۲۵ دقیقه زمان کافی است تا فضای نشاط انگیز و شیرینی را برای خود و اعضای خانوده‌تان فراهم کنید. عصرهای پائیزی با همین دور هم بودن‌های گرم، خاطره‌انگیز خواهد شد. ۷۲۴ پرس شما را برای میزبانی از عزیزانتان یاری خواهد کرد.

اگر مواد و وسایل آشپزی در آشپزخانه‌ی منزل‌تان کامل و در دسترس باشد، یک اراده و همت کوچک کافی خواهد بود تا دست به پخت و پز بزنید. حرف از لحظات شیرین در کنار خانواده که به میان می‌آید ناخودآگاه انواع و اقسام شیرینی برای شیرینی کام به ذهن می‌آید. بیسکوئیت ساده‌ترین شیرینی ممکن است که نیاز به مواد اولیّه‌ی خاصی ندارد و در زمان کمی آماده خواهد شد؛ اما اگر با شکلات آب‌کرده یا کِرِم‌های شکری و رنگارنگ تزئین شوند پیر و جوان را کنار یکدیگر جمع خواهد کرد. دست به‌کار شوید که وقت از دست نرود.

مواد لازم:

  • ۲ پیمانه آرد معمولی
  • ۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۲ پیمانه کره گیاهی یا مارگارین
  • ۳/۴ پیمانه شیر

طرز تهیه:

ابتدا فر را روشن کرده و دمای آن را روی ۴۵۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۲۳۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. در یک کاسه‌ی بزرگ آرد، بیکینگ‌پودر و نمک را با یکدیگر ترکیب کنید.

کره‌ی مارگارین را به قطعاتی برش زده و به ظرف اضافه کنید و به کمک یک چنگال کره را با آرد مخلوط کنید تا جایی‌که آرد به صورت گلوله گلوله درآید. سپس شیر را اضافه کنید و با چنگال گلوله‌های آردی را در شیر حل کنید. کار را تا زمانی ادامه دهید که یک خمیر نرم و یک‌دست حاصل شود. به آرامی خمیر نرم را بر روی یک سطحی که آردپاشی کرده‌اید منتقل کنید. روی خمیر را نیز تا جایی که برای وردنه کردن چسبندگی نداشته باشد، آرد بپاشید. با کمک وردنه  خمیر را به ضخامت ۱.۵ سانتیمتر پهن کنید و با قالب بیسکوئیت برش بزنید.

خمیرهای حاشیه را دوباره با یکدیگر مخلوط کنید و دوباره پهن کنید و برای درست کردن بیسکوئیت‌های بیشتر از آن‌ها استفاده کنید. سپس خمیرها را در سینی فر بچینید- نیازی نیست که سینی را چرب کنید- و برای ده دقیقه در فر قرار دهید تا بیسکوئیت‌ها طلایی شوند.

بعد از بیرون آوردن از فر می‌توانید آن‌ها را تزئین کنید.