سرویس اجتماعی

با ۷ فایده نوشیدن آب گرم در صبح آشنا شوید

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

استلا متسواس، متخصص تغذیه‌ی علوم غذایی در گفتگویی می‌گوید:

 پزشکان، نوشیدن آب گرم را در وعده‌ی صبحانه را توصیه می‌کنند. چنانچه این آب گرم حاوی یه تکه لیموی غنی شده از پلی فنول یا چای باشد، کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد بدن کاهش پیدا کند. ضمن این که نوشیدن آب گرم در صبح باعث افزایش سفتی روده‌ها شده و به منظم شدن عمل دفع کمک می‌کند.

در ادامه به معرفی ۷ خاصیت نوشیدن آب گرم در صبحانه خواهیم پرداخت:

۱. مانع از پیری زودرس می‌شود

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

هیچ کس نمی‌خواهد زودتر از موعد پیر شود. به هر حال، حضور بعضی سموم در بدن می‌تواند این واقعیت محرز را سریع‌تر کند. هنگامی که سموم در بدن ما تجمع پیدا می‌کنند، علائم بیماری و پیری هم به دنبال آن‌ها از راه می‌رسند. در این میان، آب گرم می‌تواند به پاک کردن سموم بدن کمک کند. علاوه بر این، آب گرم با کمک به ترمیم سلول‌های پوست، می‌تواند خاصیت الاستیسیته و کششی پوست را افزایش دهد.

۲. درد را کاهش می‌دهد

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

یکی از راهکارهای درمانی قوی برای تسکین دردهای دوران قاعدگی، نوشیدن آب گرم است. آب گرم عضلات شکم را آرام کرده و به کاهش دردهای پریود کمک می‌کند. علاوه بر این، آب گرم یک درمان مؤثر برای انواع مختلف گرفتگی‌ها است، چرا که گردش خون مویرگی را بهبود می‌بخشد و به آرامش ماهیچه‌های بدن کمک می‌کند.

۳. به کاهش وزن کمک می‌کند

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

چنانچه سعی در کاهش وزن دارید، ممکن است شنیده باشید که نوشیدن آب گرم در صبح می‌تواند مفید باشد. در واقع این شنیده حقیقت دارد. آب گرم دمای بدن شما را بالا می‌برد و به دنبال آن، متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. افزایش فعالیت متابولیک، بدن را قادر می‌سازد تا کالری بیشتری را در طول روز مصرف کند.

چنانچه روز خود را با یک لیوان آب گرم حاوی لیمو شروع کنید، به بدن خود کمک کرده‌اید تا بافت‌های چربی را بشکند. علاوه بر این، از آنجا که لیمو حاوی فیبر پکتین است، آب گرم به همراه لیمو میل به غذا را کنترل می‌کند.

۴. به هضم غذا کمک می‌کند

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

اگر صبح، یک لیوان آب گرم بخورید سیستم گوارش شما تحریک می‌شود تا به هضم و تخلیه‌ی مواد غذایی بهتر کمک کند. در حالی که نوشیدن آب سرد بعد از غذا می‌تواند اثر منفی داشته باشد. آب سرد روغن‌ها و چربی‌های موجود در مواد غذایی مصرف شده را جامدتر می‌کند. از این رو این چربی‌ها، ذخیره شده و هضم آن‌ها سخت‌تر می‌شود. پس بهتر است نوشیدنی پس از غذا را به صورت آب گرم مصرف کنید.

۵. روند گردش خون را بهبود می‌بخشد

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

ذخایر انباشته شده در سیستم عصبی و رسوبات چربی بدن با نوشیدن یک لیوان آب گرم از بین می‌روند. این فرآیند باعث می‌شود سموم موجود در بدن تخلیه شده که همین امر به بهبود گردش خون کمک می‌کند. از طرفی آب گرم آرامش‌بخش بوده و به شل شدن عضلات و گردش خون کمک می‌کند.

۶. باعث رفع یبوست می‌شود

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

بسیاری از شما، ناراحتی‌ها و اذیت‌های ناشی از یبوست را تجربه کرده‌اید. این مشکل شایع معده زمانی رخ می‌دهد که حرکات روده کم بوده یا روده اصلا حرکتی نداشته باشد. اغلب اوقات، کمبود آب بدن، علت اصلی یبوست است. چنانچه صبح خود را با نوشیدن آب گرم شروع کنید، می‌توانید به بهبود حرکات روده کمک کنید تا به این ترتیب احتمال بروز یبوست را کاهش دهید.

متسواس در این خصوص می‌گوید:

در این خصوص، نوشیدن آب گرم برای زنان اهمیت ویژه‌تری دارد چرا که آن‌ها حامل هورمون‌های بیشتری برای ایجاد مشکل یبوست هستند.

۷. خواب‌آور است

فواید نوشیدن آب گرم در صبح

هنگامی که در طول وعده‌های غذایی، به خصوص در حین شام و قبل از رفتن به بستر، آب گرم می‌نوشید، بدن شما آرام شده و اعصاب‌تان تسکین پیدا می‌کند. از این رو نوشیدن آب گرم قبل از خواب می‌تواند خواب‌آور باشد. ضمن این که صبح خود را با نشاط بیشتری بیدار خواهید شد.

۷۲۴پرس در شبکه‌های اجتماعی

برای اطلاع از آخرین اخبار و مقالات سایت، ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید