یکی از بهترین ‌راه‌های استفاده از بال مرغ این است که جداگانه آن را به بهترین شکل ممکن طبخ کرده و به عنوان یک غذای پروتئینی لذیذ اما ساده صرف کنیم. با ما همراه باشید.

معمولاً بال‌مرغ پخته شده در آب چندان طرفداری ندارد. اما باید قبول کنیم که این قسمت از مرغ نیز دارای گوشت بوده و می‌شود از آن بهترین استفاده را کرد. فقط کافی است طبق دستور زیر عمل کنید. می‌توانید در کنار این بال‌های سوخاری شده مقداری برنج مکزیکی تند یا ساده، آب گوشت، سبزیجات و یا سالاد قرار دهید و یک بشقاب خوش‌ظاهر آماده کنید.

مواد لازم:

  • ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • ۳ حبه سیر له‌شده
  • ۲ قاشق چای‌خوری پودر فلفل چیلی
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • ۱۰ عدد بال مرغ

طرز تهیه:

استفاده از فر و روغن اندک در تهیه‌ی یک غذای سوخاری و برشته، بر سلامت آن خواهد افزود. در تهیه‌ی این غذا نیز سعی شده است برای پرهیز از مصرف زیاد روغن و طبخ یک غذای سرخ شده و پرکالری از فر استفاده شود.

 ابتدا فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. روغن زیتون، سیر له‌شده، پودر فلفل چیلی، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه را در یک کیسه‌ی بزرگ زیپ‌دار ریخته، سر آن را ببندید و به خوبی تکان دهید تا مواد با یکدیگر مخلوط شوند. بال مرغ‌ها را درون کیسه بیندازید و سر کیسه را ببندید و تکان دهید تا مواد سرتاسر بال مرغ را بپوشاند.

بال‌ مرغ‌ها را بر روی یک سینی مخصوص فر  بچینید و با دمای ۱۹۰ درجه به مدت یک ساعت یا بیشتر بپزید. برای این‌که طعم بال‌مرغ‌های برشته و سوخاری بهتر شود می‌توانید از سُس مخصوص بوفالو وینگز استفاده کنید و یا این‌که ترکیبی از سُس سویا، سُس کچاپ، سیر و عسل تهیه کنید و به عنوان یک سُس  شیرین وغلیظ در کنار این غذا‌ میل کنید.