شکلات از جمله خوردنی‌های محبوبی است که طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد. شکلات در طعم و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود که هرکس بسته به سلیقه خود می‌تواند از این خوراکی لذیذ لذت ببرد. استفاده از میوه‌های خشک در انواع شکلات امری رایج است، اما گاهی بد نیست از تازگی و طعم دلپذیر میوه‌های تازه هم در تهیه شکلات استفاده کنیم. با ۷۲۴پرس همراه باشید تا طرز تهیه شکلات با دانه‌های انار را یاد بگیرید.

 انار شب یلدا را می‌توان به طرق مختلفی در پذیرایی این مراسم استفاده کرد. شکلات با دانه‌های انار یکی از این روش‌ها است که دسری دلپذیر را برای شما و مهمانان عزیزتان مهیا می‌کند. 

مواد لازم:

  • یک دوم فنجان، معادل ۱۲۵ گرم انار دانه شده که به دمای اتاق رسیده باشد. بهتر است دانه‌های انار را با حوله کاغذی خشک کنید و کناری بگذارید.
  • ۲۰۰ گرم شکلات سیاه، قبل از شروع کار شکلات سیاه را به روش بن ماری ذوب کرده و بگذارید کمی خنک شود
  • ۳۰ گرم شکلات سفید ذوب شده که کمی خنک شده باشد

طرز تهیه:

ابتدا یک قالب مربعی شکل ۲۰ سانتیمتری را انتخاب کرده و کف آن را با کاغذ روغنی بپوشانید به طوری که لبه‌های کاغذ از دو طرف آن رو به بیرون آویزان باشد. به این شکل بعداً می‌توان به سادگی شکلات را از داخل قالب بیرون آورد.

در مرحله بعدی دانه‌های انار را داخل ظرفی ریخته و شکلات تیره ذوب شده را به آن اضافه کرده و به سرعت بهم بزنید. مخلوط حاصل را بلافاصه داخل قالب ریخته و یکنواخت پهن کنید.

سپس شکلات سفید ذوب شده را نیز به صورت پراکنده روی سطح این مخلوط ریخته و سپس چندین بار قالب را روی سطحی صاف بکوبید تا شکلات سفید و شکلات قهوه‌ای با هم مخلوط شوند. سپس قالب را برای ۱۵ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.

بعد از سپری شدن این زمان قالب را از فریزر خارج کرده و با نوک یک چاقوی کوچک روی سطح آن خطوطی رسم کنید تا بعداً بتوان راحت‌تر شکلات را تکه تکه کرد. دوباره قالب را برای نیم ساعت دیگر یا تا زمانی که شکلات کاملاً خود را بگیرد داخل فریزر قرار دهید.

بعد از خارج کردن شکلات از داخل قالب آن را به قطعات دلخواهی که از قبل برش زده‌اید بریده و سرو کنید. بهتر است برای حفظ تازگی و طراوت دانه‌های انار این شکلات خیلی زود مورد استفاده قرار گیرد.

معمولا در تهیه‌ی شکلات از میوه‌های خشک و آجیل استفاده می‌شود، اما استفاده از میوه تازه طعمی متفاوت به شکلات می‌دهد که تجربه‌ی جالبی برای استفاده کننده به همراه دارد. اما فراموش نکنید همین مسئله باعث شده که عمر چنین محصولی اندک باشد، لذا نهایت، ظرف مدت دو روز این شکلات‌ها را مصرف کنید.

مطلب مرتبط: پذیرایی خلاقانه شب یلدا با هندوانه هایی متفاوت

ارزش غذایی دو تکه از این نوع شکلات:

کالری: ۱۸۰ - میزان چربی: ۱۱ گرم - سدیم: ۷ میلی‌گرم - کربوهیدارت: ۱۹ گرم - فیبر: ۳ گرم - پروتئین: ۲ گرم

تهیه و سرو این شکلات ایده‌ای خوب برای پذیرایی شب یلدا است، به علاوه بسته به ذائقه‌ی خود می‌توانید از آجیل نیز در تهیه آن استفاده کنید. امیدوارم این خوردنی خوشمزه را تهیه کرده و همزمان از طعم و خواص شگفت انگیز شکلات و انار بهره‌مند شوید.