزهای دیگر را با نوشیدن یک لیوان آب اضافی کاهش دهید.

مطلب مرتبط: راز پوست صاف، درخشان و بی‌ عیب و نقص زنان کره ای چیست؟

۷. خوردن میان‌وعده‌ی شبانه باعث افزایش وزن شما نمی‌شود

 خوردن شبانه (724press.com)

سفر شبانه به یخچال و فریزر با چاقی همراه است، اما علّت اصلی آن نیست. آن‌ها ما را کمتر از میان وعده‌هایی که در طول روز یا عصر می‌خوریم چاق می‌کنند. با این‌حال، فقدان فعّالیت بدنی یک راه عالی برای چاقی و به دست آوردن وزن است.

۸. دندان درآوردن باعث تب نمی‌شود

 تب کودک (724press.com)

بسیاری از والدین فکر می‌کنند که برای یک کودک داشتن تب بالا در زمانی که در حال دندان درآوردن است، طبیعیست، اما این یک افسانه است. بله دندان درآوردن گاهی ممکن است باعث تب خفیف شود (معمولاً هنگامی‌‌که دندان اوّل ظاهر می‌شود) امّا اگر یک کودک دارای تب بالا (۱۰۰-۱۰۰ درجه فارنهایت) باشد، می‌تواند نشانه‌ی یک بیماری باشد.

۹. نشستن به صورتی که پاهایتان روی هم باشد خوب است

 نشستن (724press.com)

تحقیقات ثابت نمی‌کند که نشستن‌ به‌صورتی که پاهایتان روی هم باشند باعث آسیب عصبی و یا واریس‌ها می‌شود. این‌طور نشستن باعث آسیب جدی نمی‌شود، زیرا فشار خون وقتی که ما موقعیت خودرا تغییر می‌دهیم نرمال و عادی می‌شود. این‌مدل نشستن فقط برای آن‌هایی که دارای لخته‌های خون بالایی هستند مضر است.

۱۰. بوی بد دهان نشان از وضعیت بد داخلی نیست

 بوی بد دهان (724press.com)

اغلب اوقات، بوی بد دهان به علت مشکلات دندان (دندان ها، لثه ها و رژیم غذایی) ایجاد می‌شود. گاهی اوقات، هنگامی که یک شخص مشکلاتی در برخی از اعضای خود دارد (مثلا کلیه‌ها، ریه‌ها، روده‌ها)، بوی بد دهان می‌تواند یک علامت باشد، اما نمی‌توان آن را دلیل قطعی برای بیماری دانست. پس نگران نشوید و به‌دنبال بیماری خاصی نباشید.

۱۱. دویدن باعث آسیب‌رساندن به زانوها نمی‌شود

 دویدن (724press.com)

درحقیقت، دویدن به زانوها آسیب نمی‌رساند، اگر شما آن‌را درست انجام دهید. پابرهنه ندوید، کفش‌های راحت انتخاب کنید و محاسبه کنید که هنگام دویدن چقدر قوی هستید. مبتدیان نباید بیش از ۳-۴ بار در هفته بدوند.

۱۲. شما می‌توانید از نزدیک تلویزیون تماشا کنید

 تماشای تلویزیون (724press.com)

به گزارش ۷۲۴پرس دات کام، اگر شما از فاصله‌ی نزدیک تلویزیون تماشا می‌کنید، چشم‌هایتان آسیب نخواهد دید (حتی اگر احساس خستگی کنید). برخلاف بزرگسالان کودکان مشکل خاصی با تماشای تلویزیون از نزدیک ندارند. شاید همین‌ مسئله موجب شده تا کودکانی که عاشق دیدن کارتون‌ها روبه روی خود هستند، خسته نمی‌شوند.

۱۳. حتی زمانی که بیمار هستید می‌توانید بستنی بخورید

 بستنی (724press.com)

بسیاری از مردم هنگامی که بیمار هستند هرگز بستنی نمی‌خورند. با این‌حال، اگر بستنی با مغز گردوی مورد علاقه‌ی خودرا میل کنید، بیماری شما بدتر نمی‌شود. گاهی اوقات بستنی می‌تواند باعث کاهش درد گلو نیز شود. همچنین اگر شما بخاطر مریضی خود اشتها ندارید می‌تواند کالری مورد نیاز را به شما بدهد.

۱۴. قارچ ناخن پا قابل درمان نیست

 درمان قارچ ناخن (724press.com)

بله، درمان قارچ می‌تواند سخت باشد، اما این درست نیست که این مشکل قابل درمان نیست. کاری که باید انجام دهید این است که یک دوره‌ی کامل از داروهای ضدِّ قارچی برای خلاص‌شدن از قارچ داشته باشید. همچنین داروهای خانگی نیز وجود دارد که می‌تواند کمک کند. یک راه حل ساده برای درمان این بیماری استفاده از سرکه است.  شما باید ۱ واحد سرکه را با ۲ واحد آب مخلوط کنید و پاهایی که آسیب دیده را در آن خیس کنید. پای خود را هر روز ۲۰ دقیقه در مایع نگه دارید. با این‌حال، اگر شما می‌بینید که روش‌های طبیعی موثّر نیستند، به پزشک مراجعه کنید.