همه‌ی ما اسراری داریم که بعضی از آن‌ها لازم نیست هیچ‌گاه برملا شوند. با این حال وقتی صحبت از ازدواج و رابطه‌ی طولانی مدت می‌شود، لازم است که شریک زندگی خود را از بعضی اسرار باخبر سازیم. در ادامه به معرفی بعضی اسراری خواهیم پرداخت که لازم است، شریک زندگی شما از آن‌ها باخبر باشد.

آیا شما راز بزرگی را  از شریک زندگی خود پنهان کرده‌اید؟ اگر این چنین است، احتمالا این راز شما را از درون می‌سوزاند و باعث احساس گناه و اضطراب شدید می‌شود. ممکن است راز خود را پنهان نگه داشته باشید به این دلیل که می‌ترسید شریک زندگی خود را از دست بدهید و یا از آسیب دیدن احساساتتان نگران هستید، به هر حال اگر راز مخفیانه‌ی شما برملا شود، تمام تلاش‌هایتان برای تقویت رابطه‌ و حفظ آرامش زندگیتان، پیش از آن‌که فرصتی برای بحث در مورد آن پیدا کنید، از بین خواهد رفت.

چرا بعضی از افراد اسرار را حفظ می‌کنند؟ محققان برخی از دلایل اصلی حفظ اسرار را برای جلوگیری از آسیب رساندن به رابطه، عدم تایید یا شرمساری از موضوع بیان می‌کنند. حتی اگر از این عمل نیت خوبی داشته باشید، راز شما به احتمال زیاد بزودی آشکار خواهد شد، پس بهتر است این اسرار را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. در این مطلب  برخی از اسراری که هرگز نباید از شریک زندگی آینده خود مخفی کنید را برمی‌شماریم.

۱. دچار مشکل مالی هستید

مطمئنا بدهی مالی جزئی از زندگی است، اما اگر در نقطه‌ای قرار گرفته‌اید که اعتبار پولی اکثر کارت‌های بانکی شما تمام شده‌ است و بدهی‌های زیادی دارید و در آستانه ورشکستگی هستید، این قضیه بسیار مهم می‌شود. به خصوص وقتی که با شخصی نامزد کرده‌اید یا در شرف ازدواج هستید. در یک نظرسنجی اغلب افراد اظهار داشتند که خیانت مالی باعث بهم خوردن رابطه آن‌ها شده‌است. طبق همین نظر سنجی 70% زوج‌ها پس از کشف بدهی مالی همسر خود در تلاش برای متارکه هستند.

۲. سابقه کیفری دارید

اگر سابقه کیفری و قضایی دارید، به احتمال زیاد وسوسه شده‌اید این موضوع را پنهان کنید. به هر حال، اگر در رابطه جدی با شخصی هستید، باید گذشته مجرمانه خود را برای همسر آینده خود روشن سازید. بسته به شدت جرم مرتکب شده، شریک زندگی شما می‌تواند تصمیم‌گیری آگاهانه‌ای انجام دهد. علاوه بر این، اگر شریک زندگیتان قبل از اینکه شما چیزی به او بگوید این اطلاعات را بفهمد، اعتمادش از شما سلب خواهد شد.

 جولی اورلوو، متخصص روانشناسی می‌گوید:

حفظ اسرار نشان ‌دهنده کمبود اعتماد، اعتبار و صمیمیت واقعی در رابطه‌ی بین دو نفر است.  هنگامی که شما احساس می‌کنید مجبور هستید رفتارهای خاص، انتخاب‌ها و موقعیت‌های خود را  از شریک زندگی پنهان کنید، این حالت نشان‌دهنده عدم آزادی در رابطه است که باعث می‌شود شما شخصیت واقعی، ضعف‌ها و همه چیز خود را پنهان کنید.

۳. بیماری جسمی یا روحی قابل توجهی دارید

اگر بیماری روانی یا جسمی معنا‌داری داشته باشید ، باید آن را در اسرع وقت به شریک زندگی خود بگویید  و هرگز نباید آن را مخفی کنید.

۴- اعتیاد دارید

اگر اعتیاد به مواد مخدر، الکل و یا هر چیز دیگری دارید که در حال مبارزه با آن هستید،  شریک زندگی‌خود را در جریان آن قرار دهید. ممکن است بسیار شگفت زده شوید وقتی حمایت و تلاش‌های او را در تسریع بهبودیتان ببینید. هرگز این احساسات را نخواهید فهمید مگر آن‌‌که راز خود را با او در میان بگذارید و توضیح دهید که چه چیزی را طی این مسیر تجربه کرده‌اید.

۵. فرزند دارید

اگر می‌خواهید به شریک زندگی آینده خود بگویید که فرزند دارید، بهتر است هر چه زودتراین کار را بکنید! فرزندانتان از ازدواج پیشین شما یک شریک جدید برای همسر آینده شما خواهند بود، بنابراین بسیارمهم است که قبل از ازدواج این مورد را با او در میان بگذارید و از دل شکستن‌های غیرضروری که بعدها دچار آن خواهید شد، جلوگیری نمایید.

۶. قبلا ازدواج کرده‌اید

هرگز نباید ازدواج قبلی خود را پنهان کنید و درباره دلایل آن دروغ بگویید. حتما در مورد ازدواج قبلی‌تان با همسر آینده خود صحبت کنید حتی اگر چندین بار ازدواج کرده‌ باشید!  چون بالاخره این راز شما بر ملا خواهد شد!