زیبایی ظاهری فرد مرهون سلامت جسمانی اوست، اما گاهی شرایط محیطی ناخواسته زمینه ساز مشکلاتی در این زمینه می‌شود. لب‌ها از جمله اعضای حساس صورت هستند که گاهی در این میان آسیب دیده و رنگ و جلوه‌ی مطلوب خود را از دست می‌دهند. با ما همراه باشید تا با سه روش خانگی برای روشن‌تر کردن رنگ لب‌ها آشنا شویم.

کمتر کسی است که آرزوی داشتن لب‌های خوش حالت و البته خوش رنگ را نداشته باشد. اما اگر مراقب نباشیم، ممکن است خیلی راحت از این موهبت محروم شده و لب‌های تیره و نه چندان خوش ظاهر، جایگزین لب‌های سالم و صورتی رنگ شوند. 

لب‌های تیره معمولاً ظاهر فرد را تحت تأثیر خود قرار داده و چندان جذاب نیستند. عواملی همچون نور خورشید، استعمال دخانیات یا جویدن تنباکو می‌تواند زمینه ساز تیرگی لب‌ها شود. از سوی دیگر عادات روزمره زندگی همچون نوشیدن چای و قهوه نیز در دراز مدت تیرگی لب‌ها را به ارمغان خواهد آورد. همچنین شماری از بیماری‌ها همچون واکنش‌های آلرژیک، یرقان، کک و مک، بیماری‌های قلب و عروق و البته کم خونی نیز به این مشکل دامن می‌زنند، اما چه باید کرد؟

معمولاً افراد در وهله‌ی اول به سراغ استفاده از محصولات مراقبت پوست و انواع کرم‌های چه بسی ارزان قیمت و نه چندان باکیفیت می‌روند که در بسیاری موارد فرد را به نتیجه دلخواه نخواهند رساند. اما طبق معمول مادر طبیعت برای هر دردی درمانی دارد.

در ادامه توجه شما را به سه روش ساده اما کاربردی جلب می‌کنیم که انجام آنها البته در درازمدت، می‌تواند تأثیرات محسوسی را روی رنگ لب‌های‌تان برجای گذاشته و زیبایی آنها را تضمین کند.

۱. استفاده از آبلیمو

یک روش ساده اما کاربردی، آبلیمو را باید معجزه‌ی طبیعت دانست که به اشکال مختلف می‌تواند سلامت کلی اندام‌های بدن را تأمین نموده و نقشی مهم در بهبود کیفیت زندگی افراد به جای بگذارد. در این مورد تنها کافی است هر روز و به مدت یک الی دو ماه یک پد آرایشی آغشته به آبلیمو را با ملایمت روی پوست لب‌های خود بمالید. به تدریج و با گذشت هر روز خودتان متوجه روشن شدن رنگ لب‌ها خواهید شد آبلیمو یک سفید کننده‌ی طبیعی است که هم به راحتی در دسترس بوده و هم استفاده از آن بسیار ساده و آسان است.

۲. روغن زیتون

یکی دیگر از مواد طبیعی سالم که خواص بسیاری داشته و سلامت انسان را تأمین می‌کند، روغن زیتون است. برای رفع تیرگی لب‌ها کافی است هر شب قبل از خواب مقداری روغن زیتون را به پوست لب‌ها مالیده و آنها را به ملایمت و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. یک الی دو ماه بعد متوجه‌ی تأثیرات شگفت انگیز این روغن جادویی خواهید شد. روغن زیتون یک نرم کننده‌ی طبیعی و شفابخش است پس حتماً برای رفع مشکل تیرگی لب‌ها از این روغن استفاده کنید.

۳. یک اسکراب خانگی از خامه و شکر

برای تهیه این لایه بردار، کافی است یک قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری شکر را به خوبی میکس کرده و به مدت پنج دقیقه مخلوط حاصل را روی لب‌ها ماساژ دهید. این روش را یک بار در هفته انجام دهید.

فراموش نکنید راز و رمز موفقیت این روش‌ها، مداومت در انجام آنهاست. در ضمن گاهی اوقات بیماری‌های داخلی عامل اصلی تیرگی لب‌ها هستند، پس حتماً در کنار استفاده از روش‌های فوق، باید زیرنظر پزشک نسبت به درمان آنها اقدام کرد.

امیدوارم این روش‌ها را امتحان کرده و به نتیجه‌ی مورد نظر خود دست پیدا کنید. فراموش نکنید تجربیات خود در این زمینه را با ما نیز در میان بگذارید.