اگر کم‌کم روی موزهایی که خریداری کردید خال‌های قهوه‌ای رنگ پدیدار شده و شما به عنوان یک میزبان تمایلی ندارید دیگر آن‌ها را برای پذیرایی از میهمانان یا استفاده شخصی خود استفاده کنید، آنها را دور نیندازید. همراه ما باشید تا یکی از چندین استفاده‌ی مفید آن‌ها را امتحان کنیم.

فصل تابستان در گذر است. شاید برای گرمای نفس گیر و طاقت فرسای آن دل تنگ نشویم، اما برای میوه‌های خوش عطر و رنگارنگ تابستانی که ویترین میوه فروشان را تماشایی‌تر می‌کند، حسرت خواهیم برد. از خوردن میوه‌های تازه و خوش آب و رنگ تابستانی لذت ببرید ، اما برای میوه‌هایی که چهارفصل در اختیامان هستند هم جایی باز بگذارید. موز از جمله‌ی این همیشگی‌هاست که بسیار پر خاصیت نیز هست. دستور تهیه‌‌ی زیر به شما در مصرف موزهای باقی مانده در یخچال‌تان کمک می‌کند.

طرز تهیه کیک موزی کاراملی

مواد لازم:

  • ۲ و ۱/۲ پیمانه آرد شیرینی‌پزی
  • ۲ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری بیگینگ پودر
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری جوش شیرین
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۲ پیمانه کره
  • ۱ و ۱/۴ پیمانه شکر
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱ و ۱/۲ قاشق چای‌خوری عصاره‌ی وانیل
  • ۱/۲ پیمانه شیر چرب
  • ۱ پیمانه موز رسیده‌ی نرم و پوره شده
  • ۱ پیمانه کرم کارامل یخی
  • قالب گرد به قطر ۲۲ سانتیمتر، ۲ عدد در صورت در اختیار داشتن

طرز تهیه کیک موزی کاراملی

روش تهیه:

خب اولین کاری که باید انجام دهید روشن کردن فر است. دمای آن را روی ۳۵۰ درجه‌ی فارنهایت یا ۱۷۵ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید. باید توجه داشته باشید که این کیکی دو لایه است" پس چنانچه از قالب مورد نظر دو عدد در اختیار دارید هر دو را به کار ببرید، چرا که در زمان‌تان صرفه جویی خواهد شد" در غیر این‌صورت باید پخت کیک را طی دو مرحله انجام دهید. به وسیله‌ی یک قلم مو کف قالب را با کره‌ی آب شده یا روغن گیاهی چرب کنید و سپس به کمک الک همه قسمت‌های قالب را آرد پاشی کرده، اضافه‌ی آرد را از قالب خارج کنید و قالب را به کناری بگذارید.

حال به سراغ تهیه‌ی مایه‌ی کیک می رویم. روی یک سطح را با یک کاغذ پوستی خیلی بزرگ یا هر کاغذی که در اختیار دارید بپوشانید. آرد را در این جا الک کنید و بیکینگ پودر، جوش شیرین و نمک را به آن اضافه کرده و کاملا با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به یک کاسه‌ی متوسط منتقل کنید. کره را در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید و با همزن برقی و با درجه‌ی سرعت زیاد به مدت یک دقیقه آن را هم بزنید تا جایی که رنگ آن روشن شود. شکر را به آن اضافه کنید و دوباره برای دو دقیقه به هم بزنید. سپس به سراغ تخم‌مرغ‌ها می‌رویم و آنها را به ترکیب کره و شکر اضافه می‌کنیم و خوب مخلوط می‌کنیم. در آخر وانیل را هم اضافه کرده و بعد از ترکیب شدن کامل مواد، سرعت همزن را کم کرده و کم‌کم مخلوط ترکیبات خشک را به آن اضافه می‌کنیم و هنگامی‌که مایه‌ی کیک به اندازه کافی یک‌دست شد، شیر چرب و موز رسیده را که بصورت پوره در آورده‌ایم به آن اضافه کرده و در حدی که فقط با باقی مواد ترکیب شوند، هم می‌زنیم.

طرز تهیه کیک موزی کاراملی

 نیمی از مواد را در قالب ریخته و آن را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در طبقه‌ی وسط فر قرار می‌دهیم. لایه‌ی بعدی را هم به همین ترتیب آماده می‌کنیم. بعد از انجام عملیات پخت کیک، منتظر می‌مانیم تا دمای آن کاهش پیدا کند و بعد به کمک یک چاقو لبه‌های کیک‌ها را از قالب جدا کرده و آن‌ها را بر روی یک توری فلزی قرار می‌دهیم تا به طور کامل خنک شوند.

در صورتی که کیک دارای ناهمواری باشد به کمک یک چاقوی دندانه‌دار سطح کیک‌ها را صاف می‌کنیم. ابتدا لایه‌ی اول را قرار داده و بعد یک فنجان کرم کارامل سفت که دستور تهیه‌ی آن قبلاً ارائه شده را به طور یکنواخت بر روی آن پخش می‌کنیم و بعد لایه‌ی دوم کیک را روی آن قرار می‌دهیم و با باقی کرم کارامل، روی لایه‌ی دوم را می پوشانیم.

فراموش نکنید در صورت تمایل می‌توانید از خامه، شکلات یا تکه‌های موز برای تزئین کیک استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید از گردوی خرد شده نیز در لابلای کیک و برای تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه کیک موز کارامل

اکنون کیک موزی کاراملی شما آماده است. نوش جان‌تان