هالووین نزدیک است و انتظار بسیاری که از مدت‌ها پیش برای این جشن پاییزی لحظه شماری کرده‌اند، به سر می‌رسد. علاوه بر دکوراسیون، لباس‌ها و گریم‌های ترسناک و خلاقانه‌ای که انتخاب می‌کنید، میز شام نیز یکی از مهم‌ترین فاکتور‌هایی است که به شما کمک می‌کند یک مهمانی به یاد ماندنی تدارک ببینید. اگر هنوز ایده‌ای برای تزیین میز شام ندارید نگران نباشید، این شما و این فهرستی از بهترین روش‌ها برای آماده کردن یک شام هالووینی.

هالووین، یک مناسبت پاییزی با حال و هوای دوشت داشنتی و البته ترسناکش! حیف است اگر برای برگزاری یک مهمانی هالووین عالی برنامه ریزی  کرده‌اید اما هنوز ایده‌ای برای شام مهمانی ندارید. در اینجا برای شما ۱۰ روش ساده و قابل دسترس اما درعین حال خلاقانه و جداب لیست شده که به شما کمک می‌کنند یک شام بی‌نظیر پاییزی و البته ترسناک، تدارک ببینید.

مطلب مرتبط: طرز تهیه پای چیزبرگر برای یک شام خاطره‌انگیز هالووینی

۱. یک میز شام با تم پاییزی

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

اگر هوا هنوز آنقدر سرد نیست که بتوان در حیاط یا حتی بالکن مهمانی گرفت، خود حال و هوای پاییز و رنگ‌های درخشان زرد و نارنجیش می‌توانند نقش بهترین دکور را اجرا کنند.

مطلب مرتبط: ۲۲ روش خلاقانه برای برگزاری مهمانی هالووین

می‌توانید میز شام را در حیاط بچینید و آن را با برگ های پاییزی تزیین کنید. همچنین می‌توانید خلاقیت بیشتری به خرج دهید و مانند تصویر، با کاه صندلی هایی برای نشستن مهمان ها درست کنید.


۲. کدوتنبل به جای شمع

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

به همین سادگی و فقط با پیدا کردن چند کدو تنبل کوچک، منظره‌ای دلپذیر و خاص به میز شام هالووین ببخشید. درون کدو تبل هارا با قاشق خالی کنید و در آن‌ها وامر قرار داده و روشن کند.


۳. دکوراسیون تمام مشکی

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

تقریباً هیچوقت پیش نمی‌آید کسی برای شام مهمانیش، دکوراسیون و رومیزی تمام مشکی ترتیب ببیند، اما هالووین بهترین موقعیت برای سوپرایز کردن مهمان‌ها با یک میز متفاوت و ترسناک است. با انتخاب یک رومیزی مشکی و ظرف‌های قدیمی و تیره حس و حال یک شام خون آشامی را به میزتان ببخشید!


۴. دسرهای انگشتی 

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

این انگشت های خونین همانقدر که ترسناک به نظر می‌رسند خوشمزه هم هستند! برای درست کردن‌شان از دستور بیسکوییت ساده استفاده کنید و با اضافه کردن مربا و برش‌های بادام درختی، آن‌ها را به شکل انگشت درآورید.


 ۵. اسکلت ترسناک، اما گیاهی!

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

این اسکلت ترسناک از چیزی ساخته نشده است غیر از سیب زمینی! بله، سیب زمینی های سفید را کاملاً آب‌پز و سپس پوره کنید. بعد دست‌ها را کمی نمناک کنید و آن‌ها را به شکل اسکلت انسان درآورید.


۶. جام جادوگرها

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

یک جام مناسب را انتخاب کنید و با شربت‌های قرمز رنگ مثل آب انار یا آلبالو پرش کنید. سپس یک قطعه کوچک یخ خشک رونش بیندازید. یخ خشک دود می‌کند و بخاری مه مانند اطرافش پخش می‌کند. این نوشیدنی مه آلود ترسناک بهترین گزینه برای میز شام هالووین است!

مطلب مرتبط: هالووین ۲۰۱۷: گلچینی از نوشیدنی‌ و دسرهای ترسناک هالووینی


۷. دلمه های هالووینی

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

همیشه لازم نیست کدوتنبل ها به‌عنوان اصلی ترین تم هالووین به کار روند، می‌توان این بار فلفل دلمه های نارنجی را برای این منظور استفاده کرد، آن هم به ‌عنوان دلمه، غدایی که بسیار باب میل و طبع ما ایرانی‌ها و مناسب یک مهمانی پاییزی است. فلفل دلمه‌ها را به مانند شکلی که در تصویر می‌بینید برش بزنید و با مواد دلمه پر کنید.


 ۸. سوپ کدو تنبل

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

چه چیز بهتر از یک سوپ نارنجی و گرم به‌عنوان پیش غذای یک مهمانی پاییزی؟ از این سوپ لذیذ که چندین دستور طبخ متفاوت دارد می‌توانید استفاده ببرید.


۹. نان کدو تنبل

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

نمی‌توان یک سفره ایرانی چید و از گذاشتن انواع نان روی آن صرف نظر کرد. اما شاید این‌ بار بتوان با یک ایده جدید کمی خلاقیت به خرج داد و حتی به نان‌های سر سفره نیز حال و هوای هالووینی بخشید! می‌توانید به جای استفاده از نان ‌های معمول، خودتان برای مهمان‌ها نان‌های خوشمزه کدو تنبلی بپزید.  


۱۰.کباب دنده به همراه سس انار 

ایده‌هایی برای تدارک شام هالووین

یک غذای خوشمزه و لذیذ و در عین حال عالی برای هالووین. از سس انار برای طعم دار کردن و تزیین کباب‌ استفاده کنید. طرز تهیه‌ی سس انار بسیار آسان است؛ رب انار ترش و شیرین و شکر را تفت داده و سپس به آن آب انار و نمک اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کیک پرحفره‌ی ژله‌ای برای هالووین

در آخر فراموش نکنید که اگر این ایده ها را عملی کردید حتماً نتایج را با ما در میان بگذارید. آیا ایده‌های بالا توانستند برای چیدن یک میز شام رویایی و هالووینی به شما کمک کنند؟