اگر احساس می‌کنید که در حال سرماخوردن هستید بهتر است قبل از متوسل شدن به انواع و اقسام داروها، پیشگیری کنید و ایمنی بدن خود را افزایش دهید. ۷۲۴پرس یک نوشیدنی سالم و طبیعی را برای پیشگیری از سرماخوردگی به شما معرفی می‌کند؛ یک نوشیدنی که برای همه‌ی ما آشنا است اما به دلیل این‌که همیشه درکنارمان بوده، از آن غافل شده‌ایم.

بادها و هوای سرد پائیزی و سوز و سرمای پیش از موعد زمستان در جای‌جای ایران خود را نشان داده‌اند و همان اندازه که توانایی به پرواز درآوردن برگ‌های رنگارنگ و خزان‌زده‌ی درختان را دارند، قدرت ایجاد بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا در بدن شما را نیز خواهند داشت. در این میان اگر فردی سیستم ایمنی ضعیفی هم داشته باشد احتمال بیشتری دارد که مبتلا و بیمار شود.

مطلب مرتبط: چطور از سرماخوردگی و آنفولانزای فصل جان سالم به در ببریم؟

عطسه، سرفه، خستگی و احساس سرما در بدن علائم سرماخوردگی هستند و شاید اولین اقدامی که در این حالت انجام دهید رفتن به داروخانه و مصرف قرص سرماخوردگی و مسکن خواهد بود که البته شاید هم بی‌فایده باشند، اما چرا در این میان به سراغ داروهای طبیعی نرویم؟ در ادامه به معرفی یک نوشیدنی طبیعی و کاربردی می‌پردازیم.

مقاله مرتبط: میوه و سبزیجات پرخاصیت مناسب فصل پاییز

گمان نکنید که نوشیدنی معروف ما یک معجون خاص است، خیر داروی پیشنهادی ما چای است. فقط کافی است کار را تعطیل کنید و یک فنجان چای گرم نوش جان کنید. با این‌کار نه تنها احساس آرامش خواهید کرد، بلکه بر طبق پژوهش‌ها از منافع بی‌شمار چای بهره‌مند شده و بهتر با بیماری‌های فصل سرد مبارزه خواهید کرد.

بر اساس تحقیقات منتشر شده‌ی دانشگاه ملی علوم در آمریکا، نوشیدن چای سیاه سبب افزایش چشمگیر ایمنی بدن خواهد شد. مطالعاتی که در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان انجام گرفته نشان داده است در افرادی که روزانه پنج لیوان چای سیاه طی یک دوره‌ی دو هفته‌ای نوشیده‌اند؛ سلول‌های تی که جزوی از سلول‌های ایمنی بدن هستند، با ده برابر سرعت سلول‌های ایمنی در بدن افراد دیگر، ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا را  نابود می‌کنند.

 چای سبز به لطف آنتی‌اکسیدانی به نام کواِرستین (quercetin) و اسید آمینه‌ای به نام اِل- تیانین، دیگر داروی طبیعی برای مبارزه با آنفولانزا است.

مطلب مرتبط: آیا قرص‌های روی می‌ توانند سرماخوردگی را برطرف کنند؟

مطالعات مختلفی نشان داده است که آنتی اکسیدان کوارستین به عنوان یک ضد ویروس عمل کرده و از فعالیت ویروس‌هایی که سیستم تنفسی را درگیر می‌کنند مانند ویروس سرماخوردگی، جلوگیری می‌کند. پژوهش‌ها همچنین نشان می‌دهد اسید آمینه‌ی ال- تیانین سیستم ایمنی بدن را به میزان زیادی افزایش می‌دهد بنابراین مصرف چای سبز چه جهت پیشگیری از بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا و چه برای درمان علائم این بیماری‌ها توصیه می‌شود.