بیماری سرماخوردگی از جمله بیماری‌های معمول فصل سرما است و اغلب افراد دست کم یکی دو مرتبه در طول فصول سرد پاییز و زمستان با آن دست به گریبانند. استراحت کافی و نوشیدن مایعات فراوان دو راهکار ساده برای درمان بیماری سرماخوردگی است، هرچند از گذشته تاکنون سوپ مرغ نیز به عنوان یک خوراکی سالم به عنوان درمانی برای این بیماری شناخته شده است. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه این سوپ ساده و مقوی را مرور کنیم.

 سوپ‌های لذیذ و خوشمزه از جمله پیش غذاهای محبوب هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار امتحان کردن‌شان گذشت. از سوی دیگر در هنگام بیماری‌هایی همچون آنفولانزا و سرماخوردگی، خوردن خوراک‌های ساده‌ای همچون سوپ بسیار توصیه شده است.

سوپ مرغ (724press.com)

در این میان سوپ مرغ علاوه بر ارزش غذایی، به عنوان دارویی مؤثر در درمان بیماری سرماخوردگی شناخته شده که بدون داشتن عوارض داروهای شیمیایی، حال بیمار را بهبود می‌بخشد. به همین مناسبت برآن شدیم ساده‌ترین دستور تهیه این سوپ لذیذ را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

مطلب مرتبط: بهترین سوپ برای سرماخوردگی

مواد لازم:

  • یک عدد مرغ کامل، وزن براساس میزان مصرف. شما می‌توانید بسته به تمایل و ذائقه خود فقط از گوشت سینه یا ران مرغ استفاده کنید.
  • ۴ عدد هویج پوست گرفته و نصف شده
  • ۴ عدد ساقه کرفس خرد شده
  • یک عدد پیاز بزرگ، پوست گرفته و خرد شده
  • آب به میزان لازم
  • نمک و فلفل به میزان لازم
  • عصاره مرغ یک عدد به دلخواه

سوپ مرغ (724press.com)

طرز تهیه:

مرغ پاک شده را درسته به به همراه هویج، کرفس و پیاز داخل قابلمه یا ظرف بزرگ مناسب پخت سوپ بریزید و آب سرد را به آن اضافه کنید، به طوری که روی مواد را بپوشاند. اکنون گاز را روشن کرده و اجازه دهید مواد آرام آرام بپزد. تا زمانی که گوشت مرغ پخته و به راحتی از استخوان جدا شود پختن را ادامه دهید.

سوپ مرغ (724press.com)

مطلب مرتبط: طرز تهیه ۲ سوپ خوشمزه پاییزی

اکنون و در ادامه این آموزش از ۷۲۴پرس دات کام، همه مواد را از داخل قابلمه خارج کرده و آب مرغ را کنار بگذارید. حال نوبت آماده کردن گوشت مرغ است. پوست مرغ را کنده و استخوان‌ها را جدا کنید و گوشت را به اندازه دلخواه خود برش بزنید یا آن را به اصطلاح ریش ریش کنید. همین کار را با هویج، پیاز و کرفس نیز تکرار کنید. اکنون همه مواد را دوباره به قابلمه حاوی آب مرغ بازگردانده و در صورت تمایل برای طعم بخشیدن بیشتر به سوپ، یک عدد عصاره مرغ به آن اضافه کنید. نمک و فلفل زده، هم بزنید و کمی دیگر بپزید تا به خوبی جا بیفتد.

سوپ مرغ (724press.com)

اکنون نوبت سرو کردن این سوپ مقوی و انرژی بخش است. روشی ساده و در عین سالم برای درمان بیماری سرماخوردگی. فراموش نکنیدکه این دستور تهیه کلاسیک و معمول سوپ مرغ است؛ لذا در صورت تمایل می‌توانید از سبزیجات دیگر، قارچ، نخود فرنگی، کلم و ... نیز در تهیه آن بهره ببرید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه یک سوپ خوشمزه برای درمان سریع سرماخوردگی

البته این پیش غذای خوشمزه برای همه وقت از سال و هر زمانی مناسب است. به همین خاطر امیدوارم در عین سلامت، این سوپ لذیذ را تهیه کرده و در کنار خانواده و دوستان از طعم دلپذیر آن لذت ببرید.