نان تاکو یکی از پرمصرف‌ترین نان‌ها در آشپزی کشورهای مختلف است. از ماهی گرفته تا مرغ و گوشت و انواع سبزیجات؛ موادی است که می‌توان در نان تاکو ریخت و به‌صورت یک وعده سبک میل نمود. 

برای تهیه این نان نیاز به موادی خاصی نیست، اما بعد از تهیه کردن آن می‌توانید غذاهای سبک بسیاری با مواد مختلفی مانند مرغ سرخ شده، ماهی برشته شده و سبزیجات و مانند آن، پر کرده و سرو کنید. نان تاکو به دلیل نازکی از قابلیت شکل‌دهی بسیار خوبی برخوردار است؛ از برشته کردن آن به صورت یک کاسه تا مصرف آن در حالت نرم اولیه. اگر آماده یادگرفتن این خمیر پرکاربرد هستید، همراه ما باشید.

طرز تهیه‌ی خمیر تاکو

مواد لازم:

  • ۱/۲ فنجان آرد ذرت
  • ۱ فنجان آرد گندم
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱ و ۱/۲ فنجان آب
  • ۱ عدد تخم‌مرغ

طرز تهیه:

آرد‌گندم و آرد‌ ذرت را با یکدیگر مخلوط کنید و نمک را به آن اضافه کنید. تخم‌مرغ و آب را نیز اضافه کرده و تا جایی که خمیری صاف و یک‌دست به دست بیاورید، هم بزنید. یک ماهی‌تابه نچسب کوچک  را روی شعله قرار دهید و زمانی که خوب گرم شد به اندازه‌ی یک ملاقه از مواد را در ظرف بریزید و با چنگال آن را سوراخ کنید. می‌توانید برای اینکه نان به کف ظرف نچسبد به کمک قلم‌مو کمی ظرف را چرب کنید؛ ولی اگر ماهی‌تابه‌ی شما گرم باشد کمتر احتمال چسبیدن وجود دارد.

طرز تهیه‌ی خمیر تاکو

بعد از این‌که یک سمتِ نان قهوه‌ای-طلایی شد، سمت دیگر را نیز به همین ترتیب بپزید و سپس از ظرف خارج کنید. دقت کنید که خمیر شما باید ضخامت بسیار کمی داشته باشد. هنگام مصرف می‌توانید نان را به هر صورتی که می‌خواهید شکل دهید، در فر بگذارید یا سرخ کنید و بعد با موادی که مورد نظرتان است پُر کنید.

طرز تهیه‌ی خمیر تاکو