به زودی و با فرا رسیدن مهرماه، مشغله‌ی جدید مادران و حتی پدران شروع می‌شود. زمان اصرار به کودکان مدرسه‌‌ای برای خوردن صبحانه و یا همراه بردن تغذیه‌ای سالم. صبحانه‌ای که به آن پرداخته‌ایم از طرفی به دلیل مواد مغذی و مفیدی که دارا می‌باشد نگرانی والدین در مورد مصرف کردن تنقلات مضر در مدرسه را کاهش می‌دهد و از طرفی به دلیل شکل ظاهری آن که همچون یک کوکی یا کلوچه‌ی کوچک است مورد استقبال کودکان قرار خواهد گرفت. با ۷۲۴پرس همراه باشید.

امروزه مردم زیادی به استفاده از جوی خیس‌خورده و یا دیگر مشتقات و فرآورده‌های آن در وعده‌ی غذایی خود روی آورده‌اند. جوی خیس‌خورده که در واقع همان جویی است که در هر مایع دلخواهی مثل شیر و یا حتی آب خیسانده شده باشد، دارای فواید بسیاری است از جمله اینکه سریع آماده می‌شود، می‌تواند به انواع و اقسام مختلف مورد استفاده قرار گیرد و دیگر این‌که به راحتی در حین حرکت مصرف می‌شود بدون اینکه نیاز به دستمال سفره و یا پیش‌دستی داشته باشید.

به‌طور کلی مردم دو دسته هستند یکی کسانی‌که زود بیدار می‌شوند و زمان کافی را برای آماده کردن و صرف صبحانه، نشستن بر روی یک صندلی و مرور مطالب روزنامه‌ها و در کل لذت بردن از اوقات خود قبل از اینکه از منزل خارج شوند، در نظر می‌گیرند و دیگری افرادی که تا آخرین دقایق ممکن حاضر به بلند شدن از جای خود نیستند و بنابراین زمان کافی برای هیچ کاری نداشته و باید فوراً از منزل خارج شوند. این صبحانه باید برای دسته‌ی دوم که شامل بزرگسالان و کودکان دقیقه‌ی نودی است، تهیه شود. از مزایای این صبحانه باید به میل نمودن راحت آن حین حرکت و در صف اتوبوس و مترو برای رسیدن به مدرسه و یا محل کار اشاره کرد. این خوراکی به دلیل دربرداشتن غلات کامل، کربوهیدرات‌های سالم و عدم وجود شکر بسیار مفید می‌باشد.

مواد لازم:

  • ۲ فنجان جوی خیس‌خورده
  • ۲ عدد موز بزرگ ، پوست کنده و له شده
  • ۱ قاشق چای‌خوری دارچین
  • ۱ قاشق چای‌خوری عصاره یا پودر وانیل
  • ۱/۴ فنجان کشمش یا توت فرنگی خشک شده
  • ۱/۴ فنجان گردوی خرد شده
  • ۱/۲ فنجان هویج رنده شده
  • ۱/۴ فنجان نارگیل رنده شده «در صورت تمایل»

روش تهیه:

ابتدا دمای فر را روی ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۱۷۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. در یک کاسه‌ی بزرگ موزها را له کرده و با باقی مواد به خوبی مخلوط کنید. یک سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و از مواد به اندازه نصف فنجان برداشته و با فاصله بر روی کاغذ روغنی قرار داده و با کمک انگشتان‌دست پهن کنید. دقت کنید که فاصله‌ی کافی را بین کوکی‌ها در نظر بگیرید. مدت زمان لازم برای پخت این کلوچه‌های کوچک ۱۵ تا ۱۸ دقیقه است. بعد از پخت اجازه دهید خوب سرد شوند و سپس از کاغذ جدا کرده و میل نمائید. این کلوچه‌ها را می‌توانید در یک ظرف دربسته به مدت پنج روز در یخچال نگه‌داری کنید. همچنین می‌توانید روی کلوچه‌ها را با چیپس شکلاتی تزئین کرده یا آن را به مایه کلوچه اضافه کنید.

امیدوارم این دستور را امتحان کرده و از طعمش لذت برده و از فواید آن برای سلامتی خود و دیگر اعضای خانواده بهره‌مند شوید.