دنیای سلامتی به دنبال راه‌هایی جهت ارائه‌ی جایگزین‌های بهتری برای شکر است. اینکه شما بتوانید از حداقل مقدار ممکن شکر استفاده کنید و یا با مواد دیگری، کیک و شیرینی و یا حتی طعام خود را شیرین کنید، در واقع یک هنر است. شیرین کننده‌ی مافین‌هایی که به طرز تهیه‌ی آن‌ها پرداخته‌ایم، فقط موز است. پس اگر هم به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و هم طرفدار امتحان کردن مافین‌‌های متنوع هستید، با ما همراه باشید.

برای تهیه‌ی این مافین‌های خوش‌طعم، می‌شود فقط از موز استفاده کرد، می‌شود از شکلات چیپسی، کشمش و یا نارگیل بهره برد و یا طبق دستورتهیه‌ی زیر از طعم موز و توت‌فرنگی در کنار یکدیگر استفاده کرد. نکته‌ی خوب این مافین‌ها این است که اولاً به دلیل نداشتن روغن و شکر و استفاده از جو دوسَر و میوه، از نظر تغذیه‌ای سالم هستند و دیگر این‌که اگر اهل خوردن صبحانه در راهِ رفتن به محل کار هستید و یا کودک مدرسه‌ای دارید به عنوان یک صبحانه‌ی قابل حمل، سبک و مقوی از آن لذت ببرید.

مواد لازم:

  • ۳ فنجان جو دوسَر
  • ۱ فنجان شیر
  • ۲ تخم مرغ
  • ۱/۳ فنجان توت‌فرنگی خُرد شده
  • ۳ عدد موز کاملاً رسیده
  • ۱ قاشق چای‌خوری بیکینگ‌پودر
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر یا عصاره‌ی وانیل
  • قالب سیلیکونی یا کاغذی مافین

روش تهیه:

با مواد اولیه‌ی فوق می‌توان ۱۲ عدد مافین تهیه کرد. یکی از مواد به کار رفته در مافین‌ها، جو دو سَر است که می‌توانید جو دوسَر پخته شده استفاده کنید یا برای راحتی کار جوی دوسر پَرَک را به کار ببرید.

فر را روشن کنید و دمای آن‌را روی ۳۷۵ درجه‌ی فارنهایت و یا ۱۹۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. در فاصله‌ی گرم شدن فر، جو دوسَر را به موزها اضافه کنید و تا جایی که امکان دارد آن‌ها را له کنید. در یک ظرف مناسب تخم مرغ‌ها ‌را با یک همزن دستی یا یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس شیر را اضافه کنید. حال بیکینگ پودر و عصاره‌ی وانیل را اضافه کرده و بعد ترکیب موز و جو دوسَر را روی مواد بریزید و به خوبی مخلوط کنید. در آخر توت‌فرنگی خُرد شده را اضافه کرده و تا جایی‌که در همه‌ی مواد پخش شود، به آرامی به‌هم بزنید.

ویژگی خوب قالب‌های سیلیکونی در این است که مواد به آن‌ها نمی‌چسبد. اما اگر از قالب‌های کاغذی استفاده می‌کنید می‌توانید مقدار کمی روغن به آن‌ها اسپری کنید. به کمک قاشق از مواد برداشته و فقط  ۲/۳ هر قالب را  پُر کنید. مافین‌ها را در فر بگذارید و اجازه دهید به مدت ۲۵ دقیقه بپزند. بعد از پخت اجازه دهید خنک شده و بعد نوش جان کنید.

امیدوارم از مرور این دستور تهیه نیز لذت برده باشید.